Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In augustus ga ik op vakantie naar Italië. Waar we heen gaan is geen WiFi, en aangezien ik hier in Nederland alleen een 2G prepaid abonnement heb en daar wel online wil blijven zoek ik voor één maand een simkaart met onbeperkt 4G.

Ik heb al naar RobinMobile gekeken maar daar was het niet toegestaan om bijvoorbeeld een hotspot naar je laptop of een telefoon van een familielid te maken. Dit is voor mij wel belangrijk. Waar kan dit wel?

Dan het tweede deel van mijn vraag: Ik heb nu een OnePlus X met dualsim, maar kan ik dan bijvoorbeeld Whatsappen op het nummer van mijn 1e (2G) sim terwijl ik de data van de 2e (eenmalig gekochte) simkaart gebruik?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Als ik hem in de tweakers.net pricewatch samen stellen voor 1 maand ( categorie: Sim-only abonnementen ), dan krijg ik ( met 4g, onbeperkt internet en 1 maand):
Robin mobile Maandelijks€ 19,95
gem. € 20,78 p/m
Youphone Maandelijks€ 23,–
gem. € 24,25 p/m
Tele2 Maandelijks€ 26,–
gem. € 27,25 p/m

Je kunt bij de anderen dan Robin mobile even kijken of het daar wel is toegestaan.

Ik denk dat het wel kan met het Whatsapp-en, maar ik weet niet hoe dit zit bij oneplus

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
misschien een lokale sim kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:43
Hou er rekening mee dat een onbeperkt data abonnement niet onbeperkt in de EU is. Ik weet niet of het bij alle providers zo is. Maar bij Tele2 kan je dan "maar" 8 GB gebruiken.

Antwoord op je 2e vraag durf ik geen antwoord op te geven. Wat ik wel weet is dat als je een andere simkaart in je mobiel stopt, en bij whatsapp niet je nummer wijzigt kan je gewoon appen met je contacten zonder dat zij zien dat jij een ander nummer hebt.

[ Voor 42% gewijzigd door Dyna20 op 11-03-2018 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 15:42

WCA

Robin mobile kan helemaal niet voor jou bepalen of jij een hotspot maakt met je telefoon. Ze kunnen je hooguit verbieden het ding in een router te stoppen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Mr.Joker schreef op zondag 11 maart 2018 @ 15:12:
misschien een lokale sim kopen?
Lijkt mij de beste optie. Zal allicht ook goedkoper zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:58:
Dan het tweede deel van mijn vraag: Ik heb nu een OnePlus X met dualsim, maar kan ik dan bijvoorbeeld Whatsappen op het nummer van mijn 1e (2G) sim terwijl ik de data van de 2e (eenmalig gekochte) simkaart gebruik?
Aangezien Whatsapp eigenlijk helemaal niet op nummer gaat (het nummer wordt alleen gebruikt om je de eerste keer te identificeren, daarna kun je iedere willekeurige SIM in dat toestel steken) gaat dat geen enkel probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:58:

Ik heb al naar RobinMobile gekeken maar daar was het niet toegestaan om bijvoorbeeld een hotspot naar je laptop of een telefoon van een familielid te maken. Dit is voor mij wel belangrijk. Waar kan dit wel?
Heb dit vorig jaar zomer gewoon gedaan met Robin mobile(gebruikte 1 gb per dag) en kreeg een paar sms berichten dat ik veel data verbruikte maar snelheid werd niet aangepast en ik werd ook niet afgesloten. Heb in totaal 10gb gebruikt voor 25 euro.

Snap dat je geen gigabytes per dag er doorheen moet jagen maar om dan hotspots helemaal te verbieden(valt niet te controleren) Het enige wat ze kunnen doen is je snelheid aanpassen of als je het te bond maakt af te sluiten. Dus als je dat risico voor lief neemt zou ik gewoon Robin mobile een maandje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Hier is een aardig topic met veel tips over internet in het buitenland:

[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland
Pagina: 1