Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies 2-in-1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop en denk dat een 2-in-1 ideaal is wat betreft het uitoefenen van mijn hobbies (o.a. bladmuziek lezen, patronen maken/aanpassen). Touchscreen, Windows Ink is dan heel erg handig denk ik.

De basics:
-De laptop is voornamelijk voor lichte programma's (internet, downloaden, Netflix), ik doe niet aan foto's of videos bewerken.
- Gamen doe ik niet vaak, af en toe wat WOW maar ik heb een (oude) toren staan en die kan het voorlopig nog aan.
- Mijn budget is 1000 euro maar het liefst blijf is daar onder want (voor mij) is het nogal een smak geld waar ik lang voor heb moeten sparen.
- De laptop gaat alleen van boven naar beneden en weer naar boven.
- Een bepaald merk hoeft voor mij niet, wel is het leuk als het er mooi uitziet en een leuk kleurtje heeft (het oog wil ook wat).

Omdat ik graag dingen tegelijk doe, meerdere vensters open heb, lijkt een i5 processor mij wel handig (ook met het oog op toekomstige gebruik). Daarbij kies ik voor 256gb ssd omdat dat genoeg geheugen is en wil ik ook graag een mat scherm (14"-15"). Nu weet ik dat vooral die eis beperkend werkt want er zijn niet veel 2-in-1 met mat scherm. Ik heb ook gehoord dat qua kleurbeleving glanzend beter is omdat de kleuren dan er mooier uitkomen maar mijn desktop heeft een mat scherm en ik vind dat heel prettig werken. Ook krijg ik snel last van mijn ogen (heb erg gevoelige ogen) en met mat is dat minder snel.

Na lang rondkijken en de pricewatch heel vaak te hebben ingevuld (waarbij er weinig keuze uitrolt), dacht ik eindelijk al mijn eisen in de pricewatch: Lenovo Yoga 720-13IKB 81C3009UMH te hebben gevonden.

De technische specificaties zijn goed, het heeft een anti-schittering scherm (Mediamarkt info) en heeft ook nog een hele mooie, aparte kleur. Helaas bleek na het ontvangen ervan dat de scherm juist heel erg reflecteert. Op zich kan ik daar mee leven omdat het verder wel een goede 2-in-1 is maar bij het afspelen van een filmpje zag ik mezelf heel erg duidelijk wat afleidend werkte.

Nu heb ik de pricewatch weer ingevuld en daar komen in principe alleen maar Lenovo Yoga's uit en in de Mediamarkt hebben ze gezegd dat Yoga's alleen glanzende schermen hebben. Ook denk dat omdat het Lenovo's zijn dat ze ook zo reflecteren zoals de bovengenoemde.

Nu heb ik ook drie andere laptops gevonden:
pricewatch: Asus VivoBook S15 S510UA-BQ514T. Helaas geen 2-in-1 maar voor de rest voldoet het aan de eisen.

pricewatch: HP Pavilion x360 14-ba183nd. Wel 2-in-1 met een glanzend scherm en in een saaie kleur.

pricewatch: Asus ZenBook Flip UX461UA-E1074T. 2-in-1 in een leuke kleur met een glanzend scherm.

Nu vraag ik me dus af of ik af moet stappen van de 2-in-1 notie en het moet houden bij een gewoon laptop ook al lijkt mij die niet zo handig.
Kan iemand mij misschien wat vertellen over de mate van reflecteren van de HP en Asus? De mediamarkt hier heeft ze niet en andere computerspeciaalzaken zijn er niet in de buurt.
Of komen er binnenkort nieuwe 2-in-1 uit en is het dan de moeite waard om even te wachten met kopen?

Alvast bedankt (en sorry voor het lange verhaal).

[ Voor 57% gewijzigd door sunnyc op 11-03-2018 16:44 . Reden: Per ongeluk gepost voor ik klaar was. ]

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 20:04
Naar mijn weten is er maar één convertible met een mat scherm: reviews: Toshiba Portégé X20W: zakelijke 2-in-1 is hoge prijs waard
Alle anderen hebben een glanzend scherm.

while (! ( succeed = try ()));