bsod memory management

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Hallo allen,

Gisteren heb ik mijn pc naar Azerty gebracht om er een nieuwe moederbord, cpu, ram en koeler in te laten zetten.

Voordat ik verder ga is dit mijn huidige systeem:

Asus prime b350m-a mobo
Crucial 16gb ddr 4 ram (goedkope variant, groen bankje)
Amd ryzen 7 1800x niet overgeklokt
Noctua am4 koeler
Kingston ssd now uv400 250gb ssd met windows erop
intel ssd 520 60gb 2e ssd
2x hitachi 1tb hdd
1x wd blue 1b hdd
creative soundblaster x-fi titanium fatal1ty gamer edition
windows 10 home 64 bit

Bij azerty hebben ze bios geupdate, mobo drivers etc geinstalleerd, en alles uiteraard in elkaar gezet

Echter krijg ik nu soms, meestal 5 minuten na het booten, als ie daarvoor een lange tijd heeft uitgestaan, een bsod met de melding memory management.

En als ik hem daarna weer opnieuw opstart, gebeurt er niets, zelfs na een paar uur zwaar gamen, althans tot nog toe niets gebeurd na het herstarten na de bsod.

Ik heb de memory check tool van windows al uitgevoerd zonder dat ie fouten heeft gevonden
ook disk check vind niets.

Dus iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt

Groet van Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:10

BoltYes

This is the Way

Kan je memory stick zijn, even eruit halen en opnieuw plaatsen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
hm zou kunnen, volgens de bios zit ie nu in slot 2. Waar ik 4 sloten heb. Moet ik hem dan in slot 1 plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:10

BoltYes

This is the Way

Ja, zo dicht mogelijk bij je cpu ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
top! dan ga ik hem zodra ik mn gereedschap heb, even verplaatsen.
Ze hebben namelijk mijn kast plaat behoorlijk vast geschroefd, en deze krijg ik nu met de hand niet open.
Maandag echter, krijg ik mijn gereedschap terug, dus dan die handschroef even met een tangetje open draaien.
Heel er bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even goed het geheugen testen, die van Windows doet niet zo heel veel. Of je pakt Memtest86 en laat deze 12 uur draaien of je gebruikt LinX met geheugen op ALL. Als je fouten krijgt dan 1 voor 1 de modules testen. Een module er uit halen en weer er in stoppen zal weinig nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
PilatuS schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:25:
Even goed het geheugen testen, die van Windows doet niet zo heel veel. Of je pakt Memtest86 en laat deze 12 uur draaien of je gebruikt LinX met geheugen op ALL. Als je fouten krijgt dan 1 voor 1 de modules testen. Een module er uit halen en weer er in stoppen zal weinig nut hebben.
Ik heb slechts 1 module van 16gb. Hier komt wellicht in de toekomst nog zo'n zelfde bij, maar vooralsnog slechts 1 module.

Bovendien, hebben ze gisteren bij azerty het geheugen al helemaal getest, dus vind het raar dat ik toch deze bsod soms krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
maramsp schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:30:
[...]

Ik heb slechts 1 module van 16gb. Hier komt wellicht in de toekomst nog zo'n zelfde bij, maar vooralsnog slechts 1 module.

Bovendien, hebben ze gisteren bij azerty het geheugen al helemaal getest, dus vind het raar dat ik toch deze bsod soms krijg..
Dat geheugen DOA is komt maar zeer zelden voor. Dat Azerty of welke andere winkel dan ook bij iedere build een geheugentest gaat uitvoeren geloof ik helemaal niets van. Je gaat een PC niet 24 uur testen als ie 99x van 100x gewoon goed is. Ze bouwen de boel in en als het draait is het klaar. Dat doet vrijwel iedere winkel zo en daar is ook niets mis mee.

Test het geheugen nou maar gewoon, dan weet je wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
PilatuS schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 21:54:
[...]

Dat geheugen DOA is komt maar zeer zelden voor. Dat Azerty of welke andere winkel dan ook bij iedere build een geheugentest gaat uitvoeren geloof ik helemaal niets van. Je gaat een PC niet 24 uur testen als ie 99x van 100x gewoon goed is. Ze bouwen de boel in en als het draait is het klaar. Dat doet vrijwel iedere winkel zo en daar is ook niets mis mee.

Test het geheugen nou maar gewoon, dan weet je wat meer.
Ga ik zeker doen! Bedankt voor de info, want inderdaad het lijkt me sterk dat Azerty een geheugentest heeft uitgevoerd.

Welke van de twee geheugen testers kan ik het beste laten draaien trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Memtest kost heel erg veel tijd. Het voordeel van LinX is dat het een stuk sneller gaat. Ik doe het persoonlijk al tijden met LinX omdat het lekker snel is. Een uur of 2 is meestal wel genoeg. Aangezien je uren kan gamen is het geheugen niet heel erg kapot als dat het probleem is. Heb zelf ook een keer defect RAM gehad waarbij ik ook soms 3 uur kon gamen zonder problemen of zelfs dagen geen problemen had. Na een uur LinX draaien kwam er een error. Heb toen de modules 1 voor 1 getest en er was er 1tje die fouten gaf. Helaas heb jij geen 2 modules dus dat maakt het testen wat minder makkelijk. Misschien is het dan wel zo handig om Memtest de hele nacht te draaien. Als LinX anders een fout geeft en je kan niet verder testen weet je nog niet 100% zeker dat het geheugen het probleem is.
Pagina: 1