Denon HEOS: achterspeakers “knetteren”

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Hallo,

Ik heb sinds een aantal maanden een heos systeem in het bezit. Nu ervaar ik de laatste weken dat mijn achterspeakers “knetteren”. Ik heb het idee dat het met lage tonen of bas het meeste voorkomt. Heeft er iemand een idee hoe dit zou kunnen oplossen? Ik kan me het niet voorstellen dat dit aan de speaker ligt omdat beide speaker hier last van hebben..

Ik heb geprobeerd om de speaker opnieuw te koppelen maar dit lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Niet gewoon opgeblazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
Kan ik me niet voorstellen, waar 100 de max is heb ik het geluidsniveau nooit boven de 40 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
Wat wel opvallend is is dat wanneer ik de speakers van het stroom haal dat dit geen effect heeft. Maar wanneer ik de heos bar van het stroom haal dan is het “knetteren” beduidend minder maar wel nog steeds irritant aanwezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin64
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb hetzelfde probleem, support lijn gebeld en logfiles opgestuurd. Kreeg wel netjes de melding dat ze het al vaker meegemaakt hadden. In de release notes van de laatste firmware versie (15/2/2018) refereren ze naar soortgelijke problemen die opgelost zouden moeten zijn met die firmware, al heb ik zelf het idee dat toen bij mij het probleem juist begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 09:28
Ik heb exact hetzelfde probleem, ook ontstaan na de laatste firmware. Daarvoor had ik echter een ander probleem met de surrounds (chipmonk geluid). Dat is wel weg , maar ik weet niet wat irritanter is. Aangemeld bij HEOS, die geven aan dat het een bekend probleem is en eraan gewerkt wordt. Ik ervaar minder geknetter wanneer ik de kwaliteit op HOOG zet. Als ik naar de radio luister en de surrounds op 'muziek afspelen: meerkanaals stereo' zet kraken ze niet. Ze doen het dus alleen wanneer ze een 5.1 spoor verwerken. Als je goed luistert hoor je het ook bij de test toon.

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rwin64
Vandaag is er een nieuwe firmware versie vrij gegeven. Ik heb hem geïnstalleerd en een deel van star wars zitten kijken waarbij het gekraak in de surround speakers altijd voorkwam. Nu na de firmware update geen gekraak. Hoopvol!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin64
Toch allemaal niet zo positief als ik dacht. Als ik een geluidsbron aansluit wat PCM hanteert krijg regelmatig gekraak/ruis op de speakers.

Ben benieuwd of de update bij jullie ook problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iKronos79
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-03-2021
Na de laatste update tot nu toe supertevreden.
Alle films waarbij op bepaalde plekken steeds dezelfde kraak in de surrounds te horen waren klinken nu zuiver en zoals het hoort.
PCM nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwin64
Klopt bij mij ook, het deel surroundgeluid wat via dolby Digital wordt aangeboden klinkt voortreffelijk. Maar zodra het PCM betreft bagger. Ik heb ondertussen weer verschillende logfiles opgestuurd en hoop op een snelle reactie van Denon.

Ben ook wel heel erg benieuwd naar andere ervaringen om uit te sluiten dat het aan mijn apparatuur/kabels ligt.

Ik heb ondertussen het geheel gereduceerd tot het aansluiten van maar 1 bron, de ene keer is dat KPN interactieve tv en de andere keer de Apple TV. Daarbij verschillende Kabels gebruikt maar het probleem blijft.

Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdv19
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik had voor de update veel last van knetterende surrounds, veel verschil in volume/dynamiek surroundspeakers en subwoofer en af en toe chipmunk sound. Na de update van 31 mei geen last meer gehad van knetteren. Nog wel chipmunk sound en het volume probleem. Meerdere keren gemeld bij Heos. Zij beloven iedere keer dat het opgelost wordt met de volgende update. Helaas.

Ik heb de bar, subwoofer en 2x hs3 vanaf november 2017. Kijk TV via KPN interactieve TV en gebruik een Chromecast. Beide aangesloten op de HDMI ingangen van de bar. TV ondersteunt geen arc.

Iemand ook problemen met instabiele geluidskwaliteit? Soms super, soms bagger. Ik heb geen idee waar dit aan kan liggen. Ik krijg de indruk, maar twijfel ook, dat het veroorzaakt wordt door de volgorder van aanzetten van TV en bron en de volume regeling (CEC). Wisselen van bronnen verbeterd soms het geluid naar "super".

• Drial
Ik heb na de 1 na laatste update ook geen last meer van knetteren! Wat toch een heerlijke toevoeging aan films zo,n 5.1 set, soms schrik ik me echt een ongeluk door bijvoorbeeld bliksem inslag🙂 Nu is er nog een nieuwe update beschikbaar maar zolang het goed werkt wil ik het risico eigenlijk niet nemen😉

Ik heb alles aangesloten op interactieve tv van KPN en ook daar mee ondervindt ik geen problemen, maar dit werkte vanaf het begin al goed.

Wat wordt er bedoeld met chipmunk sound en PCM ? Dan kan ik dit ook even testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 09:28
Chipmunk geluid hoorde je in de rear speakers. Die liepen a-synchroon en gingen dan versneld het geluidspoor afspelen en dat klonk dan net als hoe knabbel & babbel in de tekenfilms praten. Dat is al een tijd opgelost.

Mijn volume is erg hoog als ik Tune-it radio start, maar te zacht als ik TV wil kijken.
Iemand een idee waar ik het start volume kan vastzetten op een bepaald, vast niveau?

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insidious
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 00:15

Insidious

Professionele amateur

Bij mij ook! Zal wel weer aan de nieuwe update liggen. Het is een mooi systeem maar werkt nog alles behalve foutloos. Afgezien van de app die wel een opfrisbeurt kan gebruiken...
Bij je sources kan je trouwens het gewenste volumeniveau instellen en dan een paar seconden de source ingedrukt houden. Hij slaat dan het gewenste volumeniveau op.

[ Voor 0% gewijzigd door Insidious op 10-11-2018 16:28 . Reden: Spelfoutje natuurlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1174410

Ik heb de Heos Soundbar al geruime tijd nu is het mij de laatste tijd opgevallen dat als alles uit staat eruit de Soundbar geknetter komt net of dat er iemand iets tikt en misschien door piek spanning.Kan iemand mijn uitleggen wat dat is,helpt een contactdoos die dat tegen kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corinne Troost
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-10-2024
Goedendag lezers, Wij hebben veel last van geknetter vanuit de soundbar. Voorheen hielp het als de kabel van de soundbar eruit en erin deed (HDMI) heb ik er niet uit gehad. Wie heeft voor mij een tip? Alvast dank, ik kijk ernaar uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-04 19:52
Welk type soundbar heb je ? er zijn er namelijke diverse modellen met Heos.
Corinne Troost schreef op zondag 24 maart 2024 @ 18:00:
Goedendag lezers, Wij hebben veel last van geknetter vanuit de soundbar. Voorheen hielp het als de kabel van de soundbar eruit en erin deed (HDMI) heb ik er niet uit gehad. Wie heeft voor mij een tip? Alvast dank, ik kijk ernaar uit!!
Pagina: 1