Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:56
Mijn Nokia 3310 (nood toestel) had ik een paar weken geleden uit mijn kast gehaald om hem aan te zetten en weer als nood toestel te gebruiken (laatste keer was eind 2016 en deze werkte toen nog perfect), helaas deed deze niks dus dacht ik ahh dan laat ik het toestel wel even op. Lader uit mijn kast (had nog 4 originele laders liggen) het toestel laden wat op liet het batterij icoontje zien en toen niks.. me andere oude toestel een Nokia 6310 kon wel met alle laders opladen dus daar lag het niet aan.

De Nokia had nog een NI-MH batterij (type BMC-3 made in Czech waar zie je dit nog tegenwoordig), helaas kon ik deze niet 123 vinden dus heb ik via Aliexpress (link https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.K6w1He) een Li-ion besteld (type BLC-2 Made in China).

Deze binnengekregen en was begonnen met opladen, dit werkte in eerste instantie niet, kreeg een melding kan niet opladen... teleurgesteld maar na 2 keer lukte het _/-\o_ .
Maaar nu komt het telefoon vol maar om de minuut of 2 (of als de ringtone afgaat wat meer batterij trekt) valt de telefoon uit en start deze weer opnieuw op...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het kan een hardware fout zijn (wat me ietwat raar is want eind 2016 werkte het nog perfect en heeft het sinds 2000 goed gedaan), er zijn suggesties om de Nokia ter reparatie te sturen.. Maarja deze antwoorden stammen van 2005 :+ en denk niet dat dit meer kan of rendabel is :+ .

Is het een mogelijkheid dat deze accu te zwak is of toch wel een hardware fout is... hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen.

Beste antwoord (via dutchnltweaker op 12-03-2018 18:00)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik zou voor iets als dit gaan:
https://www.replacedirect....html?prrel=77052#product

Altijd goede ervaringen met deze toko en als het niet werkt, nemen ze het product ook weer terug. Ze garanderen een goede werking namelijk. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Lees ik nou goed dat je een NiMH accu vervangen hebt door een LiIon? Dat gaat natuurlijk niet werken. Begin eens met de juiste accu kopen, en testen of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
TommyboyNL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 00:19:
Lees ik nou goed dat je een NiMH accu vervangen hebt door een LiIon? Dat gaat natuurlijk niet werken. Begin eens met de juiste accu kopen, en testen of dat werkt.
Nee? Juist de informatie die ik had gevonden is dat latere versies van de 3310 wel een li-on accu hadden gekregen zoals deze: https://www.bol.com/nl/p/...BEgIuc_D_BwE&gclsrc=aw.ds (originele accu maar dan li-on veriant).

De type die ik besteld heb is hetzelfde type alleen niet van nokia zelf.
En li-on zou net zo goed zijn als of beter dan de oude Nimh accu's qua capaciteit wordt er gezegd, of ben jij nog steeds van mening een originele accu beter?

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-03-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

De laadspanning tussen de 2 accu's kan verschillend zijn.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Lip schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:41:
De laadspanning tussen de 2 accu's kan verschillend zijn.
Je bedoelt met opladen of? Want de spanning van de niet originele is 3.7v en de oude 3.6v, dat zou niet zoveel verschil moeten maken toch Of wel?
(Oude is wel 900mah en de nieuwe 1850mah).

Zoala ik al zei laad het toestel wel op uiteindelijk, maar valt deze om de zoveel tijd uit.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchnltweaker op 11-03-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik had het over nimh versus lion lader.

[ Voor 10% gewijzigd door Lip op 11-03-2018 08:46 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Lip schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:46:
Ik had het over nimh versus lion lader.
Ahzo, maar ik kan wel mijn Nokia 6310i die een Li-polymer accu heeft zonder probleem opladen met de zelfde laders.
Of dien ik dan toch een andere lader te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
Tjsa een accu van nog geen 4 dollar. Zal ook niet de beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus je toestel had een Ni-MH accu en nu een Li-ion? Dat zijn echt 2 verschillende technieken (ondanks het minimale voltage-verschil) en die vereisen andere elektronica en laders. Dat zal waarschijnlijk je probleem zijn.
dutchnltweaker schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:51:
[...]

Ahzo, maar ik kan wel mijn Nokia 6310i die een Li-polymer accu heeft zonder probleem opladen met de zelfde laders.
Of dien ik dan toch een andere lader te hebben?
Li-ion en Li-polymeer zijn erg vergelijkbare technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 21:29

Part

Helemaal niets.....

Heb de de contacten in de telefoon al eens schoongemaakt met bv wat alcohol?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Nu online

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

NIMH en Lion batterijen zijn gewoon uitwisselbaar in de 3310/3330. De telefoon werd standaard geleverd met een NIMH batterij, welke daarna upgradebaar was naar de Lion batterij, deze had ook iets meer vermogen en was tevens wat dunner. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Dan zal je waarschijnlijk wel een andere lader nodig hebben.
De nimh accu zit bij een veel lager voltage "vol" als bij een lipo accu.

De nimh zal 3 cellen van 1.2V zijn. Dan zit je dus aan de 3.6V (vol opgeladen)
De lipo is gewoon 1 cel, en dat gaat van 3.3V (leeg) Naar 3.5V (half vol) naar 4.2V(volledig vol)

Met de nimh lader zal je de lipo maar half vol laden.

Ik vraag me ook serieus af of het zo makkelijk uitwisselbaar is. Als je een lipo verkeerd oplaad, kan het behoorlijk gevaarlijk zijn. Wel mee oppassen dus.

:X :X Li-ion.. Beter lezen

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 11-03-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal de telefoon de twee verschillende soorten accu's kunnen herkennen?
Al denk ik dat de makkelijkste oplossing is om eerst een goede nimh accu aan te schaffen en daarmee uit te sluiten dat het niet aan de accu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Aikon schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:16:
Dus je toestel had een Ni-MH accu en nu een Li-ion? Dat zijn echt 2 verschillende technieken (ondanks het minimale voltage-verschil) en die vereisen andere elektronica en laders. Dat zal waarschijnlijk je probleem zijn.

[...]

Li-ion en Li-polymeer zijn erg vergelijkbare technieken.
Dus dan ligt het niet aan de lader? Want het zijn vergelijkbaren technieken en met deze lader kan ik dus gewoon de li polymeer accu mee opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Nu online

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik heb de Ni-MH en Li-ion batteirjen gebruikt met zowel de originele meegeleverde lader (het vierkantje) als de reissnellader (rechthoekje, met tevens hoger voltage).

We hadden destijds allemaal (4 pers) een 3310/3330 in huis en laders zijn afwisselend door iedereen gebruikt. Kan het dus met 100% zekerheid zeggen.
WEBGAMING schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:03:
Dan zal je waarschijnlijk wel een andere lader nodig hebben.
De nimh accu zit bij een veel lager voltage "vol" als bij een lipo accu.

De nimh zal 3 cellen van 1.2V zijn. Dan zit je dus aan de 3.6V (vol opgeladen)
De lipo is gewoon 1 cel, en dat gaat van 3.3V (leeg) Naar 3.5V (half vol) naar 4.2V(volledig vol)

Met de nimh lader zal je de lipo maar half vol laden.

Ik vraag me ook serieus af of het zo makkelijk uitwisselbaar is. Als je een lipo verkeerd oplaad, kan het behoorlijk gevaarlijk zijn. Wel mee oppassen dus.
Heb hier even de Li-ion uit de lade op zolder gepakt (en ja, hij gaat nog aan! :D ) en het is een BLC-2 Li-ion batterij met voltage van 3.6.

[ Voor 55% gewijzigd door Michael Knight op 11-03-2018 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Ik had het verkeerd gezien, dacht dat het over lipo ging. Bij een li-ion is het net even anders.
Ik heb niks gezegd :X

[ Voor 11% gewijzigd door WEBGAMING op 11-03-2018 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Michael Knight schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:32:
Ik heb de Ni-MH en Li-ion batteirjen gebruikt met zowel de originele meegeleverde lader (het vierkantje) als de reissnellader (rechthoekje, met tevens hoger voltage).

We hadden destijds allemaal (4 pers) een 3310/3330 in huis en laders zijn afwisselend door iedereen gebruikt. Kan het dus met 100% zekerheid zeggen.

[...]

Heb hier even de Li-ion uit de lade op zolder gepakt (en ja, hij gaat nog aan! :D ) en het is een BLC-2 Li-ion batterij met voltage van 3.6.
Dus wat zou jij aanraden? Heb dus nu zo een BLC-2 accu (alleen niet origineel terwijl reviews zeggen dat het bij die personen wel werkte) dien ik toch de echte oude BMC 3 accu te bestellen? Want de latere modellen zijn gewoon eel geleverd met een BLC-2 accu.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Nu online

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Altijd goede ervaringen met deze toko en als het niet werkt, nemen ze het product ook weer terug. Ze garanderen een goede werking namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Michael Knight schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:36:

Top! Wel jammer dat de originele op die site niet meer te koop is.. O-)
Pagina: 1