welke simkaart voor in de auto?

Pagina: 1
Acties:

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
Hallo,

Binnenkort ga ik mijn 1e auto ophalen waarbij er internet in de auto mogelijk is. Begreep dat dit tevens nodig is voor de RTTI .
Zou eventueel via mijn telefoon kunnen, maar dan heb je elke keer een handeling bij het activeren, en daar heb ik geen trek in.

Dus ik ben op zoek naar een simkaartje voor in de auto.
Kan helaas geen 2e sim voor mijn huidige abonnement vragen, daar dit een abbo is vanuit mijn werk.

Mijn voorkeur gaat uit naar een prepaid kaartje waarbij de data niet verloopt. Dan kan ik zonder vaste maandelijkse lasten eerst eens kijken hoeveel de auto verbruikt, en is dat niet zoveel dan blijf ik bij prepaid.

Nu zit ik zelf t kijken naar deze kaart:

https://wereldwijdwifi.nl/simkaarten/europa_simkaart/

Heeft iemand hier al ervaring mee voor gebruik in de auto?

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Het is gebruikelijk dat je auto via je hotspot op je telefoon verbinding maakt met het internet.
Dit gebeurd volledig automatisch, mits je natuurlijk je hotspot aan hebt staan.

Dit lijkt me een goedkopere en betere oplossing dan een aparte simkaart aanschaffen.

iRacing Profiel

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
En als je wel een losse simkaart hebt, waar moet je die dan in doen? Ik ben ook naar zoiets op zoek voor mijn carcam. Die moet nu in de buurt van mijn wifi staan voor ie verbinding kan maken met het www. Best irritant.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een zakelijk abo hebt dan kun je daar meestal echt wel een tweede sim voor krijgen hoor. Neem ff contact op met de zaak of direct met je provider.
Ik ga er vanuit dat jouw opmerking een aanname was en geef feit btw ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Wij hebben bij ons vast internetabo thuis een extra SIM-kaart gekregen waar je x-aantal GB's kunt downloaden binnen je bundel --geen extra kosten. Mogelijk kan je ook zo iets aanvragen?

Yes, but no.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:38

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik heb hetzelfde "probleem" gehad. Uiteindelijk heb ik geen SIM in de auto gezet omdat er niet echt functionaliteit beschikbaar komt daardoor: verkeersinformatie via internet is een optie waar ik extra voor moet betalen, updates van de navigatie moeten via een USB-stick, de "connected car"-features werken via een SIM van de fabrikant die ergens onder de motorkap zit en de rest kan je handiger rechtstreeks op je telefoon doen.

Bij T-Mobile kan je vziw voor een eenmalig bedrag 1 of 2 extra data-only SIMkaarten krijgen voor je abonnement, tenzij je een abonnement met unlimited data hebt.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:06
hindrikv schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 09:14:
Het is gebruikelijk dat je auto via je hotspot op je telefoon verbinding maakt met het internet.
Dit gebeurd volledig automatisch, mits je natuurlijk je hotspot aan hebt staan.

Dit lijkt me een goedkopere en betere oplossing dan een aparte simkaart aanschaffen.
Goedkoper eens, maar wenselijk? Ik zou niet hotspot permanent aan willen hebben.

Een aparte simkaart houdt het wel zo overzichtelijk (bij mijn werktelefoon zit er een limiet op datagebruik)

Heeft TS al een keus gemaakt?
@breagor

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

• breagor
Ja, ik heb me zo'n kaartje besteld, en ook al binnen. Voor 25 euro kan ik me niet echt een bult vallen en ga het dus gewoon even te proberen (op het Volvo forum (hij komt bij mij in een XC40) had iemand er ook wel redelijke positieve ervaringen mee).

Nu moet alleen de auto nog ff binnenkomen (staat al sinds 3 maart bij de importeur te wachten maar ze hebben blijkbaar geen haast om hem even de 200km naar Groningen te rijden :-(
Dus daar moet ik nog even op wachten voordat ik mijn ervaring kan delen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:08
Je kunt een Lebara simkaartje halen en daar een tientje One tegoed op zetten, goed voor 1 gb. Eindeloos houdbaar zolang je maar af en toe wat data snoept om de kaart actief te houden.

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13-10 13:35
Ik heb een app geinstalleerd op mijn telefoon die automatisch mijn hotspot in of uit schakelt bij het verbinden met de carkit. Tasker heet deze, werkt perfect en zo geen SIM nodig apart voor alle autos

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:44
breagor schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 16:08:
Ja, ik heb me zo'n kaartje besteld, en ook al binnen. Voor 25 euro kan ik me niet echt een bult vallen en ga het dus gewoon even te proberen (op het Volvo forum (hij komt bij mij in een XC40) had iemand er ook wel redelijke positieve ervaringen mee).
Inmiddels een jaar en een week verder :) Hoe bevalt de sim? Of ben je iets anders gaan gebruiken? Ik krijg deze week ook een Volvo met dezelfde mogelijkheid.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47
Hier ook met Automate een scriptje gemaakt die mijn Hotspot aanzet op het moment dat mijn auto via bluetooth verbinding maakt, werkt prima.

Alternatief was om een sim in de auto zelf te plaatsen alleen een tweede SIM kost 5 euro per maand extra.

• breagor
renegrunn schreef op maandag 25 maart 2019 @ 12:17:
[...]

Inmiddels een jaar en een week verder :) Hoe bevalt de sim? Of ben je iets anders gaan gebruiken? Ik krijg deze week ook een Volvo met dezelfde mogelijkheid.
Ik gebruik het nog steeds, maar vind de internet verbinding maar matig, weet echter niet of dit aan deze provider ligt of aan de ontvangst van de auto.
In de praktijk blijkt echter dat ik internet in de auto eigenlijk ook niet echt veel gebruik, en heb ik er ook niet erg veel effort in gestoken heb om dit uit te zoeken/te optimaliseren :$
Maar je hebt me nu wel weer getriggered daar toch nog eens weer wat mee te gaan spelen :D

waar ik wel een beetje gek van wordt is het gespam van hen over aanbiedingen voor extra MB's.....
Pagina: 1