Mijn privetelefoon gebruik ik bijna niet om te bellen. De enige apps die ik prive gebruik:
• Whatsapp
• Instagram
• Parkmobile
• Enkele bankieren apps
• Microsoft Outlook, OneDrive, Azure, Yammer en Authenticator
Er is een probleem waardoor mijn keuzevrijheid wordt beperkt. Ik woon ergens waar bijna geen bereik is.
• T-Mobile heeft hier alleen een beetje 4G bereik, maar geen 2G en 3G. Bellen kan dus niet, internetten wel
• KPN heeft hier redelijk 2G bereik, maar geen 3G en 4G
• Vodafone en Tele2 hebben hier helemaal geen bereik
Tele2 zou VoWiFi hebben (Voice over Wireless Fidelity):
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Contract geprobeerd, maar VoWiFi werkt niet. Volgens de klantenservice staat de dienst op de planning, maar is het nog niet uitgerold. Het staat toch echt op de website als live dienst, maargoed...
Vodafone zegt ook VoWiFi te hebben:
https://www.vodafone.nl/4gbellen/
Maar ik vind Vodafone echt te duur. Ik heb niet perse een budget vastgesteld, maar ik ga geen 40 euro per maand betalen als de concurrent het voor 15 euro per maand kan.
Bij een zoektocht kwam ik KPN Prepaid tegen: Onbeperkt data, snelheidslimiet van 128 kbit/s, kosten 7,50 (inclusief btw) per maand. Bellen in de cloud (pay per use).
Kun je met deze KPN prepaid sim:
• Opwaarderen zonder naar de supermarkt te moeten gaan om beltegoed te kopen?
• De 7,50 per maand automatisch van je creditcard laten afschrijven?
• Automatisch een bepaald bedrag laten opwaarderen zodra het beltegoed op is?
• Is 128 kbit/s voldoende voor bovenstaande apps? Ik kan voor Instagram best wachten totdat er WiFi is en wanneer de verslaving een hoogtepunt bereikt kan ik best een Hotspot maken op mijn zakelijke toestel.
• Kan dat hele beltegoedproces volledig geautomatiseerd, zodat ik niet onderweg ineens zonder beltegoed kom te zitten? Ik wil echter niet bij voorbaat al 100+ euro aan beltegoed uploaden.
Kun je met Vodafone:
• Echt bellen over VoWiFi? Dus heb je het al daadwerkelijk geprobeerd?
• Wat zijn de instellingen voor VoWiFi en een EVC?
• Is een EVC van 224 kbit/s voldoende?
• Maakt SIP Alg ook VoWiFi stuk?
Tele2:
• Wanneer vindt de daadwerkelijke uitrol van Voice over Wireless Fidelity plaats? (klantenservice weet het niet)
Algemeen:
• Misschien alternatieven? Zoals een MVNO die ook bijv. SIP aanbiedt?
Dataroaming is niet belangrijk, ik gebruik in het buitenland altijd een Noord-Amerikaanse sim. Mijn WiFi thuis is prima voor VoWiFi. Iedere kamer en gang heeft een eigen AP en het zendvermogen per AP is op de laagste stand. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met VoWiFi en hoe jullie dat hebben geconfigureerd op je router (QoS, EVC e.d.). Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met KPN Prepaid Onbeperkt Online 128 kbit/s.
• Parkmobile
• Enkele bankieren apps
• Microsoft Outlook, OneDrive, Azure, Yammer en Authenticator
Er is een probleem waardoor mijn keuzevrijheid wordt beperkt. Ik woon ergens waar bijna geen bereik is.
• T-Mobile heeft hier alleen een beetje 4G bereik, maar geen 2G en 3G. Bellen kan dus niet, internetten wel
• KPN heeft hier redelijk 2G bereik, maar geen 3G en 4G
• Vodafone en Tele2 hebben hier helemaal geen bereik
Tele2 zou VoWiFi hebben (Voice over Wireless Fidelity):
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Contract geprobeerd, maar VoWiFi werkt niet. Volgens de klantenservice staat de dienst op de planning, maar is het nog niet uitgerold. Het staat toch echt op de website als live dienst, maargoed...
Vodafone zegt ook VoWiFi te hebben:
https://www.vodafone.nl/4gbellen/
Maar ik vind Vodafone echt te duur. Ik heb niet perse een budget vastgesteld, maar ik ga geen 40 euro per maand betalen als de concurrent het voor 15 euro per maand kan.
Bij een zoektocht kwam ik KPN Prepaid tegen: Onbeperkt data, snelheidslimiet van 128 kbit/s, kosten 7,50 (inclusief btw) per maand. Bellen in de cloud (pay per use).
Kun je met deze KPN prepaid sim:
• Opwaarderen zonder naar de supermarkt te moeten gaan om beltegoed te kopen?
• De 7,50 per maand automatisch van je creditcard laten afschrijven?
• Automatisch een bepaald bedrag laten opwaarderen zodra het beltegoed op is?
• Is 128 kbit/s voldoende voor bovenstaande apps? Ik kan voor Instagram best wachten totdat er WiFi is en wanneer de verslaving een hoogtepunt bereikt kan ik best een Hotspot maken op mijn zakelijke toestel.
• Kan dat hele beltegoedproces volledig geautomatiseerd, zodat ik niet onderweg ineens zonder beltegoed kom te zitten? Ik wil echter niet bij voorbaat al 100+ euro aan beltegoed uploaden.
Kun je met Vodafone:
• Echt bellen over VoWiFi? Dus heb je het al daadwerkelijk geprobeerd?
Tele2:
• Wanneer vindt de daadwerkelijke uitrol van Voice over Wireless Fidelity plaats? (klantenservice weet het niet)
Algemeen:
• Misschien alternatieven? Zoals een MVNO die ook bijv. SIP aanbiedt?
Dataroaming is niet belangrijk, ik gebruik in het buitenland altijd een Noord-Amerikaanse sim. Mijn WiFi thuis is prima voor VoWiFi. Iedere kamer en gang heeft een eigen AP en het zendvermogen per AP is op de laagste stand. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met VoWiFi en hoe jullie dat hebben geconfigureerd op je router (QoS, EVC e.d.). Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met KPN Prepaid Onbeperkt Online 128 kbit/s.