C# of wat anders

Pagina: 1
Acties:
  • 783 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend.stokman
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-04 15:58
Mijn vraag
Ik heb veel opgezocht welk programmeer programma nou het beste is om te leren, de ene kant zei python de andere kant zei c#. Ik heb toch gekozen voor c# maar ik snap er eigenlijk niets van. Hoe zijn jullie het programmeren gaan snappen? (Doormiddel van een boek of YouTube of door iets anders). Ik zou graag juiste ervaring willen horen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:05

Cyphax

Moderator LNX
Wat zou je eigenlijk willen maken? Web-applicaties? Scripts? Gui-applicaties? Mobile?
Er zijn goede resources te vinden over hoe je moet beginnen met een taal als C#, maar het begint met een doel.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend.stokman
Ik wil graag Web-applicaties maken. Ik heb ook wat met codecademy geknoeid. Alleen ik wil graag snappen wat alles doet en wat alles nou echt betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:05

Cyphax

Moderator LNX
berend.stokman schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:57:
Ik wil graag Web-applicaties maken. Ik heb ook wat met codecademy geknoeid. Alleen ik wil graag snappen wat alles doet en wat alles nou echt betekent.
Voor web-development is C# wel een goed uitgangspunt, je kunt dan bijvoorbeeld met Asp.net MVC aan de slag. Daar zijn ontzettend veel resources voor, van Youtube-video's tot blogs. Hou er wel rekening mee dat er best veel is dat je dan zult moeten leren, dus steek er de tijd in. :)

Je kunt bijvoorbeeld deze video volgen, die gaat ook in op het opzetten van Visual Studio.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 11-03-2018 16:15 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Pluralsight heeft ook veel goede video's over ASP.NET MVC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berend.stokman
Dank jullie wel. Eerst toetsweek en dan gaan de slapeloze nachten komen 😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 17:39
berend.stokman schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:57:
Web applicaties? Kijk naar PHP / Laravel.

Ik heb (toegegeven, paar jaar terug) eens gekeken naar WebDev in C# en toen was het allemaal wel erg complex (over complex in mijn ogen)

Wat betreft Python (mocht je dat leuker vinden) is er natuurlijk Django
dit werkt ook prima, al is het wat minder groot dan bv de Laravel community dus zul je soms even iets beter moeten googlen om dingen opgelost te krijgen als je er zelf niet uitkomt.

Maar het aller belangrijkste, Programmeren leer je niet uit een boekje of uit een video. daar leer je alleen de syntax en wat concepten. echt programmeren leer je natuurlijk door te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke programmeertaal moet ik leren?
Xantios schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:18:
Ik heb (toegegeven, paar jaar terug) eens gekeken naar WebDev in C# en toen was het allemaal wel erg complex (over complex in mijn ogen)
Alles heeft z'n voor- en nadelen. PHP heeft ook z'n nukken. Python ook. Elke willekeurige andere taal ook. Je mag C# webdevelopment "(over) complex" vinden maar ik vind dat ronduit onzin. Smaken verschillen. Maar je demonstreert wel mooi waarom we dit soort topics sluiten; er wordt vanalles geroepen zonder ook maar 1 onderbouwing van argumenten (of een flinterdunne). Iedereen gaat zijn/haar favo taaltje roepen en onder de streep is TS niks wijzer.

@berend.stokman: ik wil je met klem adviseren onze Quickstart eens door te nemen; kijkend door je geschiedenis gaat 't openen van topics je niet helemaal lekker af. Voorkom frustratie en doe 't volgende keer gewoon zoals 't hoort ;)

[ Voor 98% gewijzigd door RobIII op 13-03-2018 12:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.