Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Storing kabel zoeken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:26
Hoi,

op mijn thuisnetwerkje stoort de wifi. En ik begin te vermoeden dat het ergens in een (antieke) cat5 huisgemaakte hobbykabel zit. Maar welke? Soms werkt het perfect, soms is het Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. (AP's van Ubiquiti)
Hoe controleer ik de signalen/verstoring per kabel?

Kan ik met wireshark specifieke IP-adressen monitoren en uit data afleiden hoeveel packetloss ik heb?
Is het ouderwets handwerk? Kabeltest-apparaat scoren op conrad.nl en de kabels doormeten?
Ik heb ook enkele RJ45 stekkerdozen in een kabelgoot. Daar zat een AP in welke stoorde. Is het nu een kwestie van trial and error? Domweg proberen welke aansluiting wel betrouwbaar is?
Zit ik helemaal in de foute hoek en dien ik dit anders aan te pakken?

Hoe pak ik zoiets aan?

[ Voor 6% gewijzigd door beerten op 10-03-2018 16:57 ]

Alle reacties

Verwijderd

Wat bedoel je met "storen"?

De kabels zullen het waarschijnlijk niet zijn. De gekleurde ring bij de Ubiquiti AP, moet permanent branden en niet knipperen.

Je hebt waarschijnlijk last van de buren die op dezelfde kanalen zitten. Download InSSID-er en kijk wie jouw buren zijn. En als jouw AP 5 Hz aan kan, (en jouw telefoon / tablet etc... ook) dan kan je ervoor kiezen om 2,4 GHz helemaal uit te zetten, of op zijn minst een andere SSID maken zodat je zeker weet dat je op de 5 GHz zit. Laat de clients wél die 2,4 GHz SSID "vergeten".

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Met de Unifi controller software, kan je veeeel instellen voor je AP's en ook zien of er TX loss is of andere zaken.
Afbeeldingslocatie: https://www.douglasisaksson.com/content/images/2017/07/InkedSketch--8-_LI.jpg
Anyhow, op het moment dat je WiFi stoort, is het allicht handig om eens per AP te gaan testen. Een beetje smartphone met enkele apps, kan je zien met welke AP je verbonden bent. Test dan eens per AP je snelheden naar het internet.

Voor hetzelfde geld is er 1 specifiek AP bij jou niet goed ingesteld, stoort met de buren, overschreeuwt een ander AP; er zijn meerdere oorzaken voor je klacht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-11 12:26
Thnx! Dat bedoel ik, een opening, een begin van de zoektocht. Ik ben blij!