Mijn vraag
Ik heb een EVGA SR-2 overgenomen, maar het ding heeft helaas kuren...
Processor in socket 0 : alles werkt.
Processor in socket 1 : niks werkt , leds op mainboard branden maar post niet (ook geen codes op display of beeps) (ongeacht of er wel of geen proc in socket 0 is en of uitgeschakeld is (kan met jumper) ...
Volgens de vorige eigenaar heeft het bord altijd gewerkt maar is processor 1 spontaan gestopt met werken.
Ik denk dat er sluiting is geweest tussen de pins van socket 1 (ik zag op eerdere foto's van het board verbogen pins die later weer rechtgezet waren)
Relevante software en hardware die ik gebruik om te testen :
Processoren zijn identiek , 100% ok en werken beide in socket 0
Ram is identiek , 100% ok en werkt in socket 0
PSU is een EVGA NEX1500 die ook op mijn andere SR-2 1000% goed is.
Videokaarten : EVGA GTX970 en AMD R9 290 (100% goed)
Bios = latest
Wie o wie heeft er tips waar te beginnen meten (met multimeter) of weet een goede technicus in omgeving Rotterdam die hier naar kan kijken !
Groet ! Rod
Ik heb een EVGA SR-2 overgenomen, maar het ding heeft helaas kuren...
Processor in socket 0 : alles werkt.
Processor in socket 1 : niks werkt , leds op mainboard branden maar post niet (ook geen codes op display of beeps) (ongeacht of er wel of geen proc in socket 0 is en of uitgeschakeld is (kan met jumper) ...
Volgens de vorige eigenaar heeft het bord altijd gewerkt maar is processor 1 spontaan gestopt met werken.
Ik denk dat er sluiting is geweest tussen de pins van socket 1 (ik zag op eerdere foto's van het board verbogen pins die later weer rechtgezet waren)
Relevante software en hardware die ik gebruik om te testen :
Processoren zijn identiek , 100% ok en werken beide in socket 0
Ram is identiek , 100% ok en werkt in socket 0
PSU is een EVGA NEX1500 die ook op mijn andere SR-2 1000% goed is.
Videokaarten : EVGA GTX970 en AMD R9 290 (100% goed)
Bios = latest
Wie o wie heeft er tips waar te beginnen meten (met multimeter) of weet een goede technicus in omgeving Rotterdam die hier naar kan kijken !
Groet ! Rod