PS3 in combinatie met Plex; Conversion failed. En nu?!

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524115

Topicstarter
Ik heb sinds de recente updates juist problemen met Plex (lokaal account, dus de gratis versie)
Ik snap er helemaal niets van, en op 't support forum na bijna een werkweek nog geen reacties gehad.

't Probleem is dat ik tijdens 't kijken van 40-minute episodes minimaal twee á drie keer de error: "Conversion failed. Transcoder crashed and failed to start up again" krijg en ik kom er maar niet achter wat daar precies de oorzaak van zou kunnen zijn. Verschillende topics bekeken op 't support forum, en daarin wordt aangegeven dat het te maken kan hebben met het cache, de ondertiteling e.d. maar echt een vaste oplossing wordt niet geboden.

Wel kan ik nadat ik die error heb gekregen gewoon de aflevering "resumen" en verder kijken waarna die vervolgens er met 10-15 minuten weer uit knalt met dezelfde error, en zo gaat dit dan twee á drie keer per episode. Vaak zijn de afleveringen .mkv bestanden.

Ik gebruik Plex om te streamen vanaf mijn PC naar mijn Playstation 3...
Als alternatief ben ik teruggegaan naar Twonky, maar negen van de tien episodes/films speelt 'ie niet eens af..

Topics @ het support forum van Plex die ik heb bezocht:
http://forums.plex.tv/dis...hed-or-failed-to-start-up
http://forums.plex.tv/dis...hed-or-failed-to-start-up
https://forums.plex.tv/di...iled-to-start-up-error/p1

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Iemand hier enige idee die wél een oplossing kan bieden?
^ Gekopieerd en geplakt vanuit mijn reply over de recente Plex update. Link

Vandaag, 11-3-18, grotendeels succesvol The Maze Runner: The Death Cure (web-cam kwaliteit, .mkv file) kunnen kijken vanaf Plex.
Hij is er in ruim 1,5 uur één keer uitgeknald met de melding "Conversion failed. Transcoder crashed and failed to start up again." Echter met Arrow (1080p kwaliteit, .mkv file), een 40-minute episode ging het binnen 10 minuten al mis terwijl ik eerder dit weekend succesvol een 20-minute episode x 5 (5 episodes van 20 minuten) heb kunnen zien van The Bold & The Beautiful.

Op m'n Tablet kan ik alles succesvol bekijken vanuit Plex.

Waar ligt dan nu het probleem?
Als iemand een goedwerkende vervanging heeft, hoor ik 't ook graag.
Twonky gebruik ik ook om te streamen vanaf m'n PC naar PS3 + Tablet, maar lang niet alles kan worden afgespeeld op m'n PS3...

Specs:
Windows 10 64-bit
Plex Media Server: Version 1.12.0.4829
Playstation 3 - Plex Versie: 3.1.0

Meer info nodig? Vraag gerust.

BVD,

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 524115 op 11-03-2018 18:39 . Reden: Specificaties toegevoegd + versie informatie & file informatie toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07 21:26
Dit hoort meer thuis in CLient Software, me dunkt... > schopje

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
Je tablet hoeft waarschijnlijk niet te transcoden (of althans het meeste niet, of veel minder heftig).

Je kunt direct na een crash van de transcoder eens je Plex Media Server log bekijken of daar iets in staat. Of de transcoder logs. Die staan ergens in een Logs folder (ik draai hem op linux, dus weet niet waar die staan in Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524115

Topicstarter
Ik heb de logfile van 8 maart nog, alleen kan ik er zelf niet veel uithalen en word ik er dus ook zelf niet echt wijzer van... Ook niet als ik zoek naar de error d.m.v ctrl+F en dan door "Conversion failed" etc. in te tikken...

Link naar logfile: https://www.sendspace.com/file/vwkpbe

Edit: Ik dacht het probleem te hebben gevonden... Zojuist This is Us (40-minute episode, zonder ondertiteling) gekeken met succes. Geen crash gehad. .MKV file - 1080p kwaliteit.

Vervolgens wil ik The Flash kijken (weer een 40-minute episode) met ondertiteling die vervolgens na 5 minuten crasht. Ik dacht...Mooi, oplossing gevonden. Dan maar kijken zonder ondertiteling. Gaat het grotendeels goed, knalt 'ie er vervolgens op bijna het eind uit met dezelfde error. Wederom een logfile gecreëerd... Ik snap er niets meer van. The Flash is ook van 1080p kwaliteit.

Link: https://www.sendspace.com/file/3dbupe

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 524115 op 14-03-2018 16:58 . Reden: Logfile gewijzigd van 8 maart naar 14 maart ivm de error + meer informatie toegevoegd rondom de crash incl. logfile. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 524115 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:27:
grotendeels succesvol The Maze Runner: The Death Cure (web-cam kwaliteit, .mkv file) kunnen kijken
PS3 heeft "illegale kopie" beveiliging. Doe niet zo moeilijk en scoor een kaartje voor de bioscoop.
Dat is goedkoper dan uren hier aan te besteden, en wie weet kom je nog een leuk iemand tegen...

[ Voor 13% gewijzigd door DJMaze op 14-03-2018 18:26 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het lijkt er verdacht veel op dat je bron alles behalve legitiem is. Dicht dus.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.