Bitdefender "herstarten is noodzakelijk voor de update"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 09:04
Telkens als ik Bitdefender open zie ik de melding "herstarten is noodzakelijk voor de update".

Is dit normaal gedrag voor Bitdefender? Bij mijn vorige virusscanners had ik hier geen last van.

Zie screenshot: https://imgur.com/a/4faJD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 17:54
Kan goed kloppen, probleem is dat microsoft windows sinds 8 niet meer volledig afsluit bij het afsluiten. Het slaat de sessie deels op zodat je de volgende keer sneller opstart.
Hierdoor kunnen virusscanners delen van hun software welke op lager niveau werken niet bijwerken zonder een reboot.

Waarschijnlijk heeft Bitdefender een deel van zijn software bijgewerkt waarvoor het systeem gewoon een keertje gereboot moet worden. Mijn huidige AV oplossing (Avira) heeft dit ook soms nodig, Hitman.Pro Alert! heeft ook een reboot nodig om de update te installeren. Mijn vorige AV Eset deed dit ook bij grote software updates (alleen om de HIPS bij te werken volgens mij).

[ Voor 21% gewijzigd door eltweako op 10-03-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus idd de Opnieuw opstarten- functie van Windows gebruiken. Niet afsluiten -> opstarten. Zegmaar precies wat de melding zegt :P

Of gebeurt het ondanks de reboots?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)