Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resolutedani
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-01-2023
Hallo allemaal,

Ik heb recent een nieuwe ssd m.2 gekocht en hdd gekocht.
Op deze ssd m.2 zou ik dus graag de windows hebben die nu op mijn C schijf staat.
En ik wil dus ook een kopie maken van mijn D schijf naar de nieuwe hdd. hebben jullie enig idee wat hier de beste manier voor is?

huidige C schijf is een samsung evo 850 de vervangende hier voor is een evo 960,
Als vervanger voor de D schijf heb ik een Seagate Barracuda 3 TB gekocht

Ik ben veel verschillende tools tegen gekomen echter geen één doet precies wat ik zoek, ik dacht zelf voor de C schijf een schone installatie te doen echter heeft dit niet mijn voorkeur aangezien alle programma's dan opnieuw gedownload moeten worden en met een downloadsnelheid van +/- 8 mbit/s is dat geen pret.

Graag hoor ik jullie antwoord hierop

Beste antwoord (via resolutedani op 09-03-2018 11:04)

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Hou het bij een schone installatie. Het kopiëren van programma's van de ene naar de andere schijf levert altijd gezeik op. Data heen en weer kan prima (documenten, video, muziek, save games, etc.).
Ga dus voor de langzame optie.

Plant eens een boompje

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Hou het bij een schone installatie. Het kopiëren van programma's van de ene naar de andere schijf levert altijd gezeik op. Data heen en weer kan prima (documenten, video, muziek, save games, etc.).
Ga dus voor de langzame optie.

Plant eens een boompje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangenomen dat die SSD's beiden m.2 zijn:

Clonezilla downloaden, bootable USB stuick van maken. Boot vanaf USB stick, kloon je huidige SSD naar een image op de bestaande HDD (wel zorgen dat je voldoende ruimte hebt op die HDD).
Vervolgens SSD wisselen, wederom boot van USB stick en image terugschrijven naar de nieuwe SSD :)

Voor die D schijf van je zou je iets soortgelijks kunnen doen. Wat je ook kunt doen is de data gewoon kopieren, moet je die nieuwe HDD even als derde schijf in je PC hangen en met windows aan het kopieren gaan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Volgens mij zit er een programma van Samsung bij, waarvan ik de naam kwijt ben, maar met deze cd kan je heel goed clonen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resolutedani
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-01-2023
Bedankt voor de snelle antwoorden,

ik houd het bij een schone installatie voor de C schijf aangezien mijn windows laatst toch al trekjes begon vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:57:
Volgens mij zit er een programma van Samsung bij, waarvan ik de naam kwijt ben, maar met deze cd kan je heel goed clonen.
Om jou een herinneringssteuntje te geven, Samsung Magician. ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Slavy schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Om jou een herinneringssteuntje te geven, Samsung Magician. ;)
Nope das de tool die je installeert om je ssd in de gaten te houden.
het was hoe kan het ook anders: Samsung Data Migration software

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:48
Waarom is een schone installatie het beste antwoord? Je Windows overzetten naar een andere schijf is in principe geen probleem en hiervoor zijn tig programmatjes. Zelf gebruik ik Paragon Hard Disk Manager (uiteraard de volledige versie) maar vaak wordt ook een migratie tooltje meegeleverd bij de SSD. Weet niet hoe dat bij de 960 EVO zit.

Als je Windows gaat overzetten naar een nieuw/ander systeem (ander moederbord en videokaart) kan je het beste inderdaad opnieuw installeren want dan kan je tegen bijvoorbeeld driverproblemen etc. aanlopen, maar gewoon één op één overzetten naar een andere schijf moet in principe geen probleem zijn.
resolutedani schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:04:

ik houd het bij een schone installatie voor de C schijf aangezien mijn windows laatst toch al trekjes begon vertonen
Dat is een ander verhaal, maar dat had je in eerste instantie ook niet vermeld. ;)

Als je het gevoel hebt dat je Windows niet meer jofel is, kan je het beste inderdaad opnieuw installeren.
Pagina: 1