Onbekend netwerkdevice duikt steeds op

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Topicstarter
(jarig!)
Ik heb altijd een draadloos netwerkdevice in mijn netwerk hangen. Ik heb geen idee wat het is, aangezien ik precies weet welke devices ik allemaal in mijn huis heb. Op deze na dus. Zie onderstaand plaatje:

Onbekend

Het betreft de bovenste die begint met Ù*€€....... Ik heb een Apple Airport Extreme die niet heel vel informatie geeft, geen enkele eigenlijk :-(

Ik heb al gezocht op de naam van het device, maar niets gevonden op Google. Als ik de Airport herstart is hij enige tijd later altijd weer present. Verder weet ik eerlijk gezegd niet welke wegen er te bewandelen zijn.

Vraag is dus: hoe achterhaal ik welk apparaat steeds op mijn wifi netwerk verschijnt?

This title is for sale, please send me a PM

Beste antwoord (via the-body op 10-03-2018 12:47)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Het ip-adres proberen te bereiken via de browser ? Mac_adres kopiëren en op googlen, dan kan je soms zien welke range adressen bij welke fabrikant horen.

Geen zonnepanelen met een WiFi module ofzo ? Of inderdaad (Chinese) wifi lampen of iets dergelijks. Als het een IP adres heeft is het geconnect middels ja wachtwoord. Het wachtwoord of ssid veranderen en alle bekende apparaten aanmelden en je hebt dat specifiek apparaat uitgesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door ToFast op 10-03-2018 12:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme opmerking maar dat device staat dan toch in je DHCP-pool vermeld met een IP-lease? Geen idee hoe jouw netwerk er exact uitziet maar middels ARP kan je het MAC-address achterhalen en hierdoor op bijna elk netwerk een blokkade op dat ding zetten?

Resultaat: het onbekend device krijgt geen IP meer. En als overmorgen je zoon bijvoorbeeld roept dat zijn smart-lamp niet meer werkt, weet je meteen welk device het is :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Het ip-adres proberen te bereiken via de browser ? Mac_adres kopiëren en op googlen, dan kan je soms zien welke range adressen bij welke fabrikant horen.

Geen zonnepanelen met een WiFi module ofzo ? Of inderdaad (Chinese) wifi lampen of iets dergelijks. Als het een IP adres heeft is het geconnect middels ja wachtwoord. Het wachtwoord of ssid veranderen en alle bekende apparaten aanmelden en je hebt dat specifiek apparaat uitgesloten.

[ Voor 37% gewijzigd door ToFast op 10-03-2018 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
Gewoon wifi wachtwoord wijzigen, merk je vanzelf wat er niet meer werkt, of wie er gaat klagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
(jarig!)
ToFast schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:41:

Ja hoor, Spuit 11 hier! Ik weet niet hoe je het gokt/weet, maar ik heb inderdaad een wifimodule voor de zonnepanelen... 8)7 Ik gebruik die totaal niet, merk zelf wel hoeveel stroom er opgewekt is aan het eind vh jaar en kan de zonnehoeveelheid toch niet aanpassen ;) . Maar dat moet hem dus zijn. Thanks! Wel een idiote netwerknaam btw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:45
Ik hoop voor je dat het een variant is die een beetje fatsoenlijk beveiligd is, dergelijke chinese hostnamen scheppen nou niet echt vertrouwen ;) https://tweakers.net/nieu...op-stroomvoorziening.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Topicstarter
(jarig!)
base_ schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:03:
Ik hoop voor je dat het een variant is die een beetje fatsoenlijk beveiligd is, dergelijke chinese hostnamen scheppen nou niet echt vertrouwen ;) https://tweakers.net/nieu...op-stroomvoorziening.html
Ik trek die wifi module wel gewoon er uit. Bedankt voor de tip!

Pagina: 1