Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickdeal
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-08-2024
Beste lezers

Ik heb een vraag betreft video streamen op mijn android toetstel in combinatie met een Synology nas.
enige tijd geleden heb ik op internet wat filmpjes gezien over video streamen vanaf je NAS.
verder geef ik nu al toe dat ik geen ervaring heb met synology en hun device`s.

Zou iemand mij kunnen helpen met advies/uitleg over of dit wel lekker werkt en hoe goed het is.
Ik heb zelf beetje lopen research doen en heb de wel bekende ''plex'' platform gevonden.
Alleen ik vindt dat zelf allemaal te veel gedoe om iets te streamen voor een smartphone.

Mijn perfectie voorbeeld is het volgende.

bijvoorbeeld een ''ds218play'' met 4tb WD red schijf erin, voor de basis.
Vervolgens dat ik via de nas portal wat media bestanden upload naar die 4tb.
kan van alles zijn zoals 4K Films,Muziek,documenten etc.
Alleen het gaat mij voornamelijk om 1080p/4k films.
En dan dat ik dus op een externe locatie of in een andere kamer.
via hun app ''DS Video'' ook wel video video station genoemd media kan streamen op m`n S8.
Of bijvoorbeeld een tablet zoals tab s2.

Dit is dus mijn plan en daarom dat ik deze topic heb aangemaakt.
ik ben graag benieuwd naar de oplossingen en info die ik kan krijgen.
misschien is dit ook handig voor andere mensen die soort gelijke platform willen maken.

Met vriendelijke groeten,
Sem :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Met behulp van de Android of iPhone app DS Video kun je inderdaad prima films streamen vanaf je Synology NAS, naar de telefoon, naar een tablet, of naar TV die e.e.a. ondersteunt. Hier functioneert dit prima in ieder geval.

Je kunt ook Plex of Serviio oid installeren op je Synology NAS. Daarmee kun je via een App op je TV of via DLNA ook prima direct van NAS naar TV streamen. DLNA wordt overigens ook out-of-the-box ondersteunt door een Synology NAS.

Mocht je meer informatie willen, zou het handig zijn als je een wat concretere vraag zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanhuizen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 07:23
Let op, de ds218play ondersteunt geen PMS. https://forums.plex.tv/di...r-better-plex-performance