Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubee EVW3200 omzetten in een router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hallo iedereen.

Wij hebben een paar weken geleden een nieuw modem gekregen van Ziggo.
Dit kwam omdat de ubee evw3200 niet meer goed werkte als modem.

Nu zat ik te denken, kan ik van deze ubee evw3200 modem een Router maken?
Ik heb al een router maar deze zou ik dan willen gebruiken als 2e router.
Had al een beetje gezocht maar zelf kan ik het niet vinden, het lijkt mij dat het zou moeten kunnen.

Dus: Ik heb een nieuw modem van Ziggo, nu heb ik deze ubee evw3200 en die wil ik gebruiken als alleen een ROUTER, Dus niet als een modem.

Iemand die weet hoe dit moet?

Thanks

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Wat is de reden dat je twee routers achter elkaar wil hebben? Of wil je gewoon een extra access point?

Een router ervan maken zal waarschijnlijk moeilijk zijn, omdat deze geen ethernet WAN poort heeft. Een AP zou een stuk makkelijker zijn: SSID instellen, statisch IP geven, DHCP uitzetten.

Moest je het oude modem niet terugsturen naar Ziggo?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• FinnCoding
TommieW schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:12:
Wat is de reden dat je twee routers achter elkaar wil hebben? Of wil je gewoon een extra access point?

Een router ervan maken zal waarschijnlijk moeilijk zijn, omdat deze geen ethernet WAN poort heeft. Een AP zou een stuk makkelijker zijn: SSID instellen, statisch IP geven, DHCP uitzetten.

Moest je het oude modem niet terugsturen naar Ziggo?
Ik hoefde hem niet terug te sturen. Maar hoe zou ik zo een AP kunnen maken :?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

FinnCoding schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:15:
[...]

Ik hoefde hem niet terug te sturen. Maar hoe zou ik zo een AP kunnen maken :?
Lees alsjeblieft mijn post nogmaals, daar staan de benodigde stappen in. Overigens stelde ik ook de vraag wat precies je bedoeling is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• FinnCoding
TommieW schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Lees alsjeblieft mijn post nogmaals, daar staan de benodigde stappen in. Overigens stelde ik ook de vraag wat precies je bedoeling is.
Mijn bedoeling is om dit ding als een soort extra hotspot ding te maken. Niet percèè een router nee. Maar gewoon een soort versprijder die op de 2e verdieping komt te staan en dan vanaf daar een versterkt signaal te krijgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een AP dus...

Als je even de moeite neemt om de betekenis van termen die je gebruikt op te zoeken wordt het voor iedereen duidelijker en kom je een stuk verder met zelf zoeken naar opties :o

In ieder geval, wat je wilt gaat niet lukken en al zou het lukken moet je het niet willen.

Die EVW320 is de allereerste generatie kabelmodem met ingebouwde WiFi. Destijds ging het er vooral om dat je een sticker kon plakken met "WiFi!!!" op een doos zonder ook maar enige aandacht voor performance of stabiliteit. Dat is gewoon bagger en moet je niet willen hergebruiken,
- en dat kan ook niet. Want het is een DOCSIS-modem en die hoort aan het kabelnetwerk te hangen. Geen kabelsignaal? Dan reboot het apparaat na 5 minuten en probeert het nogmaals het signaal te vinden. En weer. En weer. Nettoresultaat is dus een apparaat wat elke 5 min reboot. Onbruikbaar dus.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1