Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Is deze wifiadapter geschikt voor een iets wat langere afstand? (circa 17m)

Het is even een kleine vraag want zoals de beschrijving zegt kan je deze gebruiken om te gamen en te streamen.

Alvast dank een voor een antwoordje :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welke adapter?
WiFi is 2 richtingen trouwens. Als jij heel hard schreeuwt, maar ik half doof ben, hebben we alsnog een 'slechte verbinding'. Daarnaast ben je van vele factoren afhankelijk, zoals interferentie.
Een uitspraak er over doen of dus lastig.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als wifi geen 17 meter kan overbruggen zonder al te veel obstakels dan zou ik eens naar je instellingen gaan kijken of kijken naar externe factoren.

Dus ja, deze zal dat écht wel gaan halen. Ik had destijds zelfs een USB-dongle van TP-Link die op zolder een prima verbinding maakte met mijn router beneden. Zaten toch 2 betonlagen tussen. Mijn laptop haakte af op die verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er staat geen adapter in je topicstart, hooguit eentje die gekoppeld is aan het topic. Is dat degene die je bedoelt? Graag duideljk zijn...

Maar los daarvan, vrijwel iedere WiFi-adapter kan ~300m over een open veld zonder obstakels of verstoring reiken. Helaas wonen de meesten van ons niet in een open veld zonder obstakels of verstoring. Wat nodig is om 17m verder te komen hangt dus *veel* meer af van wat allemaal tussen je AP en locatie van je client in staat dan die 17m zelf.

Geef de situatie eens duidelijk weer, dus hoeveel muren/vloeren moet je door? En waar zijn ze van gemaakt? Gewapend beton, tegels en (vooral) metaalhoudende isolatielagen (denk: ondervloer) blokkeren bijna alle WiFi-signalen.

Verder relevant:
- met wat voor AP moet je client verbinden?
- heb je nu een adapter in je client die niet voldoet? Zo ja, welke? En wat is nu de situatie (helemaal geen verbinding? instabiele verbinding? trage verbinding - en zo ja hoe traag?)?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de adapter die in de topic staat, en hij moet wel door 3 a 4 muren dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:51
Welke adapter? Gekoppelde apparaten zie je niet op mobiel.

Wat voor muren? Een dun gipsmuurtje of gewapend beton? Zit nogal een verschil in met WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
adapter: https://www.alternate.be/...pter/html/product/1194035?

muren: ik denk beton, maar ben niet zeker. Ik woon hier nog niet zo lang dus. Ik ga het even navragen. Maar laten we vanuit gaan dat deze beton zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 10:53
Wifi over 17 meter met een adapter van €59 euro.... Kan prima, het is wellicht goedkoper om een utp kabel te leggen en je hebt geen problemen met gamen en streamen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:26

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

titel fix

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan dit toetsel nog een goede verbinding krijgen door ald die muren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:03:
Maar kan dit toetsel nog een goede verbinding krijgen door ald die muren?
Dat ligt vooral aan de muren. En aan hoe goed je wifi accespoint (meestal je router) is.
Een goede test is kijken hoe goed je wifi ontvangst is op je telefoon. Er zijn zelfs tientallen apps die je helpen om dat goed in kaart te brengen.

Bij mijn ouders thuis komt wifi bijvoorbeeld niet eens door 1 muur heen. Gewapend betonnen draagmuur...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn schoollaptop heb ik de speedtest van ookla gedaan en ik haal zowat iets meer als 20 Mbps, deze laptop is dit jaar 5 jaar oud. Dus ik denk wss dat ik met krachtige wifiadapter zeker 40 zou moeten kunnen halen. Ofniet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:12:
Met mijn schoollaptop heb ik de speedtest van ookla gedaan en ik haal zowat iets meer als 20 Mbps, deze laptop is dit jaar 5 jaar oud. Dus ik denk wss dat ik met krachtige wifiadapter zeker 40 zou moeten kunnen halen. Ofniet?
Niet.

Het heeft niets met 'krachtig' te maken, Max zendvermogen van WiFi is al sinds jaar en dag 100mW in de 2.4GHz band en 200mW in meestgebruikte deel van de 5GHz band.

Maar ik stelde eerder al een aantal vragen die relevant zijn om hier zinnig antwoord op te geven. Die heb je tot nu toe vakkundig genegeerd. Als je die alsnog beantwoord kunnen we iets meer roepen over wat je kunt verwachten en wat de evt alternatieven zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder relevant:
- met wat voor AP moet je client verbinden?
- heb je nu een adapter in je client die niet voldoet? Zo ja, welke? En wat is nu de situatie (helemaal geen verbinding? instabiele verbinding? trage verbinding - en zo ja hoe traag?)?

Je bedoeld wss deze vragen. Als ik eerlijk moet zijn weet ik niet wat een AP is en een client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:00
Leg een kabeltje als je snel en stabiel wilt.

wifi is van veel dingen afhankelijk. Als je niet zegt wat voor accesspoint je hebt, wat het materiaal is van de muren, en hoeveel interferentie er is.. Dan kunnen wij niets zeggen.
Dan is je vraag net zo zinnig als 'welk lotnr moet ik kiezen om de 100k te winnen'.

In je eerdere topics stikte het ook al van de missende informatie. Onderzoek zelf en geef voldoende informatie om een goed topic te beginnen (en dus zinnige reacties te krijgen ipv mensen die gissen).

Ook dit topic ontbreekt aan beide helaas.
Zoals al eerder aangegeven: Lees ook eens Het algemeen beleid #quickstart door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.