Voor bij m`n ouders ben ik aan het kijken naar een simpele manier om vanuit meerdere PC`s (verschillende Windows versies op dit moment) automatisch bepaalde mappen te laten back-uppen naar een netwerkschijf elders in huis. Het enige doel hiervan is, dat bij het crashen van een PC de data eenvoudig terug te halen is of op een andere PC te benaderen is. Streamen en andere zaken zijn niet belangrijk, alleen centrale opslag.
Nou kom ik met wat zoeken op internet al heel snel op een NAS uit, maar dat vinden ze ten eerste te duur en ten tweede lijkt mij dit erg overdreven. Nu vroeg ik mij af of dan bijvoorbeeld een WD My Cloud Home de enige andere optie is of dat er meer is, waar ik wellicht niet aan denk.
Samengevat:
- Eenvoudig
- Centrale data opslag
- Mogelijkheid om automatisch te back-uppen
- Alleen bedoelt als reservekopie bij crashen o.i.d. (dus geen brand/diefstal/etc..)
Ik zie jullie goede ideeën graag tegemoet
Nou kom ik met wat zoeken op internet al heel snel op een NAS uit, maar dat vinden ze ten eerste te duur en ten tweede lijkt mij dit erg overdreven. Nu vroeg ik mij af of dan bijvoorbeeld een WD My Cloud Home de enige andere optie is of dat er meer is, waar ik wellicht niet aan denk.
Samengevat:
- Eenvoudig
- Centrale data opslag
- Mogelijkheid om automatisch te back-uppen
- Alleen bedoelt als reservekopie bij crashen o.i.d. (dus geen brand/diefstal/etc..)
Ik zie jullie goede ideeën graag tegemoet