Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatex
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 22:38
Mijn vraag

Ik heb een EVGA SR-2 overgenomen, maar het ding heeft helaas kuren...
Processor in socket 0 : alles werkt.

Processor in socket 1 : niks werkt , leds op mainboard branden maar post niet (ook geen codes op display of beeps) (ongeacht of er wel of geen proc in socket 0 is en of uitgeschakeld is (kan met jumper) ...

Volgens de vorige eigenaar heeft het bord altijd gewerkt maar is processor 1 spontaan gestopt met werken.
Ik denk dat er sluiting is geweest tussen de pins van socket 1 (ik zag op eerdere foto's van het board verbogen pins die later weer rechtgezet waren)

Relevante software en hardware die ik gebruik om te testen :

Processoren zijn identiek , 100% ok en werken beide in socket 0
Ram is identiek , 100% ok en werkt in socket 0
PSU is een EVGA NEX1500 die ook op mijn andere SR-2 1000% goed is.
Videokaarten : EVGA GTX970 en AMD R9 290 (100% goed)
Bios = latest

Wie o wie heeft er tips waar te beginnen meten (met multimeter) of weet een goede technicus in omgeving Rotterdam die hier naar kan kijken !

Groet ! Rod

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:33
bijna kansloos meestal zo zonder schema of wat dan ook zulke fouten vinden, Maar bij dit bord heb je wel een mazzel dat je 2 sockets hebt, dan kan je wel dingen vergelijken.

Verder zou je eens een pin layout kunnen zoeken en kijken welke pinnen het zijn welke krom waren, en eens zien waar voor die zijn, En dan verder speuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatex
Er zitten wel wat voltage meetpunten op , wat opvalt is dat CPU 1 vcore afwijkt en CPU 1 pll voltage 0 is....

Heb echt een techneut nodig die wat meer wegwijs is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
1 zitten ze serie nummer stickers nog op het board?
2 wat wil je max uit geven evga doet aan out of warranty reparaties 65 dollar per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatex
Helaas, die hebben ze niet :

Heb contact gehad met EVGA EU :

The Product seems to be out of warranty as per the Serial number.
Unfortunately we do not have any out of warranty repair service so if it is out of warranty we would not be able to repair or replace it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatex
Nog techneuten, die willen helpen (wellicht via Skype o.i.d.)... ?

Grts, Rod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SR-2 was praktisch gezien een kansloos bord, al nieuw uit de doos. Een "omdat-het-kan" product maar betrouwbaarheid hoefde je niet van te verwachten.
De PCB is veel te groot en er komt te veel spanning op waardoor er de gekste dingen mee gebeuren.
Missende CPU's, niet werkende RAM en PCI-E slots etc.
Om maar over de enorm ondergewaardeerde koeling te zwijgen (VRM rechtsboven wordt gloeiend heet).

Verder is het een zwaar getweakte server chipset die nooit voor zulke doeleinden als OC was bedoeld, ze hebben dus constant issues zoals dat ze bijv. met 50-60% van de geinstalleerde RAM opstarten, de CPU0/1 niet herkennen etc.
De mijne zag nooit alle RAM geheugen en met de leeftijd werd het alleen maar erger...ging van 24 naar 20 en dan naar 16GB. Toen was ik er klaar mee.

Ik vermoed dat jouw SR-2 permanent mindervalide is, waarschijnlijk is de VRM van CPU1 (deels) defect maar check ook goed of er geen krassen op de PCB zitten en of er geen pins missen.
Als je nog tijd en energie in wilt steken, kun je de gok wagen en een nieuwe CPU socket er op solderen want er valt verder weinig aan te meten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatex
Plan is om hem na reparatie goed (water) te koelen, want koeling is inderdaad wel een dingetje. En t is zeker een speciaaltje, ook met geheugen.
Heb overigens mn werkende sr2 gepost met 192gb ram... iets wat niet zou kunnen...
Wonderen zijn de wereld dus niet uit..
Hoezo is er niks te meten aan pwm - fets - coils en caps ?!?
Bord ziet er verder netjes uit
Pagina: 1