ip camera oplossing in loods

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om 1 a 2 hikvisions op te hangen in een loods.
Er is geen vast internet aanwezig

Het idee is als volgt:

2 camera's verbinden via poe naar een poe switch. Switch verbinden met het internet dmv sim kaart direct of sim kaart in dongle en die op de switch aansluiten.
Snapshots versturen naar telefoon/mail via de sim en motion opnemen via dvr.

Alleen kan ik geen goedkope switch vinden die al deze functies heeft. Ik kan uiteraard een poe injector gebruiken maar we hebben niet heel veel net aansluitingen in de groepenkast.

Mijn vragen

Welke dvr?
Welke switch?

Of als iemand een betere oplossing weet dan hoor ik dat ook graag

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
Het handigste is een dvr nemen die je bij beweging een mailtje stuurt, de hikvision dvrren kunnen dit (als ik me niet vergis) die knoop je vervolgens aan een 4g routertje en je bent klaar..

4g router is hierbij het "key word"

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:07
Let wel op, bij gemiddelde internet sim kaarten kun je geen gebruik maken van port forwards want je zit in [url="CGNAT"]CGNAT[/url]. (je hebt geen publiek ip)

Tweakers kent hem niet, maar je zou dit kopen, elke andere cellular modem zal ook wel werken.
Maar deze kan buiten aan de gevel via POE.
RBwAPR-2nD&R11e-LTE

Plus de poe switch, mits deze compatible is met camera's.
pricewatch: MikroTik RB260GSP
niet heel veel net aansluitingen in de groepenkast.
Dat is ook niet erg moeilijk om op te lossen, of wel?

[ Voor 12% gewijzigd door jeroen3 op 10-03-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Veel DVR’s hebben ook een POE switch ingebouwd, scheelt weer iets. Dan heb je alleen nog router met Sim modem nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
jeroen3 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:34:

Tweakers kent hem niet, maar je zou dit kopen, elke andere cellular modem zal ook wel werken.
Maar deze kan buiten aan de gevel via POE.
RBwAPR-2nD&R11e-LTE
Dat is een mooi ding, heeft ie ook VPN mogelijkheden ? kan het niet zo snel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@Slux Hij draait routeros met license level 4. Daar kun je 200 vpn verbindingen (client of server) mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die mikrotik ziet er handig uit alleen hoeft hij niet buiten, als je een goedkopere oplossing weet voor binnen van mikrotik dan hoor ik dat graag.
Ik wil het liefst dat de sim er direct in kan en niet met een dongle wegens drivers en uitstekend ding enz.

Ik kon geen dvr/nvr vinden die en poe had en een sim kaart aansluiten, wel via dongle maar dat wil ik niet.

Ik zat ook te denken aan dat ik misschien ziggo wifispots kan gebruiken als ik een versterker op het dak doe.. maar dan je afhankelijk van anderen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
Hikvision heeft genoeg dvrren die een poe switch aan boord hebben waar je direct je camera's op aansluit, maar zo'n ding is niet gemaakt om een simkaart te plaatsen en hopen dat het magisch maar gaat werken,

En daar komt de 4g router bij kijken, maar TS: wat heb je inmiddels zelf al gevonden hierover?

Ziggo wifispots zou je niet van afhankelijk willen zijn lijkt me

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Die mikrotik is nog best competitief geprijsd hoor.
categorie: Modems en routers (3G Intern SIM + >1 LAN poort)

Het alternatief zal een MiFi accesspoint zijn, maar dan moet je DVR wel WiFi hebben.
categorie: Modems en routers (3G internet + WiFI)

[ Voor 37% gewijzigd door jeroen3 op 11-03-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 12:47:
Die mikrotik ziet er handig uit alleen hoeft hij niet buiten, als je een goedkopere oplossing weet voor binnen van mikrotik dan hoor ik dat graag.
Ik wil het liefst dat de sim er direct in kan en niet met een dongle wegens drivers en uitstekend ding enz.

Ik kon geen dvr/nvr vinden die en poe had en een sim kaart aansluiten, wel via dongle maar dat wil ik niet.

Ik zat ook te denken aan dat ik misschien ziggo wifispots kan gebruiken als ik een versterker op het dak doe.. maar dan je afhankelijk van anderen.
Die microtik heeft alles wat je nodig hebt, en hij is idd erg goed geprijsd, zelf net 1 besteld ;) NVR met PoE en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:39

WhiteDog

met zwarte hond

Euh... heeft RouterOS niet wat teveel opties? Ik zou het instellen van dat ding toch niet onderschatten. Misschien moet de TS ook maar eerst even een demo van de RouterOS interface bekijken :)

In heb hem alleszins niet gekocht om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
@WhiteDog Dat is wel een fair punt. Maar de toepassing is niet erg complex, ik verwacht dat de quickstart voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ervaring met routeros, alleen is het apparaat beetje overkill voor zo'n klein projectje vandaar de vraag of er iets simpelers bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:34:
Let wel op, bij gemiddelde internet sim kaarten kun je geen gebruik maken van port forwards want je zit in [url="CGNAT"]CGNAT[/url]. (je hebt geen publiek ip)
XS4ALL SIM doet wel aan een publiek adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 22:07:
Ik heb ervaring met routeros, alleen is het apparaat beetje overkill voor zo'n klein projectje vandaar de vraag of er iets simpelers bestaat.
Hoe kan het overkill zijn als je ervaring hebt met routeros, of bedoel je dat de prijs overkill is ?

Prijs technisch is het echt een hele goed optie, ik gebruik zelf vaak Teltonika RUT950 modellen die zijn een stuk duurder, en loop altijd te kloten met externe antennes voor optimaal bereik.

Plus als hij in een schuur komt is die wat beter beschermd tegen stof vergeleken met andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kijk ook eens naar Foscam camera's. Deze kunnen ook mailen met snapshots, uploaden naar een FTP server en er kan ook een SD kaart ingebouwd worden voor lokale opslag.

Beeldkwaliteit is naar mijn mening heel goed, met name de 4mp variant en de prijs is heel gunstig.

[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 12-03-2018 08:04 ]

Pagina: 1