(Ik ben een beginner!)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal niet voor spellen of bewerking van video gebruikt worden. Het systeem zal gebruikt worden om meerdere installaties van een bepaald (single threated) programma te laten draaien. Rekenkracht is het belangrijkste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-700 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor/toetsenbord/muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Processor
-Moederbord
-Geheugen (8GB met de mogelijkheid dit later uit te kunnen verhogen)
-Opslag (120GB is meer dan voldoende)
-Voeding
-Windows 10
-Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD. Ik heb de indruk gekregen dat AMD met de Ryzen serie prijstechnisch erg interessant is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is om een snel systeem te bouwen zonder dingen die niet gebruikt gaan worden. Veel opslag of een snelle videokaart zullen niet gebruikt worden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag wat adviezen van jullie lezen. Jullie zien waarschijnlijk dat bepaalde dingen in het gegeven lijstje niet helemaal bij elkaar passen en kunnen dit dan aanpassen. En wat tips geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal niet voor spellen of bewerking van video gebruikt worden. Het systeem zal gebruikt worden om meerdere installaties van een bepaald (single threated) programma te laten draaien. Rekenkracht is het belangrijkste.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500-700 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor/toetsenbord/muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Processor
-Moederbord
-Geheugen (8GB met de mogelijkheid dit later uit te kunnen verhogen)
-Opslag (120GB is meer dan voldoende)
-Voeding
-Windows 10
-Behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD. Ik heb de indruk gekregen dat AMD met de Ryzen serie prijstechnisch erg interessant is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wens is om een snel systeem te bouwen zonder dingen die niet gebruikt gaan worden. Veel opslag of een snelle videokaart zullen niet gebruikt worden.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag wat adviezen van jullie lezen. Jullie zien waarschijnlijk dat bepaalde dingen in het gegeven lijstje niet helemaal bij elkaar passen en kunnen dit dan aanpassen. En wat tips geven.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Asus Prime B350M-A | € 76,81 | € 76,81 |
| 1 | Spire OEM1072B-420W-E1 | € 20,99 | € 20,99 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 | € 93,29 | € 93,29 |
| 1 | Fortron Source FSP500-60APN | € 50,45 | € 50,45 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 120GB | € 41,69 | € 41,69 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 615,72 | |