Hulp gevraagd bij BPM import aangifte punt 4g

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb net een auto uit Duitsland geïmporteerd.
Nu ben ik bezig met het invullen van de BPM aangifte, maar ik heb geen idee wat ik bij punt 4g (te verrekenen BPM) in moet vullen. De toelichting waar naar verwezen wordt geeft geen enkele duidelijkheid.

Heeft iemand een idee wat ze belastingdienst bij dit punt ingevuld willen zien?

Dit is het stuk uit de aangifte waar ik het over heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.reisser.nl/images/bpm_aangifte.jpg

En dit is de link naar de toelichting
https://download.belastin..._melding_bpm0151t36pl.pdf

Ik hoop dat er iemand is die me hiermee kan helpen, want de belastingdienst maakt het op dit punt niet makkelijker >:)

[ Voor 9% gewijzigd door SLeddert op 11-03-2018 09:04 ]

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
@SLeddert Je moet de dl=0 even vervangen door dl=1 om het plaatje van Dropbox te kunnen embedden.

[ Voor 116% gewijzigd door Room42 op 11-03-2018 08:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
Room42 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:15:
offtopic:
@SLeddert Je moet de dl=0 even vervangen door dl=1 om het plaatje te kunnen embedden.
Thanks, is gebeurd!

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
@SLeddert Oh, dan hebben ze weer wat nieuws bij Dropbox, want het werkt nog steeds niet 8)7 Dan zou ik er gewoon naar linken, of hem op imgur.com/upload zetten of zo ;)

Excuses :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1050887

Goedemorgen @SLeddert ,

Punt 4g hoef je niet in te vullen, dat is alleen bij ombouw van grijs naar geel kenteken bijvoorbeeld. Wellicht kan de te betalen BPM nog wel wat lager via een koerslijst of een taxatierapport.

Gr. Lourens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
Thanks voor je reply @Anoniem: 1050887 !

Ik heb inderdaad gezien dat het vooral voor auto's met veel opties gunstiger is om een koerslijst aangifte te doen. Daarom heb ik besloten om mijn aangifte uit te besteden aan een bedrijf dat beschikt over meerdere koerslijsten om zo de laagste BPM te kunnen uitrekenen. Tevens vullen ze meteen de hele aangifte in, wat weer wat werk bespaart.

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SLeddert Heel goed, wellicht ben je dan bij mijn bedrijf uitgekomen ;-)

Veel plezier met je nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
SLeddert schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:27:
Thanks voor je reply @Anoniem: 1050887 !

Ik heb inderdaad gezien dat het vooral voor auto's met veel opties gunstiger is om een koerslijst aangifte te doen. Daarom heb ik besloten om mijn aangifte uit te besteden aan een bedrijf dat beschikt over meerdere koerslijsten om zo de laagste BPM te kunnen uitrekenen. Tevens vullen ze meteen de hele aangifte in, wat weer wat werk bespaart.
Pas op dat degene met de laagste aangifte niet de beste hoeft te zijn. Belastingdienst accepteert zo goed als alle aangiftes en kan achteraf controle uitvoeren. De boete van een ondeugdelijke aangifte gaat altijd naar jou en niet naar degene die je nu gouden bergen belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jadjong Dat is een heel goed advies. Als aangever ben jij verantwoordelijk voor je BPM aangifte. Je mag in principe alles aangeven wat je wilt, daarvoor ontvang je een BPM betaalbericht. Dit werkt hetzelfde als je belastingaangifte voor je inkomsten. Achteraf zal de Belastingdienst dit controleren en dat kan best lang duren. Officieel heeft de Belastingdienst tot 5 jaar de tijd na aangifte om een naheffing op te leggen. In de praktijk gaat dit sneller. Kies dus inderdaad voor een bedrijf die goed bekend staat, die weet wat ze doen en die bij voorkeur ook al wat langer bestaat. Kijk bijvoorbeeld even in de KvK voor het bedrijf dat je kiest want er zijn heel veel "cowboys" die BPM aangiftes opstellen maar achteraf niet thuis geven...
Pagina: 1