Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonashendrickx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06-2020
Weet er iemand of er goede cashback kredietkaarten zijn? Om even de topic van start te laten gaan, zal ik zelf beginnen:

BeoBank: Visa of MasterCard aan 1% cashback en 5 EUR per jaar

Nu vond ik dit interessant omdat ik hiermee mijn electriciteitsrekening kan betalen wat ongeveer minstens 600 EUR per jaar is (Of 6 EUR aan cashback). Daarnaast wou ik mijn vliegtuigtickets hiermee betalen wat mij toch al snel 20-30 EUR per jaar kan opbrengen.

Waarom zou ik het niet doen? Er staat een limiet op van 100-200 EUR. Dit komt op maximaal 20 EUR maandelijks. Is dit echt de moeite? Nu alle beetjes waar je kan besparen of verdienen helpen uiteraard.

Ik zou vrijwel de kredietkaart maandelijks volledig afbetalen. In de Verenigde Staten had ik betere cashbacks. Daarmee, mis ik het zo een beetje.

Plus je kan het gebruiken als een nood-nood-nood-fonds. If everything else fails.

Hoe je hem niet moet gebruiken?
Aankopen doen omdat je weet dat je geld terugtrekt via de cashback.

[ Voor 18% gewijzigd door jonashendrickx op 11-03-2018 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De vraag is ook, kan je je eletriciteitsrekening betalen met die kaart? Want dat gaat meestal via een automatische opdracht. Zelfs al betaal je via overschrijving, dan nog gaat dat niet via die kaart.

In Europa is cashback niet interessant voor Visa & Mastercard aangezien er in de EU 1) minder gebruik wordt gemaakt van de kredietkaart zelf, 2) hierdoor minder gebruik gemaakt wordt van de kredietlijn (die dus het meeste opbrengt) en 3) omdat de EU een maximale transactiekost oplegt aan Visa & Mastercard.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jonashendrickx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-06-2020
Bij ENI in Belgie lukt het toch via de kredietkaart. Ik dacht er ook mijn Netflix-account mee te betalen.

Daarnaast gaan we allemaal wel op reis en kopen we wel eens vliegtuigtickets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gaat je leefgenot omhoog in de EU als je op basis van cashback gaat rekenen? dwz, ik zie bedragen van 20-30 euro per JAAR, daar kan je geeneens je tank van volgooien (bij wijze van).

Ik weet niet wat je uurloon is, maar als ik hier al naar kijk ben ik al in de min....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Schrijf je liever in bij een cashback website, dat brengt meer op.

https://www.cashbacksvergelijken.nl/

Ik zit zelf bij https://www.cashbacktotaal.nl/

Op ongeveer een half jaar tijd € 1,611.57 aan aankopen gedaan via en een tegoed opgebouwd van € 109.10

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47

Yucon

*broem*

Vorkie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:41:
Gaat je leefgenot omhoog in de EU als je op basis van cashback gaat rekenen? dwz, ik zie bedragen van 20-30 euro per JAAR, daar kan je geeneens je tank van volgooien (bij wijze van).

Ik weet niet wat je uurloon is, maar als ik hier al naar kijk ben ik al in de min....
Ik denk meestal niet. Mocht je zakelijk te declareren vliegtickets en hotels ermee voor kunnen schieten is het misschien wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Leo1010 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:02:
Schrijf je liever in bij een cashback website, dat brengt meer op.

https://www.cashbacksvergelijken.nl/

Ik zit zelf bij https://www.cashbacktotaal.nl/

Op ongeveer een half jaar tijd € 1,611.57 aan aankopen gedaan via en een tegoed opgebouwd van € 109.10
En zoals wel vaker op het internet betaal je met andere dingen dan geld :X
Gebruik tijdens de aankoop geen browserextensies die aanbiedingen of productvergelijkingen leveren, of die de privacy waarborgen. De cashback wordt dan mogelijk niet geregistreerd.
Ik vraag me trouwens ook af wat voor voordeel je had kunnen krijgen door niet bij de aangesloten Cashback winkels te bestellen maar gewoon de goedkoopste webshop, of zijn er dusdanig veel aangesloten dat je die altijd wel hebt?

Verder wel een leuk bedrag natuurlijk. Het is maar 6.7%, maar als je voor zulke bedragen online besteld tikt het toch aan. Zijn er ook zorgverzekeringen en supermarkten aangesloten? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Pieter van Ras schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:15:
Ik vraag me trouwens ook af wat voor voordeel je had kunnen krijgen door niet bij de aangesloten Cashback winkels te bestellen maar gewoon de goedkoopste webshop, of zijn er dusdanig veel aangesloten dat je die altijd wel hebt?
Met winkels zoals Bol.com, Coolblue, Aliexpress, Banggood en Gearbest is het best te doen. Thuisbezorgd heeft een flat rate korting van 1 euro dus als je vaak eten besteld tikt dat ook wel aan.
Zijn er ook zorgverzekeringen en supermarkten aangesloten? :p
Niet direct maar sites zoals Independer zijn wel aangesloten. Supermarkten helaas niet. Ook een leuke is mobiele abbo's, 45 euro terug gekregen op een 2 jarig abbo van 15/maand.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:15
Topicstarter komt uit België dus mogelijkerwijs zijn sommige zaken anders dan in NL, maar als je kunt betalen met een creditcard waarbij je cashback, punten, miles of vergelijkbaar spaart, dan is dat toch altijd mooi meegenomen? Tenzij de kosten van zo'n kaart hoger zijn dan de verwachte uitgaven.

Voor online shoppen kun je daarnaast uiteraard cashbacksites gebruiken, maar dat staat verder los van het betalen met creditkaart.

Betalen van energierekening met creditkaart is interessant, ik zie geen reden waarom je dat niet zou doen als je daar cashback voor krijgt. Tenzij je het gehele bedrag in 1 keer betaald en je het niet op een andere manier kan laten werken voor rendement.

Er is een algemeen ervaringen-draadje over creditcards, daar is wellicht al iets voor België gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

En zoals wel vaker op het internet betaal je met andere dingen dan geld :X

[...]

Verder wel een leuk bedrag natuurlijk. Het is maar 6.7%, maar als je voor zulke bedragen online besteld tikt het toch aan. Zijn er ook zorgverzekeringen en supermarkten aangesloten? :p
Dat is nogal wiedes natuurlijk, hoe moeten ze anders registreren dat je er gebruik van heb gemaakt, als je browser dat blokkeert? Daar is niks vreemds aan, en heeft niks te maken met betalen met je privacy.
Ik gebruik ze meestal alleen voor dingen als verzekeringen of abonnementen, dan kan het een leuke korting opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je zoekt een reden om geen gebruik te maken van cashback? Heel simpel: je naait jezelf een oor aan.

Wie denk je dat die cashback + te hoge transactiekosten betaalt? De winkelier. En aan wie denk je dat de winkelier deze kosten door berekent? Juist, aan iedereen. Dus als jij alleen mee doet heb jij voordeel en alle overige klanten een beetje nadeel. Als iedereen mee doet heeft iedereen nadeel behalve de creditcardmaatschappij die er als een parasiet tussen zit. Jeej, nog meer geld voor financiële instellingen.
Pagina: 1