activity lampje brand continue bij idle windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Dag allen,

Zoals eerder vermeld in een ander topic, ben ik sinds gisteren in het bezit van een nieuw moederbord, geheugen, koeler en cpu.

Echter nu wanneer ik gewoon idle in windows ben, brand het activity lampje op mijn kast (corsair spec 01 red light) continue.

Echter wanneer ik in taskmanager kijk of in hwmonitor, dan worden mijn componenten niet overmatig gebruikt, en zitten ze allemaal op ongeveer het percentage wat ik met mijn vorige systeem had.

Ik heb trouwens windows 10 home 64 bit
Ryzen 7 1800x
Asus prime b350m-a
Noctua am4 koeler
16gb single module ddr4 ram (crucial)
kingston ssd now uv400 250 gb ssd met windows
intel ssd 520 60gb
2x hitachi 1tb hdd
1x wd blue 1tb hdd
creative soundblaster x-fi titanium fatal1ty gamer sound card

Kan het zijn dat wellicht op de achtergrond windows een update of iets dergelijks aan het uitvoeren is, of misschien toch wat anders?

Alvast bedankt

Groet van Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-09 17:47
Spullen wel goed aangesloten ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
heeft azerty gisteren gedaan, dus ga er vanuit dat dat goed is. Ik heb zo'n assemblage pakket erbij genomen zodat ik zeker zou weten dat alles het zou doen als ik thuis weer de kabels aan sloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik zou me er niet druk over maken windows is volgens mij altijd wel bezig idle of niet

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
HKLM_ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:01:
Ik zou me er niet druk over maken windows is volgens mij altijd wel bezig idle of niet
Daar heb je wel een punt, en zolang de rest gewoon werkt, is er volgens mij niets aan de hand dan.

Alleen viel dit me op, omdat toen ik mn amd fx8350 nog had, het lampje niet continue brandde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Power en activity niet omgedraaid? Ook Azerty (of een willekeurig ander bedrijf) is niet heilig met bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
nee, dat is waar.
Ik heb echter maar 1 lampje voorop mn kast zitten, tussen de 3.5 jacks, of bedoel je wellicht dat ze het draadje wat daaraan zit, wellicht in power hebben gedaan?

En als dat het geval is, zou het lampje dan niet continue zonder knipperen moeten branden?
Want dat is niet het geval, het lampje brand continue, maar knippert ook heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
maramsp schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:08:
nee, dat is waar.
Ik heb echter maar 1 lampje voorop mn kast zitten, tussen de 3.5 jacks, of bedoel je wellicht dat ze het draadje wat daaraan zit, wellicht in power hebben gedaan?

En als dat het geval is, zou het lampje dan niet continue zonder knipperen moeten branden?
Want dat is niet het geval, het lampje brand continue, maar knippert ook heel veel.
Brand het lampje op je aan/uit knop niet dan?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het openen van de Taskmanager met Resource Monitor gefocused op hdd lees/schrijfacties geeft geen info wát er bezig is?

(idd, ledjes zijn niet omgewisseld, want hij knippert....) Dan wellicht Windows Update, Indexing functies, dat soort spul...virusscanner...malwarescannert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
maramsp schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:08:
nee, dat is waar.

Als ie ook knippert dan zijn ze niet omgedraaid nee. Indexering bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
HKLM_ schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:10:
[...]

Brand het lampje op je aan/uit knop niet dan?
ah, das waar, dat lampje brand ook inderdaad, en die wel continue
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:12:
En het openen van de Taskmanager met Resource Monitor gefocused op hdd lees/schrijfacties geeft geen info wát er bezig is?

(idd, ledjes zijn niet omgewisseld, want hij knippert....) Dan wellicht Windows Update, Indexing functies, dat soort spul...virusscanner...malwarescannert?
S_Chief schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:13:
[...]

Als ie ook knippert dan zijn ze niet omgedraaid nee. Indexering bezig?
Volgens mij heb ik indexering uitgeschakeld, maar dat weet ik niet zeker.
Hoe kan ik dat ook alweer checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-10&faq=53

Verder: eerst kijken wélk process de hdd activity veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Blijkbaar met het nieuwe systeem was index weer ingeschakeld.
In ieder geval heb ik het nu weer uitgezet, en brand het lampje al een stuk minder.
Wellicht is er toch nog wat gaande op de achtergrond, maar zo heel veel moet het niet uitmaken.
Mijn 1800x moet het toch wel aankunnen denk ik zo toch?

In ieder geval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan jouw systeem dat aan. Ik begrijp dat je systeem/install redelijk nieuw is, dus dat er dan door Windows gewerkt word aan allerlei optimalisatie-dingen is niet zo raar. En: je Windows install staat op ssd, dus een potetioneel grote bottleneck is
alvast uitgesloten.

En verder: worden die optimalisatie-dingen niet op de achtergrond uitgevoerd? Dan zouden alledaagse taken er niet al te veel onder moeten lijden.

(mijn redenatie bij een idle-pc die staat te ratelen: mooi, doet ie eens wat uit zichzelf :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 23:59:
Tuurlijk kan jouw systeem dat aan. Ik begrijp dat je systeem/install redelijk nieuw is, dus dat er dan door Windows gewerkt word aan allerlei optimalisatie-dingen is niet zo raar. En: je Windows install staat op ssd, dus een potetioneel grote bottleneck is
alvast uitgesloten.

En verder: worden die optimalisatie-dingen niet op de achtergrond uitgevoerd? Dan zouden alledaagse taken er niet al te veel onder moeten lijden.

(mijn redenatie bij een idle-pc die staat te ratelen: mooi, doet ie eens wat uit zichzelf :') )
hah! inderdaad :) anyway, zoals gezegd is het nu met het uitschakelen van het indexeren al een stuk minder.
Nogmaals bedankt :)
Pagina: 1