Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-04 11:24
Ik heb recent een simkaart vanuit mijn werk gekregen en ben nu opzoek naar een dual-sim telefoon.
Ik heb hiervoor gekeken op Google en kwam erachter dat er twee soorten zijn namelijk "Active" en "Standby".

Het verschil hiertussen is dat "standby" maar 1 radiochip heeft en "active" 2 radiochips.

Nu las ik dat dit betekent dat bij de "standby" variant 1 simkaart inactief is op het moment dat de andere wordt gebruikt.

Nu mijn vraag:
Betekent dit dat op het moment dat ik 4g aan het staan op de ene simkaart ik op de andere simkaart niet gebeld kan worden? Of betekend dit alleen dat als ik met de ene simkaart aan het bellen ben ik op de andere niet gebeld kan worden.

Beste antwoord (via Ilar op 09-03-2018 13:58)

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 21:02
Je 2de antwoord.
Terwijl je aan het bellen bent met simkaart A, kunnen ze je enkel nog 'te pakken krijgen' door ook naar simkaart A te bellen. Dan krijg jij te zien dat er een nieuwe oproep is. Als ze naar simkaart B bellen, krijgen ze gewoon direct te horen dat je niet bereikbaar bent.
Na het gesprek ben je weer bereikbaar op beide nummers. Ook al staat 4G op

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Je 2de antwoord.
Terwijl je aan het bellen bent met simkaart A, kunnen ze je enkel nog 'te pakken krijgen' door ook naar simkaart A te bellen. Dan krijg jij te zien dat er een nieuwe oproep is. Als ze naar simkaart B bellen, krijgen ze gewoon direct te horen dat je niet bereikbaar bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:55
Op een standby dualsim toestel kan je maar 1 actieve sim tegelijk hebben, je bent dus maar bereikbaar op 1 sim als de actieve sim in gebruik is. Wanneer het toestel niet actief gebruikt wordt kan je wel gebeld worden op beide simkaarten.

https://www.pdashop.nl/advies/dual-sim-hoe-werkt-dat.html

[ Voor 47% gewijzigd door MicGlou op 09-03-2018 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
bottom line schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:22:
Je 2de antwoord.
Maar als je gebeld wordt op je toestel via waar de dataverbinding NIET loopt, zul je geen dataverbinding hebben. Dus je kan dan tijdens je telefoongesprek niet even iets opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
ChinaGeek schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Maar als je gebeld wordt op je toestel via waar de dataverbinding NIET loopt, zul je geen dataverbinding hebben. Dus je kan dan tijdens je telefoongesprek niet even iets opzoeken.
Dat klopt ;)
Heb ik al een paar keer ondervonden O-)
Moest ik altijd snel even wifi opzetten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Voor dit 'probleem' heb je de oplossing dat je kunt kiezen voor 'Dubbele SIM altijd aan'. Dan activeer je een manier van doorschakelen waardoor je altijd op beide nummers bereikbaar bent voor een beller. Achter de schermen wordt dit dan geregeld voor je.
Pagina: 1