[PC] Artifact: The Dota Card Game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChimaeraNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-08 20:54
ARTIFACT: THE DOTA CARD GAME
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gwRyqJC.jpg

Artifact is een digitale TCG (Trading Card Game) gebaseerd op het universum van Dota 2. De game wordt dan ook ontwikkeld door Valve.

Hoe ziet de gameplay eruit?
Artifact is een PvP card game (Player versus Player) waarbij er tegelijkertijd gespeeld wordt op drie verschillende borden die 'lanes' genoemd worden. Op iedere lane is er een toren te vinden met 40 health en een potje wordt gewonnen wanneer je twee van de drie torens van je tegenstander neer weet te halen. Wanneer een toren is vernietigd wordt deze vervangen door een 'Ancient'. Deze Ancient heeft dubbel zoveel health als een toren (dus 80 health), maar de game eindigt automatisch wanneer ook deze Ancient wordt vernietigd.

De drie lanes staan los van elkaar. Op iedere lane zijn 'heroes' en 'creeps' te vinden die de torens moeten vernietigen. Je kunt per game in totaal vijf verschillende heroes verdelen over de drie lanes. De heroes en creeps vallen automatisch aan. Zij kunnen vijanden aanvallen, maar als er niets in de weg staat zullen ze de toren beschadigen. Heroes en creeps hebben een bepaalde 'Attack' en 'Defence' waarde. Als ze een vijand aanvallen wordt de Attack-value aan de tegenstander uitgedeeld, maar je Defense-value neemt ook af door de Attack-value van de vijand. Wanneer de health van de heroes en creeps nul bereikt verdwijnen ze van de lane. Creeps verdwijnen definitief, maar heroes respawnen na iedere beurt.

Als je een vijandige unit verslaat krijg je gold; vijf gold voor een hero en één gold voor een creep. Gold kan uitgegeven worden in de zogeheten 'Shopping phase'. Deze fase breekt iedere keer aan wanneer een ronde voltooid is (en de drie verschillende lanes aan de beurt zijn geweest). Met gold kun je bepaalde upgrades aanschaffen zoals health, attack damage of armour. Deze upgrades verschillen ook per hero. Wanneer een hero wordt vernietigd, behoudt deze wel zijn items en bonus-stats die je hebt uitgedeeld.

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o51ytd0.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zndRx7T.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/z48z6lo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bUBNNxz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FAWHc7v.jpg

Video's
Er zijn inmiddels een tweetal offscreen gameplay video's verschenen.

Wanneer komt Artifact uit?
De release van Artifact is op 28 november 2018. Voorlopig is de game enkel beschikbaar op de PC (via Steam).

Wat gaat de game kosten?
In tegenstelling tot andere digitale cardgames zoals Hearthstone, Gwent en The Elder Scrolls: Legends zal deze game NIET free-to-play zijn. De game kost €17,95, en voor dat bedrag krijg 10 card packs, 5 event tickets en 2 complete decks.

Officiële website: www.playartifact.com

Andere handige websites:
Reddit Artifact
ArtifactFire

Gebruikersnamen Tweakers:
Tweakers - Steam
ChimaeraNL - ChimaeraNL
Nipje - Nipje
Vinno - Vinno
SideSplitter - SideSplitter

[ Voor 32% gewijzigd door ChimaeraNL op 29-11-2018 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChimaeraNL
Hyped! Ik zat al een tijdje te wachten op de eerste informatie rondom deze game. Het lijkt er sterk op dat dit de eerste serieuze concurrent voor Hearthstone gaat worden. Diverse (oud-)Hearthstone spelers zoals LifeCoach en StanCifka zijn al bezig met deze game, en daarnaast is er al een toernooi aangekondigd voor 2019 met een prijzenpot van maarliefst één miljoen dollar! De game belooft zich wat meer te focussen op tactiek en minder op RNG. Ben nu benieuwd naar de eerste bewegende beelden en ervaringen _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 15:13
ChimaeraNL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:36:
Hyped! Ik zat al een tijdje te wachten op de eerste informatie rondom deze game. Het lijkt er sterk op dat dit de eerste serieuze concurrent voor Hearthstone gaat worden. Diverse (oud-)Hearthstone spelers zoals LifeCoach en StanCifka zijn al bezig met deze game, en daarnaast is er al een toernooi aangekondigd voor 2019 met een prijzenpot van maarliefst één miljoen dollar! De game belooft zich wat meer te focussen op tactiek en minder op RNG. Ben nu benieuwd naar de eerste bewegende beelden en ervaringen _/-\o_ !
Mooi startpost.

Ik wil de hype niet meteen te niet doen maar LifeCoach ging eerder ook al naar Gwent maar dat kwam ook niet in de buurt van Hearthstone terwijl dat ook fundamenteel anders was. Ook voor Gwent was er een toernooi met een flinke prijzenpot maar dat heeft ze ook niet geholpen.

Verder hoop ik van harte dat dit een succes gaat worden maar kijkend naar het verleden bied het niet zoveel hoop. Waarschijnlijk wordt het gewoon een niche game net zoals andere kaart games.

Je moet er rekening mee houden dat RNG bij hearthstone de game populair maakt.
Daarnaast hadden ze al een gigantische userbase van WoW.
Verder was Hearthstone gigantisch toegankelijk en erg aansprekelijk voor de casual spelers.
Een vaste prijs voordat je het spel uberhaubt kan spelen gaat niet bijdragen aan de populariteit.

Ze hebben nog wel hoop met het feit dat je kaarten kan ruilen. Dat is iets wat veel andere games niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChimaeraNL
Xanthian schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:35:
[...]

Mooi startpost.

Ik wil de hype niet meteen te niet doen maar LifeCoach ging eerder ook al naar Gwent maar dat kwam ook niet in de buurt van Hearthstone terwijl dat ook fundamenteel anders was. Ook voor Gwent was er een toernooi met een flinke prijzenpot maar dat heeft ze ook niet geholpen.

Verder hoop ik van harte dat dit een succes gaat worden maar kijkend naar het verleden bied het niet zoveel hoop. Waarschijnlijk wordt het gewoon een niche game net zoals andere kaart games.

Je moet er rekening mee houden dat RNG bij hearthstone de game populair maakt.
Daarnaast hadden ze al een gigantische userbase van WoW.
Verder was Hearthstone gigantisch toegankelijk en erg aansprekelijk voor de casual spelers.
Een vaste prijs voordat je het spel uberhaubt kan spelen gaat niet bijdragen aan de populariteit.

Ze hebben nog wel hoop met het feit dat je kaarten kan ruilen. Dat is iets wat veel andere games niet doen.
Op veel punten heb je wat mij betreft gelijk, en het is inderdaad de toekomst die het zal uitwijzen. Alleen je punt over userbase is juist iets waardoor Artifact ook een succes kan worden. Dota 2 heeft ook een ongekend grote userbase met zo'n 500.000 gamers die de game tegelijkertijd spelen. Daarnaast is Steam natuurlijk ook van Valve en ze zullen de game vast flink gaan promoten via dat platform. Het is ook nog even wachten hoe duur de game precies gaat worden, want ik denk ook niet dat veel mensen zo maar €30,- ervoor neerleggen als er ook gratis alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/kydn50jamid11.png

Releasedatum bekend: 28 november! Zal voor het eerst openbaar speelbaar zijn op PAX West eind augustus. De game gaat 20 dollar kosten (en waarschijnlijk 20 euro). Nog wat meer details over de release:
What exactly does $19.99 get you? The game maker didn't answer this in its press release, so we reached out to Valve's Doug Lombardi, who broke down the exact package included in that cost: two pre-made "base" decks of 54 cards each ("5 heroes, 9 items, and 40 other cards") and 10 sealed packs of cards, which each include 12 random cards, one of which is guaranteed to be "rare." Additional 12-card packs will be sold directly by Valve at $2 a pop at launch.

The game's first 280 playing cards include "heroes," attacks, spells, items, and other Magic-like options that can be shuffled into a given deck. (You can have as many cards in a deck as you'd like.) Unlike other digital card games, future changes to Artifact will be a lot more Magic-like. New cards will be introduced to the game as digital purchases, likely in "sealed packs" directly from Valve. Additionally, certain modes may revolve around card packs, according to Valve co-founder Gabe Newell; he suggested in March that "draft pack" and "sealed pack" modes may eventually ship with the game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Zie hier de Wiki, die kan ook wel in de startpost misschien?
https://www.reddit.com/r/...fact_what_we_know_so_far/

Ik ben voorlopig voorzichtig positief. Het is weer eens wat nieuws in een universum die mij wel aanspreekt.
Het lijkt mij een beetje op een card game met Moba elementen, zoals heroes, items, shop, upgrades en lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:06

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben benieuwd. $20 en dus waarschijnlijk ook €20 is wel vrij fors om in te stappen, voor een spel in dit genre.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 11:00

Jumpiefox

Hoi ?

Lijkt me echt een dope spel! Heartstone vind ik maar niks..een P2P card game wordt denk ik veel leuker. Van wat ik tot nu toe van de gameplay heb gezien ben ik ook wel onder de indruk! Lekker strategisch en een paar aparte elementen! (Als ze maar niet met tig nieuwe kaarten komen per maand..dan is de lol er wel vanaf. Maar gezien hoe Valve de card-economy belangrijk vindt en de waarde van kaarten niet wilt zien dumpen denk ik dat ze wel een juiste balans zullen gaan vinden

Alleen jammer dat het nog zo lang gaat duren.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:06

g0tanks

Moderator CSA
Jumpiefox schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:14:
Maar gezien hoe Valve de card-economy belangrijk vindt en de waarde van kaarten niet wilt zien dumpen denk ik dat ze wel een juiste balans zullen gaan vinden
Wacht, dit staat toch haaks op de huidige card drops in Steam? Bijna elk spel heeft wel card drops die voor slechts een paar cent per card worden verkocht.

Of refereer je naar een andere card-economy?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 11:00

Jumpiefox

Hoi ?

g0tanks schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:40:
[...]

Wacht, dit staat toch haaks op de huidige card drops in Steam? Bijna elk spel heeft wel card drops die voor slechts een paar cent per card worden verkocht.

Of refereer je naar een andere card-economy?
Bedoel de cards van het spel zelf. Dus niet de steam-platform cosmetische kaarten.
Het is als ik me niet vergist de bedoeling om de kaarten van het spel zelf dus een beetje net als een echte Kaart spel te introduceren. Net zoals Magic the gathering etc.

Het is alleen afwachten hoe ver ze daarmee gaan..hoe rare zullen bepaalde kaarten zijn en hoe sterk etc. Dat is het enige waar ik "bang" voor ben. Dat sterke kaarten zo rare zullen zijn dat je er zo een paar honderd euro voor kan betalen of meer..en dat als je dat soort kaarten hebt je een dikke voordeel hebt. Aan de andere kant zie ik Valve zichzelf niet zo snel in de voeten schieten. Die weten onderhand denk ik wel wat de "virtuele" grenzen zijn voordat een fan-base pissed off is hehe.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Ik denk dat ik sowieso de instap van 20 euro neem om te kijken of het wat is.
Maar wat mij wel tegen staat is dat er geen in-game rewards zijn zoals bij Hearthstone.
Als je extra kaarten wilt hebben zul je packs moeten kopen of kaarten kopen op de market place in Steam.

De reden om geen in-game rewards te geven zoals missies of bij login is om de waarde van de kaarten stabiel te houden. Ik vraag me dan ook meteen af hoe ze kaarten gaan nerfen als die echt te sterk zijn.

Anyway, beta begint deze maand. Ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 14:21
Het spel lijkt mij in ieder geval erg interessant. Ik ben ook benieuwd hoe ze omgaan met in-game rewards. Als ik het goed heb begrepen willen de makers er inderdaad geen grind game van maken. Dit klinkt goed maar dan zul je wel met een alternatieve incentive moeten komen zodat je als casual player leuk kan spelen zonder continu geld te moeten spenderen. Mogelijk gebeurt dit in de limited format modus, waar ze zelf bij mijn weten nog vrij weinig over is losgelaten afgezien dat het via draften gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 13:28

Dhrax

Prog Lord

Ze maken echt een grote fout door 20 EUR te vragen voor deze game, dit is gewoon teveel en zal voor veel mensen een drempel zijn om niet tot aanschaf over te gaan.

Voordeel is wel, je kunt een refund krijgen als je het niks vind en nog onder de 2 uur totale speeltijd zit.

Het zal erg moeilijk worden om spelers van HS weg te trekken. Dit is inmiddels zo gepolijst dat het gewoon enorm lekker speelt. Daarnaast is het een feest van herkenning voor (ex-)WoW-spelers.

Artifact zal het echt van de gameplay moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53

Nitai

Live the life you love.

Iemand al een beta key kunnen bemachtigen? Nog een weekje en dan komt Artifact uit. Ik heb wat filmpjes gezien van streamers maar wordt er nog niet heel wijs uit. Ziet er complex uit maar ik ben reuze benieuwd!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05:47

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja heb het al een aantal keer gespeeld. Heb ooit de steam controller gepreordered waardoor ik gratis alle games van Valve heb gekregen die ze ooit gemaakt hebben of nog gaan maken waaronder dus ook artifact.

Heb mn twee tutorial potten gewonnen maar ben nog niet verkocht aan de game. Er gebeurd zoveel tegelijk dat ik het nog niet overzichtelijk vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Mij verbaast het een klein beetje dat het hier nog zo rustig is! Ben ik een van de weinige die zeker potentie ziet in deze game?

Indien mensen zin hebben om wat samen te spelen na release dan hoor ik dat graag. Mijn Steam id is gelijk aan Tweakers username :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ja dacht ook dat meer tweakers hier zouden zijn. Niemand met beta access? Ik vind het spel wat tegenvallen op randomheid persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChimaeraNL
Two more days, pre-order staat klaar en woensdag gaan we van start :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ChimaeraNL schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:47:
Two more days, pre-order staat klaar en woensdag gaan we van start :D !
Same _/-\o_
Lt. Marx schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:47:
Ja dacht ook dat meer tweakers hier zouden zijn. Niemand met beta access? Ik vind het spel wat tegenvallen op randomheid persoonlijk.
Hoe bedoel je dit precies als ik vragen mag?

[ Voor 42% gewijzigd door Nipje op 27-11-2018 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-09 14:56
Niet iedereen ziet het goede van een pay 2 play card game in. Iedereen vergelijkt dit met hearthstone waar het "gratis" te spelen is moet je hiervoor vooraf al betalen en als je daarna nog kaarten wilt of competitief spelen mag je bij lappen. Het is ook afwachten hoe duur de kaarten worden in de marketplace en hoe gunstig het inruilen is van nutteloze duplicates voor event tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Volrath_ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:08:
Niet iedereen ziet het goede van een pay 2 play card game in. Iedereen vergelijkt dit met hearthstone waar het "gratis" te spelen is moet je hiervoor vooraf al betalen en als je daarna nog kaarten wilt of competitief spelen mag je bij lappen. Het is ook afwachten hoe duur de kaarten worden in de marketplace en hoe gunstig het inruilen is van nutteloze duplicates voor event tickets.
Allemaal even afwachten inderdaad, waar er juist ook een hoop goed is aan een model als dit. Alles heeft zijn voor- en nadelen, zo ook Hearthstone en elke andere cardgame.

Neemt niet weg dat Artifact vol zit met potentie. Ik ga er tevens vanuit dat Valve niet enkel denkt in eigenbelang en heeft gedacht over het juiste model achter deze game om het een lang leven te gunnen. Daar vertrouw ik maar op voor nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Volrath_ schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:08:
In mijn beleving is dit juist het meest positieve aan artifact. Na aanschaf kan ik door gratis Phantom draft alle kaarten uit het spel gebruiken en spelen zonder extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinno
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 06:30

Vinno

Dat is ook!

Ben ook aan het spelen, vind het wel tof!
Nog beetje zoeken naar hoe ik een goed deck kan samenstellen, ben nu bezig met een groen deck.
Wil graag Drow Ranger, maar ga maar eens ff afwachten wat de prijzen dit weekend gaan doen, verwacht door vele openingen van pakjes toch nog wel een prijs drop...

(Voor wie wil toevoegen: Vinno0615)

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Vet, vanavond maar eens uitproberen, kan niet wachten. Ik heb het iig al aangeschaft.

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:28
Heel vet maar wel jammer dat het alleen op pc is. Ik zou graag 20 euro betalen als ik het dan op en pc en op mobiel zou kunnen spelen.

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12
Limbeckx schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:11:
Heel vet maar wel jammer dat het alleen op pc is. Ik zou graag 20 euro betalen als ik het dan op en pc en op mobiel zou kunnen spelen.
Tja, nog even geduld ben ik bang. De mobile version komt uit in 2019

Gisteren de tutorial doorlopen, moet zeggen dat het (tot nu toe) wel redelijk lekker wegspeelt. Wel vond ik de tijd tussen elke kaart die gespeeld werd vrij lang duren (animaties, etc.), maar hopelijk is dat alleen tijdens de tutorial zo.

• ChimaeraNL
SideSplitter schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:01:
[...]

Tja, nog even geduld ben ik bang. De mobile version komt uit in 2019

Gisteren de tutorial doorlopen, moet zeggen dat het (tot nu toe) wel redelijk lekker wegspeelt. Wel vond ik de tijd tussen elke kaart die gespeeld werd vrij lang duren (animaties, etc.), maar hopelijk is dat alleen tijdens de tutorial zo.
Ik was uiteindelijk anderhalf uur verder voordat ik de tutorial had voltooid _O- . Heb geen streams gekeken eigenlijk tot de release, dus alles was nieuw voor mij. Erg intensieve game om te spelen (voorlopig), maar wel ontzettend gaaf omdat je echt vooruit kan/moet denken.

In de OP zal ik de Steam profielen verzamelen van mensen die in dit topic hun username droppen. Wellicht kunnen we binnenkort ook een toernooitje organiseren?

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:12
Ja hier ging hij ook niet heel soepel. Vooral met de tweede match had ik toch nog redelijk wat moeite, maar gelukkig deed de AI heel erg zijn best om te verliezen 8)7

Ik heet op Steam ook gewoon SideSplitter trouwens

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Ik verloor alle 2 de tutorial matches ;)

Wat ik tot nu toe er waardeer is dat er altijd wel 1 lane goed gaat, waardoor je altijd gevoel hebt dat er een kansje is om te winnen. Ik zal vast nog echt 1 sided games tegenkomen maar tot nu toe geeft me dat zelfs bij een los nog het gevoel dat het een goede/leuke pot was.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Beiden tutorial matches gewonnen, tweede was wel pittiger, waarbij ik in een lane alleen maar zoveel damage probeerde op te vangen en de andere twee lanes ging relatief simpel. Combinatie van hero's geeft je ook meer mogelijkheden in het spelen van kaarten. Leuk maar wel vermoeiend! Ik ga maar eens even chillen met Hearthstone :+

Pagina: 1