Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterRiet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-08-2018
Hallo allemaal,

Ik ben van plan RGB verlichting in mijn PC case te installeren. Nu heb ik reeds een RGB strip in mijn bezit, maar ik weet niet of en hoe ik deze kan installeren op mijn moederbord. Dit is een RGB kit op 12 volt. Zou iemand mij daar uitleg over kunnen geven?
Mijn moederbord:
Gigabyte GA-B250M-D2V

Om het mijn vraag even samen te vatten:
Ik wil RGB verlichting in mijn case installeren, maar weet niet of ik daar een specifieke kit voor nodig heb en zou hier graag uitleg over willen.

Alvast hartelijk dank,
Wouter

Beste antwoord (via WouterRiet op 09-03-2018 11:56)

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:40
WouterRiet schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:50:
Dank voor je reactie.
Is het ook niet mogelijk dit met software op te lossen?
(domme vraag misschien maar ik heb hier niet veel verstand van zoals je wellicht kunt merken...)
Zoals @TERW_DAN al aangeeft: nee.
Je moederbord heeft een aantal uit-/ en ingangen. Voorbeelden zijn USB, SATA, etc.
Hierop zit geen uitgang voor aan te sluiten op een 12V LED strip.

Je computer heeft dus een controller nodig, stukje hardware, wat je op je computer prikt/plugt en ook aan je LED strip. Deze controller verzorgt dan de communicatie tussen beide.

-edit-

Eventueel heb je dan nog software nodig om de controller aan te sturen. Maargoed, je houdt altijd dat je hardware nodig hebt om je LED strip aan te sturen. met alleen software gaat dat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door diefightdie op 09-03-2018 11:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je moederbord heeft geen specifieke RGBcontroller. Je ledstrip daar direct aanhangen gaat dus niet lukken. Je zult daarvoor een losse controller moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterRiet
Dank voor je reactie.
(domme vraag misschien maar ik heb hier niet veel verstand van zoals je wellicht kunt merken...)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:40
WouterRiet schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:50:
Dank voor je reactie.
Zoals @TERW_DAN al aangeeft: nee.
Je moederbord heeft een aantal uit-/ en ingangen. Voorbeelden zijn USB, SATA, etc.
Hierop zit geen uitgang voor aan te sluiten op een 12V LED strip.

Je computer heeft dus een controller nodig, stukje hardware, wat je op je computer prikt/plugt en ook aan je LED strip. Deze controller verzorgt dan de communicatie tussen beide.

-edit-

Eventueel heb je dan nog software nodig om de controller aan te sturen. Maargoed, je houdt altijd dat je hardware nodig hebt om je LED strip aan te sturen. met alleen software gaat dat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door diefightdie op 09-03-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterRiet
Dan weet ik genoeg, dank voor jullie uitleg :)