Systeem Samenstellen t.b.v. 3D Modeleren | Revit Autodesk

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forumleden,

Om mijn freelance werkzaamheden goed uit te kunnen voeren ben ik opzoek naar een workstation dat instaat is om aardig mee te draaien op het gebied van 3d modelleren (voornamelijk Revit, van Autodesk). Ik heb de revit 'vereisten' van de website gehaald en naar HP gestuurd. Zij komen met ca de duurste kast van ruim 5.000,- EURO... Dit is boven mijn budget.

Vanuit deze achtergrond probeer ik nu te onderzoeken of het zelf samenstellen van een systeem een beter idee is. Ik heb daar 0 ervaring mee. Hulp van ervaringsdeskundigen en pro's zou top zijn! :)

Hieronder een linkje naar de specificaties die Autodesk opgeeft:

https://knowledge.autodes...-Revit-2018-products.html

Autodesk geeft drie overzichten:
  • Minimum: Entry-Level Configuration
  • Value: Balanced price and performance
  • Performance: Large, complex models
.... Mijn werkzaamheden zitten tussen 'Value' en 'Performance' in... Als het halen van 'Performance' een niet al te grote extra investering vergt dan zou dat mijn voorkeur hebben.

Heel fijn als iemand mij wil helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 10:37

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

goed ik zal je wat vragen stellen ;)
wat is je budget?
vul in
hoe complex zijn je revit modellen?
vul in
welke versie van revit ga je gebruiken ?
vul in
kant en klaar of zelf samenstellen
vul in

misschien een leuke build
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 250,-€ 250,-
1MSI B350 PC Mate€ 79,94€ 79,94
1PNY Quadro P2000€ 473,50€ 473,50
1WD Gold, 12TB€ 457,38€ 457,38
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM DSP OEI€ 80,-€ 80,-
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 150,95€ 150,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 178,75€ 178,75
1Corsair RM550x Zwart€ 89,-€ 89,-
1Crucial MX500 2,5" 2TB€ 462,64€ 462,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.222,16
veel opslag . en een quadro omdat die in autocad toch al zo goed presteren.

[ Voor 86% gewijzigd door Ludwig005 op 10-03-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is je budget?
ca E2500,- tot E3000,-
hoe complex zijn je revit modellen?
behoorlijk complex
welke versie van revit ga je gebruiken ?
2018
kant en klaar of zelf samenstellen
liefst kant en klaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Revit modelleren is puur single core performance, een snelle intel cpu is dus de beste koop.
Ik neem aan dat je geen behoefte hebt aan een enorme hdd en een dure watercooling set waarvan de aankoop eigenlijk alleen te legitimeren is als je 'm mooi vindt.

Ik zou als uitgangspunt / benchmark dit systeem nemen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 347,26€ 347,26
1ASRock Z370 Pro4€ 101,69€ 101,69
1PNY Quadro P4000€ 901,35€ 901,35
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Scythe Mugen 5 Rev. B€ 44,-€ 44,-
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15€ 370,50€ 370,50
1Corsair RM550x Zwart€ 89,-€ 89,-
1Samsung 960 Pro 512GB€ 275,50€ 275,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.199,20

Om eerlijk te zijn zou ik niet weten waar je bij deze build nog nuttig (en doeltreffend) meer geld aan zou kunnen besteden binnen dit budget, behalve dan een betere kast of een grotere ssd. (En erboven eigenlijk ook niet echt.)

Je kan 'bekijk collectie' en dan onderaan het lijstje 'bereken bestelkosten' kiezen, en dan in de balk rechts het 'Maximum aantal winkels' op één zetten. Dan zie je de bedrijven die dit systeem compleet kunnen leveren en voor welke prijs. Uiteraard komen daar nog kosten van assemblage en windows bij.

De Quadro neemt een grote hap uit dit budget, maar ivm de hoge prijzen van game-kaarten is het eigenlijk niet zo'n grote stap meer. (Als je toch minder wilt uitgeven kan je terug naar een P2000 of in het gekste geval een GTX1050ti.)

Het is een kleine moeite om een veel duurder systeem voor te stellen, maar de prijs/performance verhouding zal (iig voor revit gebruik) in alle gevallen héél snel teruglopen. Meer cores heb je bijvoorbeeld alleen wat aan als je gaat renderen, dus waarschijnlijk is geld daaraan heel slecht besteed, sowieso als het ten koste gaat van single core performance.

Let op dat het voor je Revit performance verschil maakt of je met een central file elders op een netwerk werkt of lokaal (zonder works sharing). Dat kan flink verschil maken in het voordeel van het tweede.

[ Voor 19% gewijzigd door Jesse op 10-03-2018 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:17
Je zult goed moeten uitzoeken hoe Revit gebuikt maakt van de hardware. Welke functies kunnen gebruik maken van meerdere cores? hoe zwaar wordt de videokaart belast? Is een pro-videokaart welke nodig of doet een game kaart het net zo goed?

Zelf geen ervaring met Revit. Wel met Inventor. Daarbij is een game kaart sneller en goedkoper dan een pro kaart. Maar ik weet dus niet of dat ook geldt voor Revit.

[ Voor 26% gewijzigd door wappiewappie op 10-03-2018 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 10:37

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

https://www.utopiacompute...gurePrd.asp?idproduct=959
zo zijn er diverse custom workstations te koop op internet maar deze is bijzonder omdat er veel garantie op zit. ik weet niet of ze verzenden naar nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.