Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem maak ik voor mijn ouders, omdat hun HP slim-line toe is aan vervanging. Zij gaan hem gebruiken voor email, office programma's, en browsen op het internet. Ik wil dat ze een fatsoenlijke computer krijgen waar ze weer een tijd mee vooruit kunnen. Ze zullen hooguit een (YouTube) video in 1080p gaan kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €250,- schat ik, ze willen er niet teveel aan uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kwa randapparatuur hebben ze een 1080p monitor, USB toetsenbord en muis. Ik wil het geheugen en de HDD van hun huidige systeem overzetten in het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er moet een SSD in komen om ervoor te zorgen dat het opstarten vlot is/blijft. De HDD van het oude systeem wil ik erin zetten als tweede opslag. Een optische schijf is niet nodig.
De componenten die ik heb uitgezocht:
Behuizing: pricewatch: Cooler Master Elite 110
Mobo/CPU/GPU: pricewatch: ASRock QC5000M-ITX/PH
SSD: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
PSU: pricewatch: be quiet! System Power B8 300W
Deze combinatie kost naar mijn berekening ongeveer €222,- (gebruik makend van Azerty en Update.nl).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een lage prijs is doorslaggevend. Het liefst koop ik componenten zoveel mogelijk van één verkoper. Ik weet niet of dat abnormaal is.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten:
Dit systeem maak ik voor mijn ouders, omdat hun HP slim-line toe is aan vervanging. Zij gaan hem gebruiken voor email, office programma's, en browsen op het internet. Ik wil dat ze een fatsoenlijke computer krijgen waar ze weer een tijd mee vooruit kunnen. Ze zullen hooguit een (YouTube) video in 1080p gaan kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €250,- schat ik, ze willen er niet teveel aan uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kwa randapparatuur hebben ze een 1080p monitor, USB toetsenbord en muis. Ik wil het geheugen en de HDD van hun huidige systeem overzetten in het nieuwe systeem.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er moet een SSD in komen om ervoor te zorgen dat het opstarten vlot is/blijft. De HDD van het oude systeem wil ik erin zetten als tweede opslag. Een optische schijf is niet nodig.
De componenten die ik heb uitgezocht:
Behuizing: pricewatch: Cooler Master Elite 110
Mobo/CPU/GPU: pricewatch: ASRock QC5000M-ITX/PH
SSD: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB
PSU: pricewatch: be quiet! System Power B8 300W
Deze combinatie kost naar mijn berekening ongeveer €222,- (gebruik makend van Azerty en Update.nl).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een lage prijs is doorslaggevend. Het liefst koop ik componenten zoveel mogelijk van één verkoper. Ik weet niet of dat abnormaal is.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten:
- of de componenten die ik heb uitgezocht goed bij elkaar passen
- of er wellicht betere componenten zijn met een lagere prijs of betere kwaliteit voor dezelfde prijs
[ Voor 4% gewijzigd door Br00d op 10-03-2018 10:59 ]