Laptop scherm heeft blauwe tint

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:02
Hi,

het scherm van mijn nieuwe (sinds 1 dag binnen) MSI Gl62M 7RDX heeft een soort blauwe tint/wazige gloed. Ik zie wel alle andere kleuren maar alles wordt overheerst door een blauwe tint.

Bijvoorbeeld, een zwart wit foto op mijn scherm is niet geheel zwart wit maar heeft duidelijk een licht, 'scherpe' blauwe tint erover heen. Een voorbeeld plaatsen heeft denk ik geen nut aangezien jullie dan waarschijnlijk wel een normale zwart witte foto zien.

Ik heb al wat gespeeld met Windows kleurkalibratie en MSI Dragon Center-systeemtuner-MSI's RGB settings, dit hielp niets. Met de Intel HD Graphics kleurinstellingen kon ik met wat aanpassingen de kleur blauw wat verminderen waardoor het al iets beter oogt maar het verhelpt het hele probleem niet.

Voor de rest zou ik verder niet weten wat ik nog kan proberen. Enige tips van wat ik zou kunnen proberen zijn welkom. Ik ga er vanuit dat dit geen technische fout is aangezien ik de laptop net 1 dag heb (zo ja...zou heel zuur zijn :'( )

Alvast bedankt.

MSI Gl62M 7RDX
Windows 10 Home
x64
i5-7300HQ 2.50ghz
8gb ram

Als dit er nog toe doet:
Apparaatprofiel: (sRGB IEC61966-2.1)

(Ik weet niet of verdere display/kleuren settings belangrijk zijn om te vermelden, laat me dit dan graag weten want ik zou niet weten wat ik hiernaast nog zou moeten melden. Voor zover ik weet staat alles nog op 'standaard' settings aangezien ik verder niets hebt verandert sinds de installatie van Windows 10).