Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wij hebben vorig jaar flink schade gehad door een woningbrand van de buren.
De schade is allemaal keurig opgelost en uitbetaald, maar nu kregen wij een paar weken terug een brief van Generali dat ‘door het enkele jaren niet verhogen van de premie, deze nu helaas wel verhoogd zou worden’.
Dat blijkt met bijna 25% te zijn.
Hebben andere ook eenzelfde verhoging of zijn wij de enige, en ik heb het idee dat dit toch wel met de uitkering van vorig jaar te maken heeft.
Uiteraard hebben we dit nagevraagd bij onze tussenpersoon, maar deze ontkent dat dit met de uitkering te maken heeft. Maar ik twijfel omdat het om zo’n fikse verhoging gaat
Wie kan ons dit uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Dan stap je toch over naar een andere verzekeringsmaatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:40

Detmer

Professioneel prutser

Is de schade via je eigen verzekering geregeld of via die van de buren?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:15
Ik kan je wel uitleggen dat banken en verzekeraars de grootste boeven zijn, dit klinkt niet gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Generaldi.

Wat wil je uberhaupt uitgelegd krijgen? Daarnaast zal Generaldi de schade vast weer op de buren of diens verzekeraar hebben verhaald, dus je was niet eens een dure klant in die zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Mijn premie is ook met een soortgelijk percentage omhoog gegaan. Gewoon kijken of je over kan stappen maar ik denk dat het bij meer partijen omhoog is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
Al enige jaren doen verzekeraars pogingen om de premies voor schadeverzekeringen te verhogen. Deze zijn namelijk door forse concurrentie in veel gevallen niet winstgevend geweest.

Voor inboedelverzekeringen speelt nog een bijzonder punt dat veel verzekeringen het afgelopen decennium 'all risk' polissen zijn geworden en na een zeker wentraject een grote populatie eigen-schuld schade zoals gevallen smartphones en tablets claimt. Gezien de lage premies voor inboedelverzekeringen vertaalt zich dat direct door in hogere premies (met recht een lose-lose situatie door een marketing fuckup in combinatie met een populatie homo economicus).

Je kunt je situatie altijd eens door een prijsvergelijker gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik hoorde van de buren dat bij hun de premie woningverz. ook flink is gestegen. ik heb nog geen nieuwe specificatie voor komend kwartaal. hier kun je vergelijken als je evt wil overstappen
https://www.pricewise.nl/

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat er misschien nog iemand reageert die ook bij Generali zit en kan bevestigen dat de inboedelverzekeringen voor hem/haar ook gestegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat er iets over een no-claim constructie in de voorwaarden? Zo niet dan zal je premie niet hoger zijn geworden door de eerdere schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
jolandacb schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:24:
Bedankt voor de reacties.
Ik hoop dat er misschien nog iemand reageert die ook bij Generali zit en kan bevestigen dat de inboedelverzekeringen voor hem/haar ook gestegen zijn.
En als dat al zo zou zijn, wat ga je dan met die informatie doen? Ik bedoel, waarom is deze informatie van belang voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:19
Wat voor bedragen hebben we het hier over dan? Als het inderdaad een aantal jaar niet is verhoogd en nu met een paar euro omhoog gaat dan is dat toch niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 22:32
Arn0uDz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:43:
Wat voor bedragen hebben we het hier over dan? Als het inderdaad een aantal jaar niet is verhoogd en nu met een paar euro omhoog gaat dan is dat toch niet zo slecht.
Ligt natuurlijk aan de reden van de verhoging. Omdat er brand uitbreekt bij de buren en dit ook effect heeft gehad op jou zonder dat je er wat aan kon doen is het natuurlijk vervelend als jij nu meer moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Iva Wonderbush schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:56:
[...]

Ligt natuurlijk aan de reden van de verhoging. Omdat er brand uitbreekt bij de buren en dit ook effect heeft gehad op jou zonder dat je er wat aan kon doen is het natuurlijk vervelend als jij nu meer moet betalen.
Dat denkt TS zelf

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
@Hackus Sorry, ik volg je even niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS denkt dat de reden van verhogen komt door de brand bij de buren. Meer mensen hebben te maken met (hoge) premiestijging. zoals Emnich en ik meldde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iva Wonderbush
@Hackus Dat snap ik, ik denk dat ik beter de laatste paar woorden had kunnen quoten van Arn0uDz; "een paar euro omhoog gaat dan is dat toch niet zo slecht."

Ik reageerde meer daarop dan zijn volledige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind vorig jaar is nog in het nieuws geweest dat de premies van dit soort verzekeringen (inboedel, opstal, vaak samen in een woonverzekering) stijgen. Deels door claimgedrag (mensen hebben duurdere apparatuur in huis, die ze ook nog eens sneller claimen dan bijvoorbeeld meubels), anderzijds door extremer weer (meer schades door storm, water). Nieuwe regelgeving voor de verzekeringsbranche kan ook impact hebben.
En wellicht heeft Generali een nieuwe methode geïntroduceerd voor de berekening van risico's (op basis van woonplaats, type woning, leeftijd, en nog veel meer).
I.c.m. premies die al langer niet zijn verhoogd, kan dat in een +25% resulteren. Dat wordt echt niet veroorzaakt door jouw persoonlijke claim van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 09:39

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Tip, verglijken kan je goed doen op een vergelijk site, maar sluit de daadwerkelijke verzekering af bij de maatschap zelf. Ik heb het meegemaakt dat een verzekering via *INDEP**** na enige tijd door de maatschap is opgezegd met als reden "de polis/samenwerking was niet winstgevend". Dan mag je dus weer opzoek naar een andere, maar ik had wel poliskosten voldaan.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Tip bij het zoeken; het kan enorm veel schelen om je eigen risico op € 500 of € 750 te zetten. Het verschilt per verzekeraar maar het kan je zo enkele tientallen procenten schelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SteveWoz
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mogelijk off-topic: Enkele dagen voor de overname van Generali door ASR probeerde ik een verzekering af te sluiten. De premies had ik al een tijdje lopen vergelijken en bijgehouden. Generali bleek de beste bang for buck. Helaas lukte de verzekering afsluiten net toen ik de knoop had doorgehakt meermaals niet vanwege een technische storing. Telefonisch konden ze ook niets voor me betekenen. Toen kwam het nieuws dat Generali was/werd overgenomen door ASR. Diezelfde dag nog werkte de website eindelijk weer en kon ik opnieuw de premie berekenen. Bleken ineens de prijzen te zijn verhoogd! Generali zegt dat het toeval is en dat de verhoging al op de planning stond. Wie het weet mag het zeggen.

Mogelijk heeft de verhoging ook te maken met de overname door ASR.

offtopic:
Generali Nederland, noodlijdend onderdeel van Generali Italia, dat nooit winstgevend is geweest wordt overgenomen door ASR dat enkele jaren daarvoor nog met staatssteun gered moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 11:00
Ja en Nee. Jouw schade zal niet de directe oorzaak zijn van de premiestijging, maar draagt daar mogelijk wel aan bij.

De premies voor inboedel worden bepaald op basis van de inboedelwaardemeter en de postcode waar jij woont. Mogelijk heb je onlangs een inboedelwaardemeter ingevuld waaruit een hogere waarde blijkt dan eerder? Daarnaast maken verzekeraars op basis van de postcode een calculatie van het risico dat zij lopen. Veel inbraken of veel schades in de wijk? Dan gaat je premie omhoog.

Je hebt een tussenpersoon lees ik. Heb je al gevraagd voor een beter voorstel voor je inboedelverzekering? Mogelijk ben je bij een andere verzekeraar goedkoper uit. Zelf vergelijken kan natuurlijk ook, er zijn meerdere vergelijkingssites waarop je dit kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Dit soort verhogingen zijn heel normaal. Ook wel bijzonder dat je nadat je net voor honderden of duizenden euro's plezier hebt gehad van je verzekering nu gelijk aluhoedje gaat doen als er een paar euro per maand bij komt.

Je kan natuurlijk nu gelijk naar Independer en de goedkoopste op gaan zoeken. Je zegt echter net dat de schade heel netjes is opgelost. Dat zou je ook voor de toekomst een paar euro per maand waard kunnen zijn. Je krijgt waar je voor betaalt. Goedkoop kan duurkoop blijken (zeker met dat rare advies hierboven om een zo hoog mogelijk eigen risico te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:33
SteveWoz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:56:
[..] Toen kwam het nieuws dat Generali was/werd overgenomen door ASR. Diezelfde dag nog werkte de website eindelijk weer en kon ik opnieuw de premie berekenen. Bleken ineens de prijzen te zijn verhoogd! Generali zegt dat het toeval is en dat de verhoging al op de planning stond. Wie het weet mag het zeggen.
Ik weet niks over Generali, maar ik weet wel dat dit altijd het standaard antwoord zal zijn, of het nou waar is of niet. Bij een andere, zeer significante en breed in de media uitgemeten prijsverhoging na een overname (totaal andere sector en ik ga geen namen noemen), was dit ook het verhaal. En daarvan weet ik van direct betrokkenen dat dit toch echt was opgelegd vanuit de nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nijl schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 14:41:
Tip, verglijken kan je goed doen op een vergelijk site, maar sluit de daadwerkelijke verzekering af bij de maatschap zelf. Ik heb het meegemaakt dat een verzekering via *INDEP**** na enige tijd door de maatschap is opgezegd met als reden "de polis/samenwerking was niet winstgevend". Dan mag je dus weer opzoek naar een andere, maar ik had wel poliskosten voldaan.
Tip: ga naar een onafhankelijke tussenpersoon en skip die vergelijkingswebsites.

Ik betaal bij een onafhankelijke tussenpersoon minder premie voor het hele pakket met autoverzekering, inboedel, opstal en persoonlijke aansprakelijkheid dan wat ik bij Independer alleen voor de auto betaal. Ondertussen hoef ik geen verkeersrechtsbijstand af te sluiten, want mijn tussenpersoon regelt dat voor mij (daarnaast is de waarde van verkeersrechtsbijstand overschat: wat als je tegenover je eigen verzekeraar komt te staan, wie gaat je dan helpen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:36
jolandacb schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:26:
Wij hebben vorig jaar flink schade gehad door een woningbrand van de buren.
De schade is allemaal keurig opgelost en uitbetaald, maar nu kregen wij een paar weken terug een brief van Generali dat ‘door het enkele jaren niet verhogen van de premie, deze nu helaas wel verhoogd zou worden’.
Dat blijkt met bijna 25% te zijn.
Hebben andere ook eenzelfde verhoging of zijn wij de enige, en ik heb het idee dat dit toch wel met de uitkering van vorig jaar te maken heeft.
Uiteraard hebben we dit nagevraagd bij onze tussenpersoon, maar deze ontkent dat dit met de uitkering te maken heeft. Maar ik twijfel omdat het om zo’n fikse verhoging gaat
Wie kan ons dit uitleggen?
Door schade wordt je premie normaal gesproken niet verhoogd, gebeurd dit wel dan zullen ze hier geen algemene brief over sturen ( Dit gebeurt alleen in uitzonderlijke gevallen bijvoorbeeld als je te veel schades in één jaar heb geclaimd ).

In dit geval is het gewoon een algemene brief die voor iedereen geldt, momenteel zijn alle verzekeringsmaatschappijen bezig om hun premies te verhogen dus ook Generali doet gezellig mee.

Wat je tussenpersoon zegt is juist en is gewoon ongelukkige samenloop geweest.

Accepteren of oversluiten naar een andere verzekeraar ;) ( Daar kan je tussenpersoon je vast ook bij helpen )

[ Voor 3% gewijzigd door jantje 2 op 09-03-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:31

WhiteDog

met zwarte hond

Apart, procentueel gezien is de kans dat je nog zoiets en keer meemaakt in je leven net fors gedaald. Ik zou denken dat je dan net een interessante klant zou zijn.

Neem aan dat je door deze nare ervaring ook zelf voorzichtiger bent geworden enzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:29
WhiteDog schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 20:30:
Apart, procentueel gezien is de kans dat je nog zoiets en keer meemaakt in je leven net fors gedaald. Ik zou denken dat je dan net een interessante klant zou zijn.

Neem aan dat je door deze nare ervaring ook zelf voorzichtiger bent geworden enzo.
Helaas. De kans is ook als het gebeurt nog even groot. Kansberekening werkt alsof je een dobbelsteen gooit: elke keer dat je hem gooit is de kans even groot om op 1 van de 6 cijfers te vallen als daarvoor. Als je 6 gooit is de kans daarna niet kleiner of groter geworden dat je een 6 gooit, maar identiek.

Andere factoren spelen wellicht wel een rol, zoals bewustwording, modernere woning, rietdak en chinese wensbalonnen, etc.

Lekker offtopic, maar TS had al wat fabuleuze antwoorden gehad.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Pagina: 1