Shutdown, Netwerk + Inet sharing questions!!

Pagina: 1
Acties:

• M1ch
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Sinds 2 dagen heb ik nu dus mn nieuwe pc >:)
Nou internet ik via de pc van mn ouders (p2 400) en dat werkt perfect. Het enige grote probleem is dat mn pa niet wil dat die p2 de hele tijd aanstaat. De isdn lijn en modem (isa) zitten in de p2 en die kan ik hier niet heenhalen. Ik Inet dus via netwerkkabel en mn netwerk. Is er een andere mogelijkheid om te Inetten zodat die p2 niet de hele dag stroom loopt te vreten? ....

Punt 2: die p2400 sluit al heel lang niet meer automatisch af, dus je moet bij afsluit scherm (dat zwart-rode) 6 secs de power knop ingedrukt houden. Dat is al ruim een jaar zo, maar het was nooit een groot probleem. Maar nu wil ik remote (pcanywhere) die pc afsluiten zonder er elke keer heen te hoeven lopen om em helemaal uit te doen! Maybe mobo batterij op?? Als ik stekker eruit haal onthoudt ie ook tijd e.d. niet....Kan er nog een andre reden zijn? (nee niet format c: , dat s sinds dat jaar al vaak genoeg gebeurd).

Mja dat was het wel zo'n beetje d8 ik!

btw: mn Iiyama a902mt (vmp 451) ownt! Helemaal geen flipping tot nu toe!

Ik hoop wat nuttige reacties te krijgen...Thanks!

Verwijderd

misschien een PowerManagement-probleem ??? :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

--> [forum=19] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

inderdaad. gewoon ACPI in je bios enabelen (zal je wel uitgezet hebben, vandaar dat het niet meer werkt). Tip is om daarna wel windhoos opnieuw te installen, want soms kan windhoos er niet tegen als ACPI later aangezet wordt.

een schoner internet begint bij jezelf

• M1ch
Dus geen mobo batterij onzin?
Kan je die optie in Bios precies aangeven waar ie is? (op een 440bx)

En over punt 1...?

Edit: Net ff gechecked: ACPI staat gewoon aan in bios van p2 400!

Verwijderd

ik heb hier ergens nog de win98 shutdown petsj liggen, die moet je ff runnen (of DLen van microsuck) en dan moet ie wel automagisch afsluiten. anders nieuwe netwerk drivers (netwerk kaart + w98 is kut afsluiten geloof ik. bij mij wel in elk geval ;( )

verder dat sharen: ja die p400 hoeft helemaaaal niet aan.
je moet bij de prima foon voor 6 tientjes ff een PCI isdnadapter halen en erin pleuren.
cdtje erin, setup.exe, presto.

sim-pel :)

• M1ch
Op zaterdag 14 juli 2001 14:56 schreef KnetterGek het volgende:
ik heb hier ergens nog de win98 shutdown petsj liggen, die moet je ff runnen (of DLen van microsuck) en dan moet ie wel automagisch afsluiten. anders nieuwe netwerk drivers (netwerk kaart + w98 is kut afsluiten geloof ik. bij mij wel in elk geval ;( )

verder dat sharen: ja die p400 hoeft helemaaaal niet aan.
je moet bij de prima foon voor 6 tientjes ff een PCI isdnadapter halen en erin pleuren.
cdtje erin, setup.exe, presto.

sim-pel :)
li-ev :) liev :P

Maar die pc sluit dus wel af, maar ik moet em handmatig uitdoen, dus niet auto power down!

En over die pci kaart. Ik heb zo'n tussenstukje voor netwerkkabels. Kan ik die op die isdn lijn rossen en dan daar een utp kabel aanhangen (degene die nu naar mn kamer loopt) zodat ik die in mn pci isdn kaart die hier dan zit kan rammen?

• Roelant
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 15:49 schreef MICH2001 het volgende:
Maar die pc sluit dus wel af, maar ik moet em handmatig uitdoen, dus niet auto power down!
Als de computer zelf niet uitgaat, door em op de computer zélf afstluit, is het niet mogelijk om dit via het netwerk wel te doen.

Je zal er eerst voor moeten zorgen dat de computer uitgaat als je 'm op de computer zelf afsluit, pas daarna kun je gaan kijken naar oplossingen voor over het netwerk.

• M1ch
Op zaterdag 14 juli 2001 17:15 schreef Negotiator het volgende:

[..]

Als de computer zelf niet uitgaat, door em op de computer zélf afstluit, is het niet mogelijk om dit via het netwerk wel te doen.

Je zal er eerst voor moeten zorgen dat de computer uitgaat als je 'm op de computer zelf afsluit, pas daarna kun je gaan kijken naar oplossingen voor over het netwerk.
Ja DUHUH....christ! |:( Ik vraag toch niet hoe ik em uit krijg over netwerk, ik vraag hoe ik em over het algemeen uitkrijg zonder 6 secs die knop in te drukken!

• Roelant
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 13:53 schreef MICH2001 het volgende:
Maar nu wil ik remote (pcanywhere) die pc afsluiten zonder er elke keer heen te hoeven lopen om em helemaal uit te doen!
Op zaterdag 14 juli 2001 18:27 schreef MICH2001 het volgende:
Ja DUHUH....christ! |:( Ik vraag toch niet hoe ik em uit krijg over netwerk, ik vraag hoe ik em over het algemeen uitkrijg zonder 6 secs die knop in te drukken!
Hmm, zo "Duhuh" was mijn antwoord anders niet hoor. Maar het is altijd fijn te weten dat een reactie wordt gewaardeerd |:(

Wat ik met mijn antwoord meer probeerde aan te geven is dat je éérst het probleem bij de computer zelf zou moeten oplossen, en dat je daarvoor hier eigenlijk ik het verkeerde forum zit.

Ik snap daarom ook niet zo goed dat de topic naar NT is gemoverd, maar don't blame me als mijn "onduidelijke" antwoord tot enige frustratie (getuige de |:() heeft geleid.

• M1ch
Op zaterdag 14 juli 2001 18:31 schreef Negotiator het volgende:

[..]

[..]

Hmm, zo "Duhuh" was mijn antwoord anders niet hoor. Maar het is altijd fijn te weten dat een reactie wordt gewaardeerd |:(

Wat ik met mijn antwoord meer probeerde aan te geven is dat je éérst het probleem bij de computer zelf zou moeten oplossen, en dat je daarvoor hier eigenlijk ik het verkeerde forum zit.

Ik snap daarom ook niet zo goed dat de topic naar NT is gemoverd, maar don't blame me als mijn "onduidelijke" antwoord tot enige frustratie (getuige de |:() heeft geleid.
Ik had em vanwege de muliple vragen juist in HA gemieterd, maar hij was meteeen verplaatst :'(

Tja thanks voor je hulp, maar ik vond het redelijk "duhuh" :P

Thx anywayz dude.

Verwijderd

* opstarten via netwerk: koop een kaart die WOL ondersteunt (zie FAQ)

*PC besturen op afstand: gebruik WinVNC

*uitzetten:
atx auto-shutdown schijnt het niet automatische te doen,
dus zou ik met de remote tool die bak overnemen, kiezen voor reboot to dos,
en dan in c:\windows\dosstart.bat een regel opnemen met shutdown.com

Dit shutdown.com moet dus een programma zijn dat in dos de pc uitschakelt. Kijk maar even op simtel.net ofzo.

• M1ch
Op zaterdag 14 juli 2001 22:00 schreef BBL the 2nd het volgende:
* opstarten via netwerk: koop een kaart die WOL ondersteunt (zie FAQ)

*PC besturen op afstand: gebruik WinVNC

*uitzetten:
atx auto-shutdown schijnt het niet automatische te doen,
dus zou ik met de remote tool die bak overnemen, kiezen voor reboot to dos,
en dan in c:\windows\dosstart.bat een regel opnemen met shutdown.com

Dit shutdown.com moet dus een programma zijn dat in dos de pc uitschakelt. Kijk maar even op simtel.net ofzo.
Eej dat laatste ziet er wel nuttig uit ja! Gewoon een andre manier vinden ipv dit direct op te lossen! Nice, ik ga het even proberen! thanks m8!

Edit: got a direct link? :)
De search op die site vind ik beetje crappy :(

• Roelant
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 20:32 schreef MICH2001 het volgende:
Ik had em vanwege de muliple vragen juist in HA gemieterd, maar hij was meteeen verplaatst :'(
Had je beter kunnen opsplitsen in verschillende vragen voor verschillende forums, iets meer werk maar daardoor weet je dat het altijd bij de mensen terecht komt die er het meeste vanaf weten en voorkom je dat 'ie naar een forum wordt gemoved waar je er bij nader inzien niet zo veel aan hebt.

Als je over het afsluit-probleem van je computer een nieuwe topic maakt in Hardware algemeen denk ik niet dat daar iemand over valt. Mits je niet cross-post natuurlijk. En laat de andere problemen dan weg anders wordt ie tien tegen een weer gemoved.

En in het andere geval is een modje het er mee eens en moved 'm weer terug naar HA ;)
Op zondag 15 juli 2001 10:35 schreef MICH2001 het volgende:
Edit: got a direct link? :)
De search op die site vind ik beetje crappy :(
Links, onderaan de navigatie, zit een search, zoek daarin op "MS-Dos" en je bent binnen een wip mij de pagina met MS-Dos utils in alle soorten en maten. Daar zit de util die jij zoekt ook vast wel tussen :)

Edit: Modje gewaarschuwd
Edit2: *oeps*, was er al :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

--> [forum=6] <--

En nu niet van onderwerp blijven veranderen :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• M1ch
K :D

Kijk ik heb niet zoveel verstand van dit onderwerp, vandaar dat ik em op GoT plaats :P

Kan iemand me vertellen welke file ik moet hebben en wat ik daar mee moet doen om de pc dus via dos af te laten sluiten?

Thanks
Pagina: 1