Hoe whitelisten als je hosts file gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Bouwhuis
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-05 07:49
Ik zie regelmatig topics voorbij komen over het whitelisten van Tweakers.net bij adblockers. Ik gebruik uBlock origin maar whitelisten heeft geen zin (lijkt het).

Op de router naar het Internet toe staat een hosts file die malware en dergelijken (zou moeten) blokken. Dit, zodat alle apparaten op het netwerk beschermd worden. Daardoor wordt tevens de meeste (alle?) advertenties van Tweakers ook geblokt (ondanks de whitelist).

Kunnen jullie een artikel schrijven (of mij verwijzen indien dat al bestaat) waarin beschreven wordt hoe je Tweakers dan toch kan whitelisten?

Beste antwoord (via Sander Bouwhuis op 13-03-2018 22:56)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

iycgtptyarvg schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:29:
Waarom niet gewoon de gebruiker de optie geven om advertenties te accepteren die bij Tweakers zelf vandaan komen? Dan heeft whitelisten toch wel zin? (Tweakers.net staat neem ik aan niet in die auto-update lijsten waaruit de hosts file bestaat?)

Het is geen beginnen aan om voor elke website apart abonnementen te gaan afsluiten.
Het is voor websites ook geen beginnen aan om allemaal zelf een bannersysteem op te zetten en te managen en allemaal apart de boer op te gaan om adverteerders te vinden. Ook adverteerders zitten er niet op te wachten om met elke website apart deals te moeten maken...

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dat kan niet (requests naar ads zijn niet terug te herleiden naar Tweakers, alleen browser plug-ins kunnen dit)
Beste is om voor paar euro abonnee te worden, dan steun je Tweakers en heb je geen ads, ook niet op je mobiel.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-03-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:22

L0g0ff

omg

Ik wilde het zelfde zeggen. Sluit gewoon het goedkoopste abonnement af.

Ik donate alle sites die fatsoenlijke content schrijven en waar ik veel gebruik van maak. Waarom zou je Spotify en Netflix bijvoorbeeld wel geld geven maar tweakers.net niet. Daarmee ondermijn je je eigen favoriete content.

Btw je zou ook brave eens kunnen proberen als browser of een andere block methode gebruiken zoals ublock, ghostery of disconnect. Die ondersteunen wel whitelisting.

[ Voor 21% gewijzigd door L0g0ff op 10-03-2018 20:51 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Bouwhuis
Waarom niet gewoon de gebruiker de optie geven om advertenties te accepteren die bij Tweakers zelf vandaan komen? Dan heeft whitelisten toch wel zin? (Tweakers.net staat neem ik aan niet in die auto-update lijsten waaruit de hosts file bestaat?)

Het is geen beginnen aan om voor elke website apart abonnementen te gaan afsluiten.

[ Voor 15% gewijzigd door Sander Bouwhuis op 11-03-2018 14:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:16

crisp

Devver

Pixelated

iycgtptyarvg schreef op zondag 11 maart 2018 @ 14:29:

Het is voor websites ook geen beginnen aan om allemaal zelf een bannersysteem op te zetten en te managen en allemaal apart de boer op te gaan om adverteerders te vinden. Ook adverteerders zitten er niet op te wachten om met elke website apart deals te moeten maken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Bouwhuis
Ok. Dat is jammer.
Pagina: 1