Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Mijn privetelefoon gebruik ik bijna niet om te bellen. De enige apps die ik prive gebruik:
• Whatsapp
• Instagram
• Parkmobile
• Enkele bankieren apps
• Microsoft Outlook, OneDrive, Azure, Yammer en Authenticator

Er is een probleem waardoor mijn keuzevrijheid wordt beperkt. Ik woon ergens waar bijna geen bereik is.
• T-Mobile heeft hier alleen een beetje 4G bereik, maar geen 2G en 3G. Bellen kan dus niet, internetten wel
• KPN heeft hier redelijk 2G bereik, maar geen 3G en 4G
• Vodafone en Tele2 hebben hier helemaal geen bereik

Tele2 zou VoWiFi hebben (Voice over Wireless Fidelity):
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Contract geprobeerd, maar VoWiFi werkt niet. Volgens de klantenservice staat de dienst op de planning, maar is het nog niet uitgerold. Het staat toch echt op de website als live dienst, maargoed...

Vodafone zegt ook VoWiFi te hebben:
https://www.vodafone.nl/4gbellen/
Maar ik vind Vodafone echt te duur. Ik heb niet perse een budget vastgesteld, maar ik ga geen 40 euro per maand betalen als de concurrent het voor 15 euro per maand kan.

Bij een zoektocht kwam ik KPN Prepaid tegen: Onbeperkt data, snelheidslimiet van 128 kbit/s, kosten 7,50 (inclusief btw) per maand. Bellen in de cloud (pay per use).

Kun je met deze KPN prepaid sim:
• Opwaarderen zonder naar de supermarkt te moeten gaan om beltegoed te kopen?
• De 7,50 per maand automatisch van je creditcard laten afschrijven?
• Automatisch een bepaald bedrag laten opwaarderen zodra het beltegoed op is?
• Is 128 kbit/s voldoende voor bovenstaande apps? Ik kan voor Instagram best wachten totdat er WiFi is en wanneer de verslaving een hoogtepunt bereikt kan ik best een Hotspot maken op mijn zakelijke toestel.
• Kan dat hele beltegoedproces volledig geautomatiseerd, zodat ik niet onderweg ineens zonder beltegoed kom te zitten? Ik wil echter niet bij voorbaat al 100+ euro aan beltegoed uploaden.

Kun je met Vodafone:
• Echt bellen over VoWiFi? Dus heb je het al daadwerkelijk geprobeerd?
• Wat zijn de instellingen voor VoWiFi en een EVC?
• Is een EVC van 224 kbit/s voldoende?
• Maakt SIP Alg ook VoWiFi stuk?

Tele2:
• Wanneer vindt de daadwerkelijke uitrol van Voice over Wireless Fidelity plaats? (klantenservice weet het niet)

Algemeen:
• Misschien alternatieven? Zoals een MVNO die ook bijv. SIP aanbiedt?

Dataroaming is niet belangrijk, ik gebruik in het buitenland altijd een Noord-Amerikaanse sim. Mijn WiFi thuis is prima voor VoWiFi. Iedere kamer en gang heeft een eigen AP en het zendvermogen per AP is op de laagste stand. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met VoWiFi en hoe jullie dat hebben geconfigureerd op je router (QoS, EVC e.d.). Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met KPN Prepaid Onbeperkt Online 128 kbit/s.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
Gewoon vaste lijn gebruiken via je internet provider. Of een voip gigaset kopen en inpuggen zie voipbuster onderwerp hier op tweakers.

En kijk of dit wat is http://limesco.nl/

[ Voor 14% gewijzigd door saharoen op 10-03-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Hier alleen ervaring met voice over Wi-Fi van Vodafone. Niks geconfigureerd, werkt prima. Op het Vodafone forum staan 2 poorten genoemd welke niet geblokkeerd moeten worden in je router.

128 kbit lijkt me een beetje langzaam om zeker te weten dat de genoemde apps altijd stabiel werken.

Kpn netwerk is misschien wel de beste keuze. Heb je thuis gewoon Wi-Fi voor data en 2G voor spraak. Misschien is simyo wel iets, ik dacht dat je daar automatisch kon opwaarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Trommelrem schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:52:
Mijn privetelefoon gebruik ik bijna niet om te bellen. De enige apps die ik prive gebruik:
• Whatsapp
• Instagram
• Parkmobile
• Enkele bankieren apps
• Microsoft Outlook, OneDrive, Azure, Yammer en Authenticator

Er is een probleem waardoor mijn keuzevrijheid wordt beperkt. Ik woon ergens waar bijna geen bereik is.
• T-Mobile heeft hier alleen een beetje 4G bereik, maar geen 2G en 3G. Bellen kan dus niet, internetten wel
• KPN heeft hier redelijk 2G bereik, maar geen 3G en 4G
• Vodafone en Tele2 hebben hier helemaal geen bereik

Tele2 zou VoWiFi hebben (Voice over Wireless Fidelity):
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/wifi-bellen/
Contract geprobeerd, maar VoWiFi werkt niet. Volgens de klantenservice staat de dienst op de planning, maar is het nog niet uitgerold. Het staat toch echt op de website als live dienst, maargoed...

Vodafone zegt ook VoWiFi te hebben:
https://www.vodafone.nl/4gbellen/
Maar ik vind Vodafone echt te duur. Ik heb niet perse een budget vastgesteld, maar ik ga geen 40 euro per maand betalen als de concurrent het voor 15 euro per maand kan.

Bij een zoektocht kwam ik KPN Prepaid tegen: Onbeperkt data, snelheidslimiet van 128 kbit/s, kosten 7,50 (inclusief btw) per maand. Bellen in de cloud (pay per use).

Kun je met deze KPN prepaid sim:
• Opwaarderen zonder naar de supermarkt te moeten gaan om beltegoed te kopen?
• De 7,50 per maand automatisch van je creditcard laten afschrijven?
• Automatisch een bepaald bedrag laten opwaarderen zodra het beltegoed op is?
• Is 128 kbit/s voldoende voor bovenstaande apps? Ik kan voor Instagram best wachten totdat er WiFi is en wanneer de verslaving een hoogtepunt bereikt kan ik best een Hotspot maken op mijn zakelijke toestel.
• Kan dat hele beltegoedproces volledig geautomatiseerd, zodat ik niet onderweg ineens zonder beltegoed kom te zitten? Ik wil echter niet bij voorbaat al 100+ euro aan beltegoed uploaden.

Kun je met Vodafone:
• Echt bellen over VoWiFi? Dus heb je het al daadwerkelijk geprobeerd?

Tele2:
• Wanneer vindt de daadwerkelijke uitrol van Voice over Wireless Fidelity plaats? (klantenservice weet het niet)

Algemeen:
• Misschien alternatieven? Zoals een MVNO die ook bijv. SIP aanbiedt?

Dataroaming is niet belangrijk, ik gebruik in het buitenland altijd een Noord-Amerikaanse sim. Mijn WiFi thuis is prima voor VoWiFi. Iedere kamer en gang heeft een eigen AP en het zendvermogen per AP is op de laagste stand. Ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met VoWiFi en hoe jullie dat hebben geconfigureerd op je router (QoS, EVC e.d.). Ook ben ik benieuwd naar ervaringen met KPN Prepaid Onbeperkt Online 128 kbit/s.
Alleen ervaringen met KPN prepaid.

1. Ja. Via de app of internetbankieren. Kunnen bijna alle providers tegenwoordig.

2. Dat kan ook, van je bankrekening indien het bedrag onder xx uitkomt.
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen/automatisch.htm

3. Zie 2.

4. Voor Whatsapp, parkmobile en banking apps is het wel te doen. Je moet wel geduld hebben. Streamen gaat niet werken, Instagram zou ik niet doen.

5. Ja, zie 2.

Let wel op dat KPN prepaid alleen op 3G werkt.

Verder werkt het onbeperkt online wel, maar is het wel traag. Even snel een Facebook post bekijken is er niet bij. Beetje browsen op tweakers gaat nog wel, maar sites met veel content moet je wel even geduld hebben. Daar betaal je dan ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 23:42
KPN onbeperkt online kost inmiddels €8,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Wat dacht je van T-Mobile (internet abbo) en dan bellen via een SIP provider? (Want zo bel je eigenlijk over WiFi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
saharoen schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:02:
Gewoon vaste lijn gebruiken via je internet provider. Of een voip gigaset kopen en inpuggen zie voipbuster onderwerp hier op tweakers.
Dan ga ik liever in HIP vanwege de uitgebreide mogelijkheden en zeer goede Vamo.
En kijk of dit wat is http://limesco.nl/
Grappig, nooit van deze MVNO gehoord. Hoewel ik hun mogelijkheden vet vind, wil ik juist een turn key werkende oplossing. Ook bij HIP mis ik de turn key oplossing.
Hugo__Boss schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:21:
Hier alleen ervaring met voice over Wi-Fi van Vodafone. Niks geconfigureerd, werkt prima. Op het Vodafone forum staan 2 poorten genoemd welke niet geblokkeerd moeten worden in je router.
Geen SIP Alg troubles? Waarom bestaat SIP Alg eigenlijk? SIP Alg is alsof je betonblokken op de snelweg neerzet. Compleet nutteloos en niemand wil het, want het zit alleen maar in de weg. Er is geen enkele case te bedenken waaribj SIP Alg nodig zou kunnen zijn, net zoals dat er geen enkele case is te bedenken waarom je betonblokken op een snelweg zou plaatsen.
krakendmodem schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:32:
2. Dat kan ook, van je bankrekening indien het bedrag onder xx uitkomt.
https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen/automatisch.htm
Ok, dat is een plus. Het is gewoon een fire and forget solution dus.
4. Voor Whatsapp, parkmobile en banking apps is het wel te doen. Je moet wel geduld hebben. Streamen gaat niet werken, Instagram zou ik niet doen.
Thuis WiFi, auto heeft WiFi, kantoor heeft WiFi en mijn Surface Pro heeft LTE en kan als WiFi hotspot fungeren. Misschien kan ik zelfs helemaal zonder data.
Let wel op dat KPN prepaid alleen op 3G werkt.
En dat is dan wel een dikke min. 128 kbit/s op 3G is aanzienlijk trager dan 128 kbit/s op 4G.
daupie schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 18:41:
Wat dacht je van T-Mobile (internet abbo) en dan bellen via een SIP provider? (Want zo bel je eigenlijk over WiFi)
Ik wil prive een 06-nummer, geen kengetal. Anders kun je Whatsapp niet registreren. Overigens wel echt idioot dat je geen kengetallen kunt gebruiken voor Whatsapp.

Het is dat Vodafone schrikbarend duurder is dan de concurrenten, anders was de keuze makkelijk geweest. Ook heeft Vodafone geen maandcontracten. In het huidige cloud tijdperk is dat echt not-done. Zelfs KPN heeft default maandcontracten (minimaal 2 maanden, daarna per maand opzegbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Ik wil prive een 06-nummer, geen kengetal. Anders kun je Whatsapp niet registreren. Overigens wel echt idioot dat je geen kengetallen kunt gebruiken voor Whatsapp.
Voor zover ik weet kan je je gewoon registreren met een vast nummer hoor. Heb ik vaker gedaan voor bedrijven, wel kan het zijn dat je even moet verifieren via bellen ipv sms.

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar zou je een prepaid kaartje kunnen halen en deze dan kunnen porteren naar CheapConnect? Dan zou je een 06 nummer in de cloud hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
@Trommelrem

3G van KPN is niet langzamer dan 4G. Op beide netwerken haal je dezelfde snelheid van 128kbps. Alleen kan het op 3G voor het gevoel langer duren voordat iets is geladen. Dit valt in de praktijk nog wel mee.

Ik durf te wedden dat 4G met 64kbps trager aanvoelt dan 128kbps op 3G, ondanks de wat hogere latency op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
VoWiFi van Tele2 werkt perfect op S8/S8+ sinds december en op alle iPhones na 6/SE sinds paar weken.

Ze zetten geen informatie online voor dat het uitgerold is. Service medewerker die je gesproken heb weet erg weinig van....

Voorwaarden is dat je S8/+ een PHN (Nederlandse) toestel moet zijn, oh ja en moet een abonnement zijn geen prepaid.

iPhones maakt niet uit wat carrier settings zijn versie onafhankelijk.

Voor VoLTE was 35kbps nodig, dus ik denk dat VoWiFi ook zo iets zou gebruiken.

Waar je 3G T-mobile heb, zou je ook 3G Tele2 moeten hebben, want ze gebruiken gewoon de T-mobile netwerk voor 2G en 3G.

[ Voor 15% gewijzigd door Luinwethion op 11-03-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
daupie schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:09:
[...]

Voor zover ik weet kan je je gewoon registreren met een vast nummer hoor. Heb ik vaker gedaan voor bedrijven, wel kan het zijn dat je even moet verifieren via bellen ipv sms.

Ik weet niet of dit mogelijk is, maar zou je een prepaid kaartje kunnen halen en deze dan kunnen porteren naar CheapConnect? Dan zou je een 06 nummer in de cloud hebben?
Whatsapp support:
Non valid phone numbers are numbers that are not tied to a physical SIM card, such as VoIP, landlines, toll-free, and premium numbers. These numbers are not supported for use with WhatsApp.
Please use a valid number that has an active cellular service and is tied to an active SIM card.
Thank you for your understanding.
Het heeft ons maanden gekost om dit antwoord te krijgen. Wij hadden zakelijk wel de wens om Whatsapp te gebruiken, maar onze simkaarten hebben geen 06-nummers.
krakendmodem schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:47:
@Trommelrem

3G van KPN is niet langzamer dan 4G. Op beide netwerken haal je dezelfde snelheid van 128kbps. Alleen kan het op 3G voor het gevoel langer duren voordat iets is geladen. Dit valt in de praktijk nog wel mee.

Ik durf te wedden dat 4G met 64kbps trager aanvoelt dan 128kbps op 3G, ondanks de wat hogere latency op 3G.
Er is echt een enorm snelheidsverschil tussen 128 kbit/s 3G en 128 kbit/s 4G. Alleen maakt het vermoedelijk niet heel veel uit voor de apps die ik gebruik. Ik ga in ieder geval een KPN simmetje halen om te testen, dan porteer ik achteraf het nummer wel.
Luinwethion schreef op zondag 11 maart 2018 @ 09:29:
VoWiFi van Tele2 werkt perfect op S8/S8+ sinds december en op alle iPhones na 6/SE sinds paar weken.

Ze zetten geen informatie online voor dat het uitgerold is. Service medewerker die je gesproken heb weet erg weinig van....

Voorwaarden is dat je S8/+ een PHN (Nederlandse) toestel moet zijn, oh ja en moet een abonnement zijn geen prepaid.
Werkt dus niet! Klantenservicemedewerker moest het enkele keren navragen aan verschillende medewerkers, maar het is dus nog niet uitgerold, alleen staat het dus wel op de wensite. Getest om een iOS. Om die reden ook het contract weer ontbonden.

Ik wil het best nogmaals proberen, maar dan in een fysieke winkel. De winkelmedewerker mag mij laten zien dat het werkt voordat ik het opnieuw probeer. De eerste ervaring met Tele2 is hierdoor overigens wel echt heel matig.
Voor VoLTE was 35kbps nodig, dus ik denk dat VoWiFi ook zo iets zou gebruiken.
Is er ergens een overzicht met de EVC/QoS settings die benodigd zijn voor VoWiFi?

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 11-03-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
Trommelrem schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:05:

Werkt dus niet! Klantenservicemedewerker moest het enkele keren navragen aan verschillende medewerkers, maar het is dus nog niet uitgerold, alleen staat het dus wel op de wensite. Getest om een iOS. Om die reden ook het contract weer ontbonden.
That sucks! Bij de mensen in mijn omgeving met een iPhone hebben ze ruim 2 weken voor de uitrol de benodigde carrier settings gekregen. En ze hebben het aangezet ongeveer 4 dagen voor bekend maken op de website.

En werkt ook, getest door iPhone in airplane mode te zetten en wifi aanzetten.
Trommelrem schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:05:

Is er ergens een overzicht met de EVC/QoS settings die benodigd zijn voor VoWiFi?
Ik zou niet durven zeggen, helemaal geen netwerk kennis hier, misschien weet @The_Wireless_Guy meer over de details van VoWiFi en wat instellingen heb je nodig voor quality of service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Niet online
Het heeft ons maanden gekost om dit antwoord te krijgen. Wij hadden zakelijk wel de wens om Whatsapp te gebruiken, maar onze simkaarten hebben geen 06-nummers.
Apart, ik heb hem zojuist gewoon geregistreerd met de vaste lijn en ook met een 087 lijn. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
daupie schreef op zondag 11 maart 2018 @ 11:22:
[...]

Apart, ik heb hem zojuist gewoon geregistreerd met de vaste lijn en ook met een 087 lijn. 8)
Nouja, Whatsapp komt wel vaker met vreemde info. Een tijdje geleden hadden wij ook een support ticket ingediend om Whatsapp CAL's toe te staan. Zij bleven er maar op staan dat we contact moesten opnemen met onze "service provider." Het was telkens:
If you are unable to make or receive WhatsApp calls after connecting to your Wi-Fi connection, make sure your router’s security settings and firewall configuration are not blocking certain types of connections in order for WhatsApp Calling to function properly.
If you have any additional questions regarding UDP or Firewall settings, please contact your service provider or network administrator for additional information.
Het heeft ons minstens 20 support tickets gekost om het volgende antwoord te krijgen:
UDP: Please keep 3478, 53, 40020, 57923 open if you wish to allow WhatsApp Calling on your network. However, this will change overtime as we improve WhatsApp Calling.
Ik hoop dat Whatsapp snel wordt vervangen door een dienst die wel gewoon open is over de gebruikte protocollen.
Luinwethion schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:13:
[...]

That sucks! Bij de mensen in mijn omgeving met een iPhone hebben ze ruim 2 weken voor de uitrol de benodigde carrier settings gekregen. En ze hebben het aangezet ongeveer 4 dagen voor bekend maken op de website.

En werkt ook, getest door iPhone in airplane mode te zetten en wifi aanzetten.
En dus ook echt heel jammer. Als nieuwe provider moet je je van je beste kant laten zien en dit valt gewoon erg tegen. Ook de communicatie met Tele2 vind ik erg matig. Het is best moeilijk om ticketnummers te krijgen zodat je snel kunt communiceren. Ik wil het nog best een kans geven, maar ik heb er nu al niet echt meer een top gevoel bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Trommelrem op 11-03-2018 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door Trommelrem op 11-03-2018 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 10:35

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Luinwethion schreef op zondag 11 maart 2018 @ 10:13:
Ik zou niet durven zeggen, helemaal geen netwerk kennis hier, misschien weet @The_Wireless_Guy meer over de details van VoWiFi en wat instellingen heb je nodig voor quality of service.
Er zijn niet zulke strenge eisen voor de Wifi, er moeten 2 poorten openstaan(uit mijn hoofd 500 en 4500), toestel bepaalt zelf of de QOS voldoende is voor gebruik van VoWiFi. Kan per merk verschillen. Ook de instellingen per merk wat preffered is verschilt ook. Dij de ene is Wifi preferred by default en bij de andere allen bij slecht VoLTE bereik. Daarmee verschilt ook de handover tussen VoWiFi en VoLTE per merk. Daarnast is er vanuit VoWiFi geen handover naar 3G mogelijk, er is geen SRVCC mogelijk.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
The_Wireless_Guy schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:29:
[...]

Er zijn niet zulke strenge eisen voor de Wifi, er moeten 2 poorten openstaan(uit mijn hoofd 500 en 4500), toestel bepaalt zelf of de QOS voldoende is voor gebruik van VoWiFi. Kan per merk verschillen. Ook de instellingen per merk wat preffered is verschilt ook. Dij de ene is Wifi preferred by default en bij de andere allen bij slecht VoLTE bereik. Daarmee verschilt ook de handover tussen VoWiFi en VoLTE per merk. Daarnast is er vanuit VoWiFi geen handover naar 3G mogelijk, er is geen SRVCC mogelijk.
T-Mobile is in ieder geval TCP 5223, UDP 500 en UDP 4500. Het wordt bij T-Mobile echter nog niet officieel ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10-10 13:39
Trommelrem schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:34:
[...]

T-Mobile is in ieder geval TCP 5223, UDP 500 en UDP 4500. Het wordt bij T-Mobile echter nog niet officieel ondersteund.
T-Mobile heeft gewoon VoLTE hoor https://www.t-mobile.nl/4g/4g-bellen-volte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Het is gek als T-mobile alleen 4g ontvangst heeft. Bij vodafone en Tele2 kan dat wel eens voorkomen, bij T-mobile is dat vreemd. Hun verst komende 4G zit op 900 en daar zit ook 3G op, en doorgaans komt die nog iets verder bij T-mobile.

Ik zou dat nog eens met een prepaysimmetje proberen. En af en toe herhalen. Misshien is dit nog een oude 1800/2100 hoogspanningsmast en die bouwen ze langzaamaan ook om.
4gmasten.nl geeft mooie inzichten.
Ook even klachtje schieten op de kaart. Soms rommelen ze dan aan wat settings en werkt t ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Hiervoor moest je ook meedoen voor een pilot, maar deze is al afgelopen.
Bij T-Mobile kun je vanaf 10 oktober bellen over 4G*. Daarvoor heb je nodig:

Het nieuwste Go Unlimited NL & 10 GB EU + USA abonnement (verkocht vanaf 1 mei 2017)
Een toestel dat geschikt is voor 4G bellen
*We zetten 4G bellen (VoLTE) vooralsnog aan tijdens een testperiode van 10-10-2017 tot 31-12-2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Opzegging van Tele2 valt zwaar. Ze gooien ticketnummers door elkaar heen en ze hebben moeite met het begrijpelijk lezen van de inhoud van hun eigen tickets. Ik ga het dus voorlopig niet opnieuw proberen bij Tele2.

For the time being heb ik een maandcontract bij KPN genomen, want dan kan ik ook met SIP inloggen op mijn 06-nummer en gebruik ik thuis wel een Gigaset. Ze zijn wel duurder dan Tele2, maar voor de prijs van Vodafone krijg je wel veel meer functionaliteit en het is maandelijks opzegbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 16-03-2018 14:24 ]

Pagina: 1