Toon posts:

onklokbare CPU???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg mij eigenlijk af of er nog manieren zijn om een cpu over te klokken. Ik heb namelijk een GA-686BX mobo en softFSB ondersteunt dit niet. Nu vraag ik mij af of er al eerder tweakers met dit mobo een cpu overklokten? Zo ja, hoe? want dit lijkt me onmogelijk ook de search of de faq geeft hier geen antw op.
Dus mensen met een GA-686BX mobo reageer please!!!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 23:43
Kijk is naar dipswitches op je mobo, die zullen er heus wel opzitten.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Kijk in het boekje van je mobo, dan weet je waar die switches zitten en hoe je die moet instellen

Verwijderd

Topicstarter
Ma P|| is wel locked hé, alsk multiplier van 4 naar 4,5 zet dan gaat dat wel niet hé. En de FSB is enkel zetbaar op 66 of 100

dus nu is het 4 * 100 = 400

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

das pech hebben, maar niets aan te doen. Als je sneller wil hebben en dan goed wil overclocken, moet je dus nieuw kopen

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

[topic=153153]

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 13:44 schreef -GeHlGe-GoaT het volgende:
[topic=153153]
Euh, voor da ge zoiets zegt, lees dan maybe eens goed de topic, en vervolgens voor dat ge zoiets zegt probeer dan zelf de cpu op dees mobo te klokken.
Dit is niet mijn eerste klok, maar met dees mobo weet ik geen raad, gij wel soms? |:(

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Op zaterdag 14 juli 2001 14:10 schreef pikachuf het volgende:

[..]

Euh, voor da ge zoiets zegt, lees dan maybe eens goed de topic, en vervolgens voor dat ge zoiets zegt probeer dan zelf de cpu op dees mobo te klokken.
Dit is niet mijn eerste klok, maar met dees mobo weet ik geen raad, gij wel soms? |:(
En voordat jij zoiets zegt, lees dan eerst de topics erboven...daar staan oplossingen/redenen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was wel niet naar die anderen bedoelt hé, die geven tenminste wel info, ma soit, want anders wordt dees een flamewar wat niet de bedoeling is.

Zijn er nog mensen eigenlijk met zo'n mobo?

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als de klokgenerator op het bord maar twee FSB's ondersteund zal geen enkele software daar iets aan kunnen doen.

Je enige alternatief is het vervangen van de klokgenerator door een andere (bijv. een TurboPLL). Daarmee kan je de FSB bijna traploos regelen. Ik denk alleen dat dat niet echt een verantwoorde investering is want zo'n ding kost duizend piek ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
oeps, in het vervolg ga ik toch opletten voor ik een mobo koop dan, ma ja dees mobo is dan ook al meer dan 3 jaar oud ofzo.

Dan toch maar eens op zoek gaan naar een P3 700 of zelfs 800 zodat dees nog een tijke meegaat dan kan ik nog een anderhalf jaar wachten op nieuwe computer :9

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

als je het l2 cache op je proc uitzet kun je hem wel op 400 krijgen
dus zet de fsb dan gewoon op 100

Verwijderd

Heb je geen progje van je mobo waarmee je je proc kunt overklokken?

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Msi wel en Gigabyte wel

Msi = Fuzzy Logic
Gigabyte = Easytune

Turn it off and on again.

Verwijderd

of ff je bios updaten!

de pc van mijn vader had eerst ook zo'n ga686bx mobo, na een bios update herkende die FSB's t/m 133 MHz :P

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios heeft al laatste update hoor (de laatste bèta upgrade (F1f of zoiets)), en jammer genoeg ondersteund easytune dit mobo niet.

thanks already voor de reply's

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 14:10 schreef pikachuf het volgende:

[..]

in deze faq staat iig dat de multiplier van een intel cpu idd NIET te veranderen is dussss........

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 22:08 schreef pikachuf het volgende:
Mijn bios heeft al laatste update hoor (de laatste bèta upgrade (F1f of zoiets
Huh :?

dan moet je gewoon een hogere FSB dan 100 MHz kunnen kiezen hoor! heeft hier altijd gedraaid op 117 MHz :P

Kijk eens bij CHIPSET FEATURES in het BIOS ofzo...
Pagina: 1