Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.witkamp
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-01-2024
Mijn vraag
...ik wil een sony braviakd 55a1. De prijs is volgens jullie overzicht bij bv. platte tv €2990 en bij buymi en bol.com €2499.
Volgens platte tv is bol.com geen dealer, maar een doorverkooppunt van import modellen. de klant krijgt dan een import model. In jullie overzicht wordt dit niet aangegeven. volgens bol.com is een import model hetzelfde. Maar ik lees ook info dat een import model problemen met Nederlandse zenders kan hebben. Best handig om deze info , en hoe het precies zit, op jullie site te zetten.
Dus is het een eerlijk prijsvergelijk en
wat is een nadeel van een import model

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
info bij platte tv en bol.com, zie bovenstaande tekst
...

Beste antwoord (via t.witkamp op 12-03-2018 10:57)

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
t.witkamp schreef op zondag 11 maart 2018 @ 13:49:

...
Wij hadden 'ooit' een Grundig TV, bijna 5000 guldens. via Modern ( destijds nog een prima winkel )
De TV had voorkeuzekanalen op Teletekst, je kon een lijstje maken van 20/30 kanalen met hun subkanaal, welke elke minuut ververst werden op de achtergrond.
Kies de pagina, en het was al beschikbaar ( dit was begin jaren '90 )
Zapsnelheid, mogelijkheden allemaal top of the bill !

Tot hij na 4 maanden een defect gaf, kleuren vielen weg, kanaal wissel 'spontaan'
Dus wij Modern erbij halen, de monteur kon niets vinden, en wilde printplaatje vervangen.
Dit kon hij echter niet doen, want in de TV zat andere electronica, dan op zijn schema stond.
Deze TV was geen NL model, hij kon het niet repareren, dus moest meegenomen worden.

De TV is 4 maanden daarna nog 5x opgehaald en teruggebracht, elke keer weer een defect.
Bleek dat wij een model uit Frankrijk hadden gekregen, welke op de één of andere manier de netspanning 'verkeerd' oppakte ( geen technicus hier ;) )

Import is leuk, als je dit soort problemen niet gaat krijgen, maar als jij een importTV aanbied bij de reparatie kan je voor verrassingen komen te staan, garantie of niet, het ding moet wel 'begrepen' worden door de bedrijven

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Platte tv zegt dat over elke concurrent die een betere prijs kan aanbieden, ze proberen je met angst te bespelen zodat je de TV wel bij hun koopt. Met een grote boog om die toko heen lopen en elders je TV kopen.

en neem dit topic door: \[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2 , de prijs kan namelijk nog iets scherper :)

[ Voor 44% gewijzigd door Fietsbel op 11-03-2018 13:54 ]

39

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:05
Deze TV wordt op bol.com verkocht via een externe verkoper, in zoverre heeft Platte TV wel een punt dat bol.com hier alleen een doorverkooppunt is (en zeker geen officiële dealer).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

...
Wij hadden 'ooit' een Grundig TV, bijna 5000 guldens. via Modern ( destijds nog een prima winkel )
De TV had voorkeuzekanalen op Teletekst, je kon een lijstje maken van 20/30 kanalen met hun subkanaal, welke elke minuut ververst werden op de achtergrond.
Kies de pagina, en het was al beschikbaar ( dit was begin jaren '90 )
Zapsnelheid, mogelijkheden allemaal top of the bill !

Tot hij na 4 maanden een defect gaf, kleuren vielen weg, kanaal wissel 'spontaan'
Dus wij Modern erbij halen, de monteur kon niets vinden, en wilde printplaatje vervangen.
Dit kon hij echter niet doen, want in de TV zat andere electronica, dan op zijn schema stond.
Deze TV was geen NL model, hij kon het niet repareren, dus moest meegenomen worden.

De TV is 4 maanden daarna nog 5x opgehaald en teruggebracht, elke keer weer een defect.
Bleek dat wij een model uit Frankrijk hadden gekregen, welke op de één of andere manier de netspanning 'verkeerd' oppakte ( geen technicus hier ;) )

Import is leuk, als je dit soort problemen niet gaat krijgen, maar als jij een importTV aanbied bij de reparatie kan je voor verrassingen komen te staan, garantie of niet, het ding moet wel 'begrepen' worden door de bedrijven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Het gaat dus om pricewatch: Sony Bravia KD-55A1 Zwart. Bol.com zie ik niet, want biedt het niet zelf aan, maar is wel een officiële verkoper:
https://www.sony.nl/electronics/televisies/a1-series/buy

Waarom is import beter?
Bij voorkeur import vermijden zoals @FreshMaker aangeeft. Ik heb ook een vervelende situatie gehad: PcDealer in "[Nokia Lumia 830] Ervaringen en discussie"
PcDealer in "[Nokia Lumia 830] Ervaringen en discussie"

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een import tv kan probleemloos werken, maar als je pech hebt, werken er dingen niet. Zo heb ik een Toshiba uit Duitsland, waar ik bij mijn lokale kabelaar niet alle zenders mee kon ontvangen, omdat de ingebouwde tuner van andere frequenties gebruik maakt. Als je echter de tuner per land kunt instellen, hoeft dat geen probleem te zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 13:00
Mijn vraag
...ik wil een sony braviakd 55a1. De prijs is volgens jullie overzicht bij bv. platte tv €2990 en bij buymi en bol.com €2499.
Volgens platte tv is bol.com geen dealer, maar een doorverkooppunt van import modellen. de klant krijgt dan een import model. In jullie overzicht wordt dit niet aangegeven. volgens bol.com is een import model hetzelfde. Maar ik lees ook info dat een import model problemen met Nederlandse zenders kan hebben. Best handig om deze info , en hoe het precies zit, op jullie site te zetten.
Dus is het een eerlijk prijsvergelijk en

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
info bij platte tv en bol.com, zie bovenstaande tekst
...
Afgezien van het feit dat dit topic natuurlijk niet hier thuis hoort, want is een opmerking/klacht over de pricewatch, niet een topic over TV's.
Opmerkingen over de pricewatch kan je hier kwijt: Pricewatch

Inhoudelijk snap ik wat je wil zeggen, maar het is onmogelijk om per tv en per regiotype aan te gaan geven wat wel en niet kan. De desbetreffende webwinkel moet deze informatie gewoon geven (en de meeste doen dat ook). Dat een TV import is maakt voor jouw garantie niet uit. Je hebt immers gewoon minimaal 2 jaar garantie bij de winkel.
Het enige waar je dan dus op moet letten is of CI+ ondersteund wordt (als je dat wil gebruiken) en of je ook de Nederlandse apps er op kan zetten (eveneens in dien van toepassing op die tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@t.witkamp Aangezien dit topic feedback is op de pricewatch verplaats ik het naar Pricewatch

Select * from fish

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik koop al vanaf 1988 alles qua audio en video in Duitsland en nooit problemen ervaren. In het begin ook mijn PC's tot ze hier goedkoper werden, ook caraudio trouwens. dus is net wat je onder import verstaat. DE en Benelux zal wel gelijk zijn. Daar buiten kan het problemen opleveren. zoiets als Freshmaker ervaren heeft, heb ik meer gehoord.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1