Hallo,
In 2016 heb ik aan de hand van dit forum (en dus jullie hulp) een pc samengesteld tbv videobewerking (hobbymatig). Ik heb hier veel plezier van gehad (en nog steeds), maar merk dat hij toch wat moeite begin te krijgen met de bewerkingen die ik graag wil doen (die dus ook wat complexer zijn geworden). Ik weet echter niet zo goed wat te doen om de desktop weer wat te upgraden. Volgens mij is een videokaart niet zo belangrijk voor video-edting, maar wel het intern geheugen en de processor?
Huidige processor/geheugen/videokaart:
- 3,40 gigahertz Intel Core i7-6700
- AMD Radeon (TM) R9 380 Serie (4GB)
- Crucial CT2K8G4DFD8213 (16GB)
Wat zouden jullie aanraden? Naar 32GB RAM? Of is het overclocken wellicht nog een optie?
Ik weet niet of het van belang is, maar ik werk met PowerDirector (Cyberlink).
Ik zoek een?
wellicht upgrade van het geheugen en / of processor?
Wat is je budget?
van ondergeschikt belang om desktop weer lekker te laten draaien
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet van toepassing
Ik hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen!
Alvast bedankt.
Stefan
In 2016 heb ik aan de hand van dit forum (en dus jullie hulp) een pc samengesteld tbv videobewerking (hobbymatig). Ik heb hier veel plezier van gehad (en nog steeds), maar merk dat hij toch wat moeite begin te krijgen met de bewerkingen die ik graag wil doen (die dus ook wat complexer zijn geworden). Ik weet echter niet zo goed wat te doen om de desktop weer wat te upgraden. Volgens mij is een videokaart niet zo belangrijk voor video-edting, maar wel het intern geheugen en de processor?
Huidige processor/geheugen/videokaart:
- 3,40 gigahertz Intel Core i7-6700
- AMD Radeon (TM) R9 380 Serie (4GB)
- Crucial CT2K8G4DFD8213 (16GB)
Wat zouden jullie aanraden? Naar 32GB RAM? Of is het overclocken wellicht nog een optie?
Ik weet niet of het van belang is, maar ik werk met PowerDirector (Cyberlink).
Ik zoek een?
wellicht upgrade van het geheugen en / of processor?
Wat is je budget?
van ondergeschikt belang om desktop weer lekker te laten draaien
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
niet van toepassing
Ik hoop dat jullie wat voor mij kunnen betekenen!
Alvast bedankt.
Stefan