Ikea keuken method kastje la past niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1050439

Topicstarter
Hi,

Ik heb een metod keuken gekocht en laat hem.plaatsen door vrienden, los budget. Nu probeer ik zelf de lades erin te krijgen. Zou makkekijk moeten zijn maar helaas ik strand.

Dus hulp nodig....

De 2 lades die in mijn kastje moeten, passen niet als ik ze op de geleiders plaats. Dan is het kastje te klein of de lades te groot. Ik doe natuurlijk iets fout maar snap echt niet wat. Zijn jullie er weleens tegen aan gelopen?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, wat staat er in de handleiding?, wat zei de Ikea? , plaats een (goede foto) etc.

Het is weekend en m;n glazenbol werkt dan helaas niet....

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:18
Er vanuit gaande dat je kast en lades goed hebt besteld, wordt het paneel van de onderste lade lager bevestigd aan de lade. Vice verse wordt het paneel van de bovenste lade hoger gemonteerd. Dit staat allemaal in de handleiding, al kun je er de eerste keer overheen kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Goed kijken naar de hoogtes van de deurtjes, bovenste bevestiging op frontje moet een gaatje lager gemonteerd worden. Waardoor het frontje hoger en dus op goede plaats zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Fietsbel schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 23:51:
Het is weekend en m;n glazenbol werkt dan helaas niet....
@Anoniem: 1050439 Ik zou tot morgen wachten en het hem nog eens vragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tja die Ikea handleiding 🤔. Daar kom ik dus niet uit.
Jammer van die glazen bol @Fietsbel . Ik ga knutselen met dr andere tips en anders kom ik erop terug bij je🙌.

Ik ga het nogmaals proberen @Fornoo en @plaspvd . Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

Oekol

waka waka hey hey

En wat gebeurd er als je de te kleine in de grotere gat en de grote in 't te kleine gat wisselt? :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 14:05
Leoon. schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:24:
En wat gebeurd er als je de te kleine in de grotere gat en de grote in 't te kleine gat wisselt? :+
Dan moeten ze binnenkort hier heen vrees ik:
http://www.ikea.com/nl/nl...partments/childrens_ikea/

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:52

Reptile209

- gers -

Ik denk dat de oplossing idd in de bevestiging van het frontje zit. Bij de onderste lade moeten de plastic klemmetjes waarmee je de la aan het frontje koppelt in de 'bovenste' gaatjes geschroefd worden. Voor hogere lades moetje juist de onderste gaatjes hebben. En er is nog een kleine kans dat je het frontje op z'n kop had zitten.

Maak eens een foto van hoe het nu niet past, dan is waarschijnlijk zo te zien waar je mis gaat. * Reptile209 heeft de keuken er nu bijna in zitten. :D

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ach ja, ik zeg niks. We hebben een pax kast gekocht en de bre nog iets deuren erbij.
Na monteren van de deuren de lade en de planken erin. Alles uitgeteld zodat de lade onder het middelste scharnier komt. Maar logischerwijs achteraf zijn beide deuren hetzelfde dus niet een linker en een rechter waardoor omdat het scharnier niet in het midden zit, de 1 een gat hoger zit dan de ander. Koste even wat tijd om dat te zien, maar goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Is al weer 4 jaar geleden dat ik op de montage-afdeling gewerkt heb bij Ikea dus m'n kennis is wat roestig. Bij veel lades kun je de front op 2 hoogtes aan de lade monteren.
Je hebt dan meerdere manieren van monteren: lade hoog+front hoog, lade hoog+front laag, lade laag+front hoog, lade laag+front laag.
Dat was bij de vorige keukens (voor method) iets wat erg vaak mis ging maar wel nodig was voor juiste uitlijning van de fronten maar uiteindelijk gewoon moet passen. Haal de geleiders uit de kast, monteer de front op 1 van de 2 manieren en kijk waar de gaten voor de geleiders in de kast uitlijnen, komen de gaten midden in het hout uit dan de front op de 2e manier op de lade bevestigen en nog een keer kijken hoe de gaten uitlijnen en aftekenen. Geleider monteren op afgetekende gaten en de lade er in schuiven.

Nog 1 dingetje: schuif de geleiders helemaal naar buiten en zorg dat de pinnetjes die aan de achterkant van de geleiders naar voren steken goed in de achterkant van de lade steken, die zijn er zodat je lade niet naar voren kantelt bij het uitschuiven. Ze haken zeg maar in een kom-hier/platliggend vraagteken onder de lade langs in de achterkant van de lade. Zitten ze hier niet goed in dan ligt je lade effectief bovenop de geleider en past het ook niet. Als de haakjes goed in de achterkant steken kun je de voorkant van de lade naar beneden in de geleider klikken. Moeten de geleiders wel voor uitgeschoven zijn.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:22

Yucon

*broem*

als het eidresultaat niet helemaal naar wens is zitten er ook nog stelschroefjes op. Hiermee kan je het frontje een paar mm in alle richtingen verstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké dit zijn tips waar ik mee verder ga. Super fijn. Ik kan geen foto uploaden, mijn karma is nog niet groot genoeg 😉. Ik ga van de week ermee verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:12

Wish

ingwell

Anoniem: 1050439 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:09:
Oké dit zijn tips waar ik mee verder ga. Super fijn. Ik kan geen foto uploaden, mijn karma is nog niet groot genoeg 😉. Ik ga van de week ermee verder!
Dan gebruik je even een gratis imagehost en post je de URL hier.. hoef je op je karma te wachten (want dat is een bitch)

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:19
Anoniem: 1050439 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:09:
Ok aanmelden op een tech forum met een Ikea vraag zonder enige moeite te willen doen. Ik ga terug naar de ballenbak 8)7

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 19:27
Ikea gebruikt(e) voor de Method serie Blum Tandembox ladesystemen en als ik goed heb vernomen sinds kort Hettich ladesystemen. Dus als je er niet uitkomt, kun je op de site van Blum respectievelijk Hettich voldoende informatie vinden incl. montage filmpjes. Het zou eventueel kunnen dat je kasten hebt gekregen met twee verschillende ladesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/k1xj96kik5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/05tkc84t7.jpg
Dank @Wish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:52

Reptile209

- gers -

Rails zitten goed zo te zien. Ik denk op basis van de foto's dat je de plastic clips op het frontje in de verkeerde gaatjes hebt geschroefd. Er zitten 3 gaatjes per clip. Jij hebt de onderste 2 gebruikt, het moeten de bovenste 2 zijn. Frontje demonteren, clips opnieuw vastzetten, alles weer vast en een biertje opentrekken.

Vergelijk pagina 6 en 13 in de handleiding:
https://www.ikea.com/nl/n...del__AA-1114300-6_pub.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Reptile209 op 11-03-2018 22:58 ]

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1