Netwerk schijf voor streamen vanaf iPad

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
Ik heb een paar houders gekocht om ipads in de auto achter de hoofdsteun te monteren.
Nu zijn de ipads maar voorzien van 16 GB geheugen en zou ik graag een verbinding willen maken met een netwerk schijf o.i.d. waarop ik een grotere hoeveelheid films/series kan zetten.

Iemand een idee wat voor device hiervoor geschikt is ?

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-11 21:14
Lacie fuel: https://www.amac.nl/lacie....U1RGTDIwMDAyMDA#pdp-tabs

Of een andere WiFi schijf zou prima moeten werken. Dan via vlc streamen, of een dedicated app van de schijfmaker.

• Piet400
Kijk, dat is een goede tip. naar zoiets ben ik opzoek.
Wel nog een beetje aan de prijs. nog iemand voordeligere alternatieven ?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Piet400 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:33:
Kijk, dat is een goede tip. naar zoiets ben ik opzoek.
Wel nog een beetje aan de prijs. nog iemand voordeligere alternatieven ?
categorie: Netwerkopslag

Mag je zelf even bekijken of deze disks allemaal netjes met de iPad samenwerken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Piet400
Ik ben al ff aan 't speuren naar devices in China. wellicht dat daar interessante apparaten tussen zitten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik weet dat er een tweaker is die een RB Pi in de auto heeft geklust. Kodi er op, sd kaartje er in en gaan. Ding als AP / router ingesteld voor de iPads dus die koppelen er standaard mee. Muziek, films, past makkelijk op een SD kaartje van 64GB. Kids blij en jij blij. En een Pi is makkelijk te voeden, itt een losse disk met netwerkmogelijkheden.

Als mijn kinderen wat ouder zijn weet ik zeker dat ik ook zoiets ga doen. Stuk makkelijker dan alles vanaf internet plukken :)

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 11-03-2018 10:44 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Handig die Lacey Fuel. Nog niet eerder gezien.

Zelf gebruik ik altijd een laptop om te streamen, maar dat is meer gedoe natuurlijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Zackito
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11 22:25
The Eagle schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:43:
Ik weet dat er een tweaker is die een RB Pi in de auto heeft geklust. Kodi er op, sd kaartje er in en gaan. Ding als AP / router ingesteld voor de iPads dus die koppelen er standaard mee. Muziek, films, past makkelijk op een SD kaartje van 64GB. Kids blij en jij blij. En een Pi is makkelijk te voeden, itt een losse disk met netwerkmogelijkheden.

Als mijn kinderen wat ouder zijn weet ik zeker dat ik ook zoiets ga doen. Stuk makkelijker dan alles vanaf internet plukken :)
Jammer dat kodi niet via de officiele manier beschikbaar is voor iOS. Hoe ga je dan uiteindelijk het beeld op je ipad krijgen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kodi op de pi, DLNA server van Kodi aanzetten. En dan met een DLNA client verbinden. Die zijn er zat voor iOS. Volgens mij moet VLC het ook kunnen, maar kan ik ff niet testen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1