met papier mache kun je alles maken!!
volgens mij hoort dat. het is er alleen zodat je de letters beter kan lezen.
de achtergrond moet een beetje blauw blijven.
Maar het is overdag NIET te lezenOp zaterdag 14 juli 2001 13:29 schreef the12be het volgende:
dat heb ik ook met het zelfde schermpje.
volgens mij hoort dat. het is er alleen zodat je de letters beter kan lezen.
de achtergrond moet een beetje blauw blijven.
denk dat als je een 100 ohm weerstandje tussen de bassis en lpt stekker gooit en verder niet dat backlight dat wel fel genoeg is.
je kan het ook zonder proberen, maar dat zou ik er toch niet op gokken, alhoewel het waarschijnlijk geen kwaad kan.
(en regel nouw eens een geregistreerde ntport versie
Gezien Smartie de backlight aan en uit kan zetten, heb ik Pin 17 van de LPT direct op de backlight aangesloten.
Hier zat eerst een 100 Ohm weerstand tussen, en de licht opbrengt was zwak.
Heb er toen een 68 Ohm tussen gezet, en dat was al beter.
Gezien het niet mijn LCD-tje was, durfde ik geen lagere waarde te gebruiken.
Mocht iemand de specificaties hebben van het LCD-tje, dan zal daar vast en zeker instaan wat voor spanning de backlight nodig heeft.
And The Only One
heel het schakelstukje tussen pin 17 van de LPT en de Backlight + en - contacten niet aangesloten,... zo blijft hij gewoon constant branden op volle sterkte
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
And The Only One
Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Verwijderd
Al die LCDtjes werken goed zonder potmeter/weerstand en zal dan gewoon op z'n felst branden.
Je moet ook geen weerstand gebruiken maar een potmeter!!
Zodat je het gewoon zelf kan instellen hoe vel. Dit is ook zo in alle schemas gedaan.
ok, ik heb het gewoon gedaan, mooi fel. En hij gaat niet kapotOp zondag 15 juli 2001 23:50 schreef ZiXon het volgende:
Ja klopt dit kan geen kwaad!!
Al die LCDtjes werken goed zonder potmeter/weerstand en zal dan gewoon op z'n felst branden.
Je moet ook geen weerstand gebruiken maar een potmeter!!
Zodat je het gewoon zelf kan instellen hoe vel. Dit is ook zo in alle schemas gedaan.
Ik gebruik ook geen potmeters !
And The Only One
Dus al die weerstanden ertussen is niet nodig om je display te beschermen, maar meer je printerpoort als je je backlight vanuit de printerpoort voed ( wat ik geen strak plan vind )
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done