27" monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-01 22:06
Hallo! Ik ben aan het zoeken voor een 27" monitor om mijn huidige aan te vullen. Ik game best veel, dus wil lage MS, maar ik wil ook graag een dunne bezel.

Ik zoek een?
27" monitor
Niet al te hoge refresh rate
Dunne bezel

Wat is je budget?
€ 180 - 250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gaming, Netflix, Surfen. Dualscreen setup met Samsung S27C350H.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben normaal fan van Samsung, maar binnen het budget hebben ze geen met dunne bezel(?).
AOC I2790PQU
Iiyama Black Hawk G2730HSU-B1

Ik heb geen ervaring met AOC / Iiyama.
IIyama lijkt goed te passen, ivm TN dus lage Refreshrate.
AOC is ook een net scherm met IPS en 4ms, dus zou ook moeten passen, en kan hem goed in hoogte verzetten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand een beter idee voor een scherm binnen mijn prijsrange?

Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Zyanox op 09-03-2018 15:40 . Reden: Refreshrate ]

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Harde Waren.

CEA > CAA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
Allereerst, response rate is een meetgrootheid die niet eenduidig gedefinieerd is. De enige informatie die je hieruit kunt halen is of het een TN of een VA/IPS paneel betreft, met respectievelijk 1 of 5 ms response tijd. AOC heeft ervoor gekozen om 4 ms op hun nieuwe IPS monitoren te plakken, maar dat zegt eigenlijk geen sikkepit. In de praktijk liggen de Grey-to-Grey responstijden voor TN monitoren vaak rond 2 ms, en voor VA/IPs vaak rond 5 ms. Om dit in perspectief te zetten, een standaard USB muis heeft een delay van 10 ms door de polling rate. Er wordt dan ook al zo'n 10 jaar betoogd dat responstijden er niet meer toe doen (tenzij je professioneel CS:GO speelt, misschien), en 10 jaar geleden lagen de waarden nog 5 maal zo hoog.

Enfin, hoe ziet je systeem eruit? Welke resolutie wil je op gamen? Welke refresh rate wil je?

Verwijderd

Refresh rate is misschien nog wel belangrijker dan response time, dus let daarop.

• Zyanox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-01 22:06
Bedankt voor de reacties.
Mijn systeem is wat verouderd ondertussen, maar heb een GTX970 met een lichte OC, en 12gb DDR3-1600 geheugen. Ik heb wel een Logitech Proteus Spectrum, maar goed.

Maar als ik jullie zo hoor zal het over het algemeen gelijk (lees: onmerkbaar voor mij) zijn tussen de monitoren kwa refresh rates. Ik speel wat racing, MMO's en zelden shooters.
Eigenlijk blijft dus de keuze over aan een 1080p monitor met een dunne rand, of het budget wat verhogen voor een 4k monitor.
Is het merk AOC over het algemeen goed in kwaliteit?