iTunes verliest verbinding tijdens synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:25
Hallo,

Ik heb al jaren het probleem dat mijn iTunes de verbinding met mijn Apple Devices (iPhone/iPad) na een tijdje verliest waardoor de synchronisatie opnieuw begint. Ik heb nooit kunnen achterhalen waardoor dit komt, maar ik wil het nu eens gaan oplossen..

Ik gebruik Windows 10.1 x64 en heb 8GB aan RAM (DDR3). De laatste versie van iTunes. Wat heb ik al geprobeerd in al die jaren: alles wat betrekking heeft op iTunes verwijderen en opnieuw installeren. Virusscanner uitzetten. Maar dat helpt niet.

Vaak gaat het een tijdje goed maar soms zie ik dat het regelmatig op dezelfde dag gebeurd. Op andere computers in ons huis heb ik daar geen last van. Super vervelend, vooral als dit tijdens een software update gebeurd (wat ook wel eens voorkomt) of bij het overzetten van veel foto's (van PC naar iPhone)!

Over foto's gesproken, ik kan nooit alle foto's tegelijk van mijn iPhone naar mijn PC overzetten, dan loopt alles vast in de verkenner en verliest mijn iPhone weer verbinding. Alles moet stukje voor stukje. Ra ra wat gaat hier mis..

Enige hulp wordt gewaardeerd! :)

Beste antwoord (via turkeyhakan op 17-03-2018 09:42)

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Het klinkt haast als een stroombesparing op de USB poorten waardoor de sync verbroken wordt. Je kunt proberen door in het apparaatbeheer de hub waar de poorten mee gekoppeld te zijn uit te sluiten van stroombesparing.
Vroeger in het Pentium II tijdperk waren met name VIA chipsets (i'm old, i know) debet aan weigerachtige USB apparaten welke langere tijd stroom nodig waren (scanners, adsl modems) en was het uitschakelen van de stroombesparing voldoende. Maar op een machine met windows 10.1 met DDR3 geheugen verwacht je niet dit soort issues. Controleer het toch eens.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Het klinkt haast als een stroombesparing op de USB poorten waardoor de sync verbroken wordt. Je kunt proberen door in het apparaatbeheer de hub waar de poorten mee gekoppeld te zijn uit te sluiten van stroombesparing.
Vroeger in het Pentium II tijdperk waren met name VIA chipsets (i'm old, i know) debet aan weigerachtige USB apparaten welke langere tijd stroom nodig waren (scanners, adsl modems) en was het uitschakelen van de stroombesparing voldoende. Maar op een machine met windows 10.1 met DDR3 geheugen verwacht je niet dit soort issues. Controleer het toch eens.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 20:23
Volgens mij waren er ooit problemen met USB 3.0 poorten die niet op de chipset zaten maar via een on board USB chip via PCI van een derde partij.
Hoe ziet de hardware eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Bedankt voor Jullie reactie. Ik heb een MSI 790FX-GD70 als moederbord dus geen usb 3.0. Het lijkt mij wellicht ook iets met stroom. Heb al verschillende usb poorten geprobeerd (gebruik voornamelijk die van mijn antec 901case), maar dat mocht niet baten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
burrfoot schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 14:33:
Inderdaad, stroombesparing stond aan op alle USB poorten! Dit heb ik uitgezet via apparaatbeheer. Ik ben benieuwd, bedankt!!!!

Misschien hebben jullie hier ook wel antwoord op: maar zodra ik mijn iPhone met iTunes verbindt, zet hij altijd een aantal foto's/video's opnieuw op de telefoon. Super raar, terwijl er geen nieuwe foto's bij zijn gekomen. Soms wel tot 1600 stuks.

[ Voor 86% gewijzigd door turkeyhakan op 17-03-2018 09:46 ]