Toon posts:

miner probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.445 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, ik heb een miner gekocht bij iemand die er mee gestopt is en me niet meer wil helpen.
ik heb een probleem met 1 van de 3 miners, steeds valt ie uit.
ik draai op ethos. hij ziet soms een paar kaarten niet en als ie alles ziet stopt ie ermee.
na reboot kan ie heel vaak de pool niet vinden, helaas ben ik geen ict er ik snap er weinig van maar krijg m niet aan de praat.
is er iemand die mij kan helpen?
gr sander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je snapt toch wel dat "een miner voor ethos" niet zomaar bestaat en dat dat ding uit een aantal specifiek te benoemen onderdelen bestaat, een specifiek te benoemen OS heeft en mogelijk op bepaalde plekken in dat OS ook errors kan genereren waar wij wat aan hebben?

Maar gezien de berichtgeving; als het random wel/niet werkt, is het ook goed mogelijk dat er gewoon een defect in het moederbord zit en dat dus de hele rig verkocht is aan jou zonder het defect te melden.

Gelukkig zijn er in NL heleboel ICT'ers maar aangezien mining geen normale tak van sport is, hoeven jij en ik absoluuuut geen ICT'er te zijn om het issue te troubleshooten wat je hebt.

Oftewel; kom maar op met alle specificaties van dat ding en wat je zelf al hebt uitgevonden; bijna elk mining-rig draait op welgeteld 1 of 2 verschillende stukjes software dus dan wordt het al een stuk minder gecompliceerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi max

nou hij heeft 13 videokaarten merk is denk ik niet belangrijk?
Intel Pentium G4400
· Asrock H110 Pro-BTC
· 13x AMD Radeon RX 570/470 4GB
· 4GB DDR4 Geheugen
· 120GB SSD
· 2x 1000W voeding (Platinum)

nu krijg ik soms een 511 probleem, daar heb ik al een extra voeding bij gekregen maar dat probleem is nog niet verholpen.
andere foutmelding is dan ie zegt dat ie pool connection niet kan vinden na een herstart , echte foutmeldingen geeft ie niet maar dit is t en gebeurt 20x per dag... heel vervelend

als ie dan opstart ziet ie geen 13 kaarten maar 11 of 12 en dan stopt er weer 1 meer mee :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2018 09:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 26-09 23:21
Als je helemaal geen ict achtergrond hebt, (of basis computer kennis) waarom ben je dan ooit met minen begonnen?
Je kan natuurlijk verwachten dat er vroeg of laat grote of kleine problemen ontstaan. Als je die niet zelf (gedeeltelijk) kan oplossen, word het een heel lastig verhaal.

Ik zou beginnen met kaart voor kaart opnieuw op te bouwen, om uit te vinden of een kaart of de voeding problemen geeft. Je komt dan misschien een kaart tegen die voor problemen zorgt, of je systeem word misschien instabiel door dat de voeding het niet meer trekt.
Als je systeem dan op een gegeven moment instabiel word, de kaart omwisselen. Blijft het dan instabiel zou ik naar de voeding kijken, zorgt die kaart voor problemen, weet je dat het (waarschijnlijk) die kaart is.

Maar ja, je hebt ook kans dat een van de pci adapters moeilijk zit te doen. Dus daar zou ik ook een beetje mee gaan experimenteren.
Of het is inderdaad het moederbord. Daar kom je dan niet zo makkelijk achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
8)7 ik kocht m en er werd mij verteld dat die stabiel zou dragen... 2 wel 1 niet....
en ik hoopte iets te verzinnen, maar als de maker- lees bedrijf - 2 jaar garantie geeft en er vervolgens mee stopt... tja dn heb ik een probleem idd 8)7 :(

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Wat heb je zoal zelf gedaan om het probleem op te lossen? Heb je ergens specifiek op gezocht en gevonden ... of wellicht al hardware matig onderzoek gedaan? Kun je ons daar je bevindingen van delen?

We zijn hier niet 1 of andere service afdeling van jou miner ... "merk is denk ik niet belangrijk", alleen al aan die zin kan ik zien dat je houding en mentaliteit niet deugen. Jij bepaald niet wat belangrijk is om te weten,en als je geholpen wil worden dan had je een mooie opening post gemaakt die aan alle richtlijnen zou voldoen. Je hebt het hier nu als een gefrustreerde klant neer gegooid die verwacht dat wij gelijk in de Tweakers servicebus stappen en 24/7 aan huis garantie komen verlenen. Zo werkt het dus niet!

Eerlijk gezegd passeert het nu mijn gedachten om te roepen ... "Ik hoop dat het hele ding door onkunde in de brand vliegt" , maar wat ik denk is evenmin belangrijk. (meen ik niet echt natuurlijk)

Begin eens met je openingspost een heel stuk gedetailleerder te maken, aanvullend foto's en duidelijk aangeven welke componenten gebruikt zijn, en wat je zelf al hebt gedaan om het probleem op te lossen ...hint, Googlen op "511 miner kapot" is ruim onvoldoende.

Ik vind het overigens op dit moment in ieder geval nog, tamelijk onbegrijpelijk dat jij met miners aan de gang bent gegaan als je kennelijk geen enkele technische achtergrondkennis hiervan geniet, stel dat we het probleem oplossen met je, dan sta je hier volgende week bij een OS update weer aan de bel te trekken. Persoonlijk adviseer ik iemand die niet weet waar hij mee bezig is altijd er maar gewoon niet aan te beginnen. Koop dan gewoon munten, minen is überhaupt een ding apart ... Ik ben zelf fanatiek miner, en alles loopt 24/7 probleemloos, maar eerlijk gezegd moet je er wel een bepaald type voor zijn ...voor de meeste mensen, en waarschijnlijk hoor ik daar even goed bij, is het kopen van munten gewoon de betere oplossing. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat hij op dat moment stabiel draait, wil natuurlijk niet zeggen dat dat zo blijft.
Als je 2 jaar garantie hebt moet je bij dat bedrijf zijn. Als dat bedrijf nu foetsie is, heb je inderdaad gewoon pech.

Nogmaals, mining vereist gewoon wat kennis, en als je veel geld wil blijven verdienen is het ook handig om regelmatig te kijken welke coins het meest opleveren, en de boel aan te passen en tweaken.

Voor de rest zal je het nu dan zelf op moeten lossen, of iemand laten komen die je kan helpen.

En wat @Turbo-Puppy zegt dus...(op het in de fik vliegen na, beetje extreem :P ) Ik heb je al een paar stappen gegeven om te beginnen, kijk eens wat er uit komt.
Of je moet er geen zin in hebben, maar dan kan je beter meteen alle miners verkopen.
Het lijkt misschien geld verdienen in je slaap, dat is ook wel een beetje zo, maar je moet wel een beetje kennis hebben. En om geen geld mis te lopen, moet je er echt wel wat tijd in stoppen om je te verdiepen welke coin er het meeste oplevert, en bij welke instellingen.
En als je echt perfect wil minen moet je ook nog met de kloksnelheden van de kaarten spelen.
Dat niet doen is eigenlijk ook gewoon zonde.. Als je dat allemaal niet doet kan het zijn dat je echt ontzettend veel geld misloopt. Helemaal met 3 machines.

[ Voor 47% gewijzigd door WEBGAMING op 11-03-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ben t helemaal met jullie eens, maar de verhalen van die verkoper waren totaal anders dan de werkelijkheid nu.
is er een kans dat ik iemand mah contacten via de telefoon?
of mailadres? mijne is stelt804@icloud.com ik wil er ok qwel voor betalen, als alles maar weer knapt werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:25:
ik wil er ok qwel voor betalen, als alles maar weer knapt werkt...
https://tweakers.net/aanbod/ ;)

Adverteren op het forum is not done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:25:
... maar de verhalen van die verkoper waren totaal anders dan de werkelijkheid nu...
Dit noemt men ook wel leergeld.

Hoever ben je al met het uitvogelen waar mogelijk de fout zit? Kaarten eruit gehaald? Systeem als lego uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd?

Wat denk je dat iemand gaat je verteld als iemand je telefonisch te woord wil staan? Die komt met precies dezelfde manier van handelen.

Als geld geen probleem is, breng het ding naar een gerenommeerde computerzaak die ook reparaties doet.

We willen best helpen maar jij moet het werk doen.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Derby schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:34:
[...]
Die komt met precies dezelfde manier van handelen.
Afgezien daarvan, ik heb nog geen OS of logfile gezien (denk ik) in het topic dus dat beperkt ook meteen de grootte van het publiek wat wil/kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 11 maart 2018 @ 08:53:
als ie dan opstart ziet ie geen 13 kaarten maar 11 of 12 en dan stopt er weer 1 meer mee :-(
Heb je dan al geprobeerd te testen om welke videokaart of poort het gaat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Wanneer heb je dit allemaal gekocht? Als dat al een tijd terug is, heb je kans dat je gewoon geld kan verdienen door die systemen te verkopen. Videokaarten zijn alleen maar duurder geworden.

Doe dan ook even wat ik al gezegd heb. Of je moet er niet aan willen komen, maar dan kan je naar mijn mening beter alles verkopen. Dan is mining gewoon niets voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
januari gekocht moest 365 minen ik maak soms 990 met 3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH4OS schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:41:
[...]
Heb je dan al geprobeerd te testen om welke videokaart of poort het gaat? :?
dat is elke x verschillend, soms cpu 12 dan 9 , 7 , 3
as ie opstart en 13 kaarten ziet heeft ie een pool probleem....

idd duur lesgeld, in ieder geval bedankt voor alle hulp, hopelijk kom ik er uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Zo een ideetje .. kennelijk heb je 3 identieke systemen ... er van uitgaande dat ze allemaal exact dezelfde hardware draaien zou het mogelijk moeten zijn om een hdd/sdd te clonen en hem daarmee correct op te starten .. ongeacht het OS wat je draait zal hij even wat instellingen aanpassen, maar 50/50 dat hij dan gewoon zijn werk gaat doen. Zo niet, dan zit het probleem een stukje dieper er zeer waarschijnlijk op hardware niveau.

*Overigens nog geen eens zo'n slecht idee om die gpu's los te verkopen net als de rest van het systeem. De kans is groot dat je er in onderdelen meer voor krijgt dan hij nieuw koste ,probleem opgelost. Wil je daarna nog steeds graag minen, koop een ASIC ... :+

[ Voor 23% gewijzigd door Turbo-Puppy op 11-03-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
1000 euro per jaar bedoel je dan? Misschien. Misschien ook niet. Ze hebben je zeker niets uitgelegd over de difficulty?
https://altcointoday.com/...ing-difficulty-explained/ (gaat ook op voor alle andere altcoins)

Als de coin die je minet helemaal instort, blijft er ook helemaal niets van je geld over.

Heb je uberhaupt een grof idee waar je mee bezig bent? Het klinkt echt alsof je geen idee hebt. Weet je uberhaupt wel welke coin je minet, en waar ze heen gaan?

Je begint altijd met onderdeel voor onderdeel opnieuw opbouwen, zo kan je uitsluiten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet wat ik mine idd probleem is alleen die ene miner....
systeem eisen zijn als volgt· Intel Pentium G4400
· Asrock H110 Pro-BTC
· 13x AMD Radeon RX 570/470 4GB
· 4GB DDR4 Geheugen
· 120GB SSD
· 2x 1000W voeding (Platinum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-09 20:16
Dan moet je dingen gaan uitsluiten.

Optie 1 Eens een keer volledig van de grond af aan opnieuw installeren
Optie 2 Één van de twee voedingen uitschakelen en kijken of het stabiel draait. Indien ja ombouwen naar voeding 2 en weer testen.

Aan de hand van de uitkomsten van 2 weet je in ieder geval iets.
1 van je voedingen is defect of er is een probleem met 1 of meerdere grafische kaarten.
Hoe je dat kan uitsluiten kan je zelf wel bedenken.

Het advies wat anderen al gegeven hebben kan je het beste uitvoeren. Strip deze mining rig voor losse onderdelen en verkoop deze. Heb je nog iets van opbrengst!!

Ps Minen voor de hobbie is leuk maar om er nou een achterlijk bedrag voor te investeren met 3 rigs met in totaal 39 grafische kaarten. Ik hoop dat je het geld kon missen en niet geleend hebt. Investeren op de beurs levert minder risico op. De waarde van digitale munten is gelijk aan wat de gek ervoor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Even snel uitgerekend ..

Dit RIG zou om en nabij de €15000 gekost hebben.
In januari kocht je daar 15 ETH voor. Inmiddels zal je er een stuk of 3 gemined hebben.

Vandaag:
39 x €300 = €11700
de overige materialen kun je ook wel voor 1500 kwijt.
Maakt het samen een kleine €13000.

Na verkoop kun je dus 13000/ 600 = 1 eth 21,6 ETH voor terugkopen, + wat je gemined heb.
Kom je op een totaal van 25 ETH.

Ofwel, door onkunde nu om te zetten in fiat en daarvan ETH aan te kopen heb je maar liefst 100% winst weten te boeken. Hulde en gefeliciteerd, want dat is nog niemand met crypto gelukt vanaf januari en jou dus wel.

Voor mij een absolute no-brainer, direct doen! Dit ga jij nooit meer bij elkaar minen met de snelheid waarmee de diff stijgt momenteel + het feit je RIG binnenkort met de dag minder waard wordt.

Met wat geluk zit ETH binnen enkele weken/maanden weer op €1100, en heb je toch een leuke jonge hatchback bij elkaar verdient + een berg minder zorgen. *O*

*wil je ook nog wel een voorstel doen, stuur mij wat foto's ... wil ik desnoods ASIC's L3+ of L9's inruilen of het hele ding zo overnemen. Je weet nu wat hij ongeveer waard is. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Turbo-Puppy op 11-03-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit topic gaat nergens heen. Sorry sanderschumi, maar we zijn geen persoonlijk helpdesk en we verwachten iets meer inzet dan je nu laat zien. Je hoeft er geen verstand van te hebben, maar je lijkt geen enkele moeite te willen doen om dingen uit te zoeken zodat je de vele vragen die je hier zijn gesteld kunt beantwoorden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.