Toon posts:

A2 Racer De Politie slaat terug werkt niet,

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• PearZeaL
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:21
Mijn vraag
Ik probeer een klein stukje jeugd te herleven door A2 Racer te spelen maar dit lukt niet. Op Windows 10 lukt het natuurlijk niet.

Ik heb een virtual machine met Windows 2000 geïnstalleerd en hierop ook het spel geïnstalleerd.Vervolgens de drivers voor display erop en gaan, althans dat dacht ik. Het spel loopt nu maar ziet er echt uit om te janken :( Ik wil het spel spelen in de hoge kwaliteit, nou ja voor zover je dat kan zeggen bij een Davilex game..

De computer moet dus eigenlijk denken dat er een 3dfx kaart in de computer zit. Ik krijg het niet voor elkaar op mijn windows 2000, heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

TheBase.

Beste antwoord (via PearZeaL op 16-12-2018 11:31)

• Unseenlegend
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-07 16:04
Disclaimer...
Deze complete guide kan je niet 100% garanderen dat het werkt op jouw pc
Dit is zonder de virtual machine gedaan.
maar als je toch de virtual machine gebruikt dan weet ik niet dat dit beter helpt of erger maakt voor deze guide.
Ik heb geen oude windows computer. Ik heb deze stappen met de top of de line hardwere gedaan.

Het enige softwere wat je nodig heb is:
Razer cortex en Dgvoodoo 2 maak niet uit welke versie het is.
Maar voor de zekerheid, ik had Dgvoodoo 2.55.4
Gebruik de laatste versie van razer cortex

VOORDAT JE RAZER CORTEX installeert. Moet je Dgvoodoo 2 all geïnstalleerd hebben.
En hij moet op de juiste settings worden gezet. lees door dan begrijp je het.

Tip.
Welicht kans op verbetering run dgVoodooCpl.exe as administrator.
Virus scanner/antimalwere uit zetten bij het installeren van het spel en DgVoodoo 2 en razer cortex.
en maak een exclusion map in a4 racer 4 voor het geval dat.

A2 racer IIII heeft extra aandacht nodig.
beetje te extra...
Maarja hier is het:

Voordat je deze stappen volgt. verwijder A2 racer 4 en installer opnieuw voor een clean start.
Dit geldt ook voor DgVoodoo 2 en Razer cortex.

Dit is wat ik gedaan heb voor de hoogste kans mogelijk.

DgVoodoo 2
Als bij general zit hoef je helemaal niks te doen.
Ga allen naar DirectX en zet hem op jou gewenste resolutie. Bij mij werkte die op 3440x1440.
Bij DirectX zet de videocard op ''dgvoodoo virtual 3D Accelerated card''
Gebruik Minimaal 64mb vram.

Je moet de volgende 5 bestanden die in je DGvoodoo download bestand zitten hebben die zijn:
1. Dgvoodoocpl.exe
2. Dgvoodoocpl.conf
Je heb allen MS file nodig, bestanden zijn:
3. DDRAW.dll
4. D3DLMM.dll
5. D3d8.dll
En sleep deze bestanden naar je a4 racer IIII map
maar je wellicht wis je dit all. ;)

Razer cortex.
Als je klaar bent met het instaleren van razer cortex
Ga naar library click op + genaamd ''add new game mannually''
Selecteer A2Racer4.exe en klaar. DRUK NIET OP PLAY BLIJF ER VAN AF aub... _/-\o_

Heb je toch per ongeluk de play knop geklikt dan moet je alles opnieuw installeren ja alles.
dg voodoo 2 en razer cortex, A2 racer 4
DRUK ALLEN OP PLAY als je deze guide goed helemaal klaar gelezen heb en geprobeerd heb zonder succes.

En dan ga naar de volgende twee stappen.
1. A2racer4.exe -> compatibility OP ''windows 98/windows me''
Do not run as administrator.

2. Menu.exe -> compatibility OP ''windows XP (Service pack 2)''
Run as adminstrator.

Start de game
maar dan ben je er nog niet klaar want je krijgt de geliefde ''DIError: failed to get keyboard data'' error.... Druk op OK.
En schiet je weer terug op menu zonder flikkeringen. Witte flikkeringen tellen niet.
Dit is goed want dit betekend dat de menu.exe compatibility naar windows xp is gezet,
wat ik wil zeggen is, dat je zet soms de compatibility op ''windows 98/windows me'' maar hij blijft op win 10 staan terwel die wel op ''windows 98/windows me'' staat
Vraag niet aan mij waarom die spel dat doet ik weet niet.

Je zou ongeveer 1 tot 7 of meer van deze error krijgen.
en dan start die!
Helaas is dit bij elke map die je start.
Kan helaas niet beter... :'(

Maar je merkt wel dat de controls vertraagt zijn.
*update* De controles zijn echt erg ... nou bij mij tenminste. |:(

Maar meestall werkt die goed dus geen zorgen!

Werkt die nog niet?
1. Lees de guide opnieuw goed
2. Maak een Screenshot van je dgVoodoo setting van allen general en DirectX laten zien voor mogelijke oplossingen.

Dit heeft beetje te veel tijd gekost.
Maarja ik hoop dat dit helpt!

Mvg,
Een geobsedeerde ''A2 Racer 4'' speler
8)7 8)7 8)7

[Voor 98% gewijzigd door Unseenlegend op 14-12-2020 20:19]

Alle reacties

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 00:15
Een 3D kaart was niet verplicht in de specs.
Maar dat spel zag er vroeger al niet uit :P En er groeien niet op magische wijze pixels bij over de jaren.

Zo ziet het er uit:

[Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 08-03-2018 21:50]

TheS4ndm4n#1919

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:48

Notna

Where are you?®

PearZeaL schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 21:43:
Mijn vraag
Ik probeer een klein stukje jeugd te herleven door A2 Racer te spelen maar dit lukt niet. Op Windows 10 lukt het natuurlijk niet.

Ik heb een virtual machine met Windows 2000 geïnstalleerd en hierop ook het spel geïnstalleerd.Vervolgens de drivers voor display erop en gaan, althans dat dacht ik. Het spel loopt nu maar ziet er echt uit om te janken :( Ik wil het spel spelen in de hoge kwaliteit, nou ja voor zover je dat kan zeggen bij een Davilex game..

De computer moet dus eigenlijk denken dat er een 3dfx kaart in de computer zit. Ik krijg het niet voor elkaar op mijn windows 2000, heeft iemand tips?

Alvast bedankt!
En VM werkt op virtuele divers en virtuele hardware. Dat is verre van geschikt om games op te draaien, hoe oud die ook zijn. Je fysieke GPU in je PC wordt derhalve ook niet gebruikt om de game te visualiseren.

Heb je uberhaubt al geprobeerd de game onder W10 te installeren en eventueel in compatibility mode te draaien?

Daarnaast; ik zou er niet teveel van verwachten mbt de graphics. Het is écht oud :+

[Voor 3% gewijzigd door Notna op 08-03-2018 21:54]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• PearZeaL
ik weet dat de game er niet echt mooi uitziet maar dit is echt veel slechter dan het was, zelfs op Youtube mooiere voorbeelden.

Onder W10 werkt het op geen enkele manier, welke compatability mode ik ook gebruik helaas..

Ik krijg nu op de virtual machine de melding te weinig video geheugen, maar ook dat is haast onmogelijk.

zo hoort het eruit te zien :

YouTube: A2 Racer 4 - Etappe 1 - Scheveningen

[Voor 17% gewijzigd door PearZeaL op 08-03-2018 21:57]

TheBase.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@PearZeaL & @Notna over welke hypervisor praten we eigenlijk in dit topic? Want volgens mij, maar sla de documentatie er even op na, zou je met VMware Workstation en ook met ESXi, in ieder geval een goede poging kunnen wagen om je VMX-file aan te passen en hiermee passthrough GPU-acceleration aan je VM aan te bieden.

In Windows 10 (Pro en Enterprise) maar ook in Server 2016, zit tegenwoordig RemoteFX GPU "acceleration" waarmee je middels je Integration Services, een DX11-compliant GPU gedeeltelijk bekend kan maken aan je VM. Zoals @Notna aanngeeft; je zal mogelijk niet 100% performance kunnen verwachten.

Puntje van aandacht: in tegenstelling tot de uitspraak "En VM werkt op virtuele divers en virtuele hardware", dat is in een aantal gevallen niet waar. Bij grote cloud-providers zoals AWS maar ook bij bekende vendors zoals HP en Dell, kan je fysieke GPU's laten koppelen aan je VM's waardoor het bijvoorbeeld zonder issues mogelijk is om AutoCAD fullscreen/full-texture te draaien of om games te spelen in "cloud".

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Welke heb je gebruikt? Met Virtualbox zou het wel mogelijk moeten zijn:

http://www.helpmij.nl/for...-Slaat-Terug-op-Windows-7

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• PearZeaL
Slavy schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 22:16:
Welke heb je gebruikt? Met Virtualbox zou het wel mogelijk moeten zijn:

http://www.helpmij.nl/for...-Slaat-Terug-op-Windows-7
Nou ik heb inderdaad virtualbox gebruikt, extension pack ook geinstalleerd maar hij begint nu over te weinig texture memory..

Hij staat op het grootste dat virtualbox toelaat: 128mb video geheugen, maar dit is toch ruim voldoende voor een spel uit 2000?

Foutmelding A2 racer

TheBase.

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Hoe staan je render settings van je Virtual machine?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:13

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Simpelste oplossing is denk ik voor een 20 euro een oude laptop op de kop te tikken met Win98se en dan daar op installeren.

Game files en midi geluid bestanden staan hier:
https://archive.org/details/A2Racer4CopsRevenge

Onder Windows XP had je de mogelijkheid om een eigen compatibiliteit configuratie aan te maken, ik zou dat ook nog even bekijken of dat onder windows 10 ook nog mogelijk is.

https://www.pcmag.com/article2/0,2817,1161534,00.asp

[Voor 62% gewijzigd door Falcon op 09-03-2018 08:00]

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PearZeaL
Falcon schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 07:45:
Simpelste oplossing is denk ik voor een 20 euro een oude laptop op de kop te tikken met Win98se en dan daar op installeren.

Game files en midi geluid bestanden staan hier:
https://archive.org/details/A2Racer4CopsRevenge

Onder Windows XP had je de mogelijkheid om een eigen compatibiliteit configuratie aan te maken, ik zou dat ook nog even bekijken of dat onder windows 10 ook nog mogelijk is.

https://www.pcmag.com/article2/0,2817,1161534,00.asp
Bedankt de link met extra bestanden helpt me zeker!

Ik denk inderdaad dat ik maar een oude pc of laptop op de kop moet tikken. Nadeel van een game als A2 racer is dat het niet zo populair is buiten Nederland en dat betekent dat er vrij weinig kennis van is. Wie probeert er nou A2 racer draaiende te krijgen behalve ik :P

Bedankt allemaal!

TheBase.

• Cybermage
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:36
Heb je dosbox al een geprobeerd. Daar heb ik zeer oude games aan de praat gekregen.
https://www.dosbox.com/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
PearZeaL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 11:56:
[...]

Wie probeert er nou A2 racer draaiende te krijgen behalve ik :P

Bedankt allemaal!
Ik heb het ook een paar jaar geleden is geprobeerd vanwege mijn jeugd. Maar ook nooit echt lekker aan de praat gekregen. Een oude pc is inderdaad een oplossing, als je de ruimte in huis ervoor hebt. :)

• PearZeaL
Cybermage2you schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:01:
Heb je dosbox al een geprobeerd. Daar heb ik zeer oude games aan de praat gekregen.
\

Ik dacht dat dosbox echt alleen voor dos games is, maar ik zal eens zoeken ernaar.
PerlinNoise schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Ik heb het ook een paar jaar geleden is geprobeerd vanwege mijn jeugd. Maar ook nooit echt lekker aan de praat gekregen. Een oude pc is inderdaad een oplossing, als je de ruimte in huis ervoor hebt. :)
Ik heb het inderdaad nu wel draaiende maar het ziet er echt niet uit, zal zo even een foto posten van de machtige graphics.

Aanschouw hieronder A2 racer zoals ik hem nu dus heb.

[Voor 8% gewijzigd door PearZeaL op 09-03-2018 12:11]

TheBase.

• PerlinNoise
  • Niet online
Je hebt de kleuren op 16bit?

• PearZeaL
Nee, met 16 bit kleuren werkt het spel helemaal niet, maar ik geef toe het lijkt wel zo.

TheBase.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_BoKKoMasteR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 20:42
Cybermage2you schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:01:
Volgens mij zijn alle A2 spellen Win32 applicaties met min. DirectX 5 (??) ondersteuning, ik denk dat Dosbox daar geen ondersteuning voor biedt.

P75>PII266>PIII733>AthlonTB>XP1800>XP2500>XP3200>E6600>Q9550>3570K

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
Ik zal Windows 98 is installeren in VirtualBox. Kijken of ik er wat netjes uit krijg.

• PearZeaL
PerlinNoise schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:17:
Ik zal Windows 98 is installeren in VirtualBox. Kijken of ik er wat netjes uit krijg.
Echt gaaf dat je dat probeert! Ik ben ook windows 98 aan het downloaden, eens zien wat dat brengt.

TheBase.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Niet online
In deze video staat beschreven hoe je 32bit graphics aan de praat krijgt: YouTube: Windows 98 on VirtualBox - How to do it properly. 32bit Graphics, AC...
Je hebt daarvoor SciTech Display Doctor nodig, link staat in de video.
In de volgende video hoe je goede performance krijg in oude games: YouTube: Install Windows 98 (and play old win games) with VirtualBox - Squake...

• PearZeaL
PerlinNoise schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:38:
In deze video staat beschreven hoe je 32bit graphics aan de praat krijgt: YouTube: Windows 98 on VirtualBox - How to do it properly. 32bit Graphics, AC...
Je hebt daarvoor SciTech Display Doctor nodig, link staat in de video.
In de volgende video hoe je goede performance krijg in oude games: YouTube: Install Windows 98 (and play old win games) with VirtualBox - Squake...
Dit ga ik zeker proberen! Ontzettend bedankt hiervoor en markeert dit als beste antwoord. Als het gelukt is laat ikhet weten!

TheBase.

• PerlinNoise
  • Niet online
PearZeaL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:41:
[...]

Dit ga ik zeker proberen! Ontzettend bedankt hiervoor en markeert dit als beste antwoord. Als het gelukt is laat ikhet weten!
Ik ben het ook nog voor je aan het testen.

• PearZeaL
PerlinNoise schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:42:
[...]

Ik ben het ook nog voor je aan het testen.
Mijn dank is oneindig groot.

TheBase.

• PerlinNoise
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde als jou. Bij aanvinken 3D memory error. Bij 2D kaart rare kleuren.

• PearZeaL
Dan ben ik voor nu even door mijn ideeën heen. Ik ga wel een Windows 98 pc op de kop tikken. Ik zal het spel weer spelen in de oude glorie haha

TheBase.

• PerlinNoise
  • Niet online
A2 Racer 2 werkt wel prima

https://imgur.com/IDwQZXN

[Voor 20% gewijzigd door PerlinNoise op 09-03-2018 13:05]

• PearZeaL
Bijzonder dat De politie slaat terug dan niet werkt. Ik ga het gewoon blijven proberen.

TheBase.

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 31-08 23:24
Het vreemde is dat ik zelf eens A2 Racer 4 geprobeerd had op een HP workstation met zo'n Core 2 Duo E8400 en geïntegreerde Intel IGP met Windows 7 x64 Pro SP1 een paar jaar terug.

Verwonderlijk werkte het wel op dat systeem en redelijk vlekkeloos, maar op mijn eigen systeem met Windows 7 x64 Ultimate SP1 liep volgens mij het spel al vast bij het inladen van de eerste race op welke manier dan ook.

Heb het tevens in een virtuele machine geprobeerd en daar was het wel werkend te krijgen, maar performance was nou niet bepaald goed, volgens mij op Windows ME want ik meen dat Windows XP ook problemen had.

Heb nog wel een oude Pentium 3 met een Windows ME besturingssysteem dat inmiddels al 18~ jaar geïnstalleerd staat met een McAfee scanner uit 1999! Jawel.
Daar zou het nog wel op moeten werken, zit tegenwoordig wel een 32MB TNT Riva in maar de oude Diamond Multimedia Viper V330 4MB zou ook nog wel moeten werken.
Alleen zoek ik zelf ook de moeite niet dat systeem te gebruiken om die spellen te spelen.

Als iemand een oplossing vind zou dat wel prachtig zijn, blijven leuke klassiekers.

Overigens wel apart dat de compatibiliteit van die Davilex spellen zo enorm varieert, want grachtenracer werkt vlekkeloos en detecteerde ook gewoon m'n oude GTX780Ti.

De versies die ik zelf origineel bezit:

A2 Racer 2
A2 Racer 4 - De politie slaat terug
Vakantie Racer
Grachtenracer
De schippers van de Kameleon (Calvé actie :9)

PS:
Ik bezit overigens ook de 'DLC' bestanden voor A2 Racer 4 voor het extra circuit in Engeland met de Stonehenge en de zwarte Truck van 'de schaduw'. :D

• coolbvrobin
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 03-12-2020
IK ben nieuwsgierig geworden.
Ga het spel eens instaleren om mijn win 10 machine

• PearZeaL
Ik zal grachtenracer dan eens proberen op w10 die heb ik ook nog ergens liggen als het goed is. Voor nu heb ik nog steeds geen geluk met A2 racer..

The search continues

TheBase.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
Leuk topic! :)

Een aantal jaren geleden heb ik hetzelfde geprobeerd met A2 Racer III. Heb dit spel zo grijs gespeeld vroeger dat ik graag weer terug wil naar die goeie ouwe tijd. ;)

Even een aantal dingen die ik mij kan herinneren:
- Gebruikte Windows ME, al zou het spel ook moeten draaien op Windows 2000.
- Je moet de laatste DirectX updates installeren en dacht ook van WMP.
- De opstart crash heb ik ook gehad, al kan ik mij niet herinneren of ik het ooit werkend heb kunnen krijgen.

Ga het weer eens proberen!

• coolbvrobin
Krijg hem ook niet werkend. menu werkt.
Maar zodra ik de game start crasht spel.dat
i tried

• foxgamer2019
  • Niet online
coolbvrobin schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:26:
Krijg hem ook niet werkend. menu werkt.
Maar zodra ik de game start crasht spel.dat
i tried
Over welk spel hebben we het?
Deze fout komt helaas bij meerdere voor.

Denk dat je een echte GPU nodig hebt, er mis misschien iets in de basic 3D adapter van Vb. Heeft iemand dit toevallig al geprobeerd in VMWare Player of iets anders?

• PearZeaL
Het gekke is dat ik het ooit, 5 jaar terug ofzo aan de praat heb gekregen op een MacBook met een virtual machine. Toen liep het echt als een zonnetje..

Maar ik krijg een texture memory error als ik de 3d kaart inschakel.

Het blijft proberen met dit soort oude games, ben echt positief verrast door de vele reacties! Mooi om te zien.

TheBase.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• coolbvrobin
archie2012 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:28:
[...]

Denk dat je een echte GPU nodig hebt, er mis misschien iets in de basic 3D adapter van Vb. Heeft iemand dit toevallig al geprobeerd in VMWare Player of iets anders?
T gaat om dit spel
A2 Racer 4 De Politie Slaat Terug
Ik probeer het op een laptop met een nvidia kaart 610m
Ik kan het eens proberen op een oude windows xp laptop :9

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 31-08 23:24
archie2012 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:28:
[...]

In VMware crashte het spel ook op die manier vanaf Windows XP zover ik me herinner.

Die texture memory error overigens, krijg er een vaag gevoel bij dat dit misschien te maken heeft dat videokaarten tegenwoordig gewoon teveel geheugen hebben en het spel er geen raad mee weet.
Die Intel IGP op Windows 7 functioneerde wel, maar dan heb je het denk ik over 64MB videogeheugen.

• PearZeaL
CriticalHit_NL schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 22:48:
[...]

In VMware crashte het spel ook op die manier vanaf Windows XP zover ik me herinner.

Die texture memory error overigens, krijg er een vaag gevoel bij dat dit misschien te maken heeft dat videokaarten tegenwoordig gewoon teveel geheugen hebben en het spel er geen raad mee weet.
Die Intel IGP op Windows 7 functioneerde wel, maar dan heb je het denk ik over 64MB videogeheugen.
Ik kan natuurlijk het videogeheugen verminderen op de vm. Kijken of dat iets doet. Het spel kan vast geen gebruik maken van mijn 1060, daar geloof ik niks van, het is wel Davilex he :P

TheBase.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PearZeaL
Grachtenracer werkt zelfs op W10! Helaas nog steeds geen succes met A2 racer, heb ook een andere versie geprobeerd. Ik heb namelijk 2 : versie 1.0.0 en versie MMICDR 5811.

Maar opgeven doen we nog steeds niet :)

TheBase.

• coolbvrobin
PearZeaL schreef op zondag 11 maart 2018 @ 17:56:
Grachtenracer werkt zelfs op W10! Helaas nog steeds geen succes met A2 racer, heb ook een andere versie geprobeerd. Ik heb namelijk 2 : versie 1.0.0 en versie MMICDR 5811.

Maar opgeven doen we nog steeds niet :)
Heb het spel ff geprobeerd op een windows xp laptop.
Werkt prima hoor:)
Best grappig spel :)

• foxgamer2019
  • Niet online
Davilex zou deze als Android-apps moeten uitbrengen. ;)

Iemand het nog geprobeerd in een VM?
Gisteren nog wat gezocht, maar er zijn ook PSX ports, nooit gespeeld, maar die wel moeten kunnen draaien in een emulator. Weet iemand toevallig of A2 Racer III daarvoor is uitgebracht?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bean9012
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 08-09-2020
Ik heb A2 racer 4 aan de praat gekregen op Windows 10 met Cortex game booster in samenwerking met DgVoodoo. Mijn instelling in combiliteitsmodus staat op Windows XP of 98 met administrator aan. Het duurt wel even voordat je het aan de praat hebt en de instructies even goed doornemen.

Dit is dus zonder virtual machines ed!

Kan zijn dat de game een foutmelding krijgt met het toetsenbord oid. Dat heb ik met 1 computer, met de ander heb ik geen problemen.

https://www.razer.com/eu-en/cortex
http://dege.freeweb.hu/

Succes!

[Voor 8% gewijzigd door Bean9012 op 30-07-2018 14:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PearZeaL
Bean9012 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 01:29:
Ik heb A2 racer 4 aan de praat gekregen op Windows 10 met Cortex game booster in samenwerking met Nglide gilde wrapper. Mijn instelling in combiliteitsmodus staat op Windows XP of 98 met administrator aan. Het duurt wel even voordat je het aan de praat hebt en de instructies even goed doornemen.

Kan zijn dat de game een foutmelding krijgt met het toetsenbord oid. Dat heb ik met 1 computer, met de ander heb ik geen problemen.

http://www.zeus-software.com/downloads/nglide

Succes!
Geweldig dat het gelukt is en dat je het deelt met mede tweakers! Ik had zelf de hoop opgegeven maar ik ga zeker proberen of dit werkt voor mij.

Ik laat het weten!

TheBase.

• Bean9012
Sorry, kleine correctie. Ik heb in plaats van NGlide DgVoodoo gebruikt:

• PearZeaL
Bean9012 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:25:
Sorry, kleine correctie. Ik heb in plaats van NGlide DgVoodoo gebruikt:

Ik ben nu ook bezig met DGVoodoo2 maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Welke instellingen heb je gebruikt als ik vragen mag? Ik wil het nu wel heel graag spelen haha!

TheBase.

• Bean9012
Ik gebruik DGVoodoo 2.55 en heb de volgende instellingen:

https://i.imgur.com/ovmYphN.png
https://i.imgur.com/eAmkhYq.png
https://i.imgur.com/eknaTdJ.png

Het duurde bij mij ook heel lang voordat ik hem aan de praat had.

En je moet het spel opstarten via razor cortex. Vergeet niet om het spel in compatiliteitsmodus Windows XP (service pack 2) te zetten en dit programma als administrator uitvoeren aan te vinken.

[Voor 30% gewijzigd door Bean9012 op 10-08-2018 17:46]

• Bean9012
PearZeaL schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:06:
[...]

Ik ben nu ook bezig met DGVoodoo2 maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Welke instellingen heb je gebruikt als ik vragen mag? Ik wil het nu wel heel graag spelen haha!
Is het al gelukt The Base?

• PearZeaL
Ik ben momenteel super druk met studie en bedrijfje. Ik hoop dat ik volgende week het aan de praat krijg! Hou je nog wel op de hoogte. Nog bedankt voor de interesse :P

TheBase.

• Unseenlegend
Bean9012 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 01:29:
Ik heb A2 racer 4 aan de praat gekregen op Windows 10 met Cortex game booster in samenwerking met DgVoodoo. Mijn instelling in combiliteitsmodus staat op Windows XP of 98 met administrator aan. Het duurt wel even voordat je het aan de praat hebt en de instructies even goed doornemen.

Succes!
A2 Racer IIII Werkt -> https://www.youtube.com/watch?v=C1WpEjn3eTY
A2 Racer III Werkt BIJNA... --> https://www.youtube.com/watch?v=ZOUGdtlZ0Wk
A2 Racer II Werkt -> https://www.youtube.com/watch?v=TJEyl3092ys
Vakantie racer werkt niet met voodoo en razer, Racer.ini moet je effe de res veranderen dan doet die het wel.

[Voor 12% gewijzigd door Unseenlegend op 09-12-2018 20:03]

• PearZeaL
Dat is echt heel gaaf!

Ik ga het ook maar weer proberen, het was mij nog niet gelukt. Blijven delicate games van Davilex :9
Unseenlegend schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:01:
[...]

Vakantie racer werkt niet met voodoo en razer, Racer.ini moet je effe de res veranderen dan doet die het wel.

TheBase.

• foxgamer2019
  • Niet online
Unseenlegend schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:01:
[...]

Wat werkt er nog niet aan A2 Racer III? Ik zie dat er iets fout gaat bij de start?
Verder top om die soundtrack weer te horen.. oh the memories! :D

Is dit trouwens Europe Tour of welke modus is dit? Ik herinner mij deze track niet. :|

[Voor 10% gewijzigd door foxgamer2019 op 12-12-2018 11:22]

• Unseenlegend
Eigenlijk bij de a2 racer III heb je een Spel.dat fix om hem weer werkend te maken.

Die is alleen bedoeld voor A2 racer tour 1 engeland dus ja daarom spawn je aan de verkerde kant.

[Voor 49% gewijzigd door Unseenlegend op 12-12-2018 18:33]

• Unseenlegend
foxgamer2019 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:20:
[...]

Wat werkt er nog niet aan A2 Racer III? Ik zie dat er iets fout gaat bij de start?
Verder top om die soundtrack weer te horen.. oh the memories! :D

Is dit trouwens Europe Tour of welke modus is dit? Ik herinner mij deze track niet. :|
Laat maar ik ben helemaal klaar met A2 racer de politie slaat terug
krijg maar die Device keyboard deta error had ik erder gehad maar deed ik razar en klaar.
Dag later kwam die weer de groeten met dat spel

[Voor 7% gewijzigd door Unseenlegend op 15-12-2018 17:32]

• foxgamer2019
  • Niet online
Unseenlegend schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:29:
[...]

Laat maar ik ben helemaal klaar met A2 racer de politie slaat terug
krijg maar die Device keyboard deta error had ik erder gehad maar deed ik razar en klaar.
Dag later kwam die weer de groeten met dat spel
Kan me voorstellen, toch bedankt dat je erna gekeken hebt. :)

• PearZeaL
Het lukt mij ook nog steeds niet, de hele tijd errors en op mn win 2000 virtual machine ziet het er echt niet uit

TheBase.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7Henk 'm!

• Unseenlegend
Disclaimer...
Deze complete guide kan je niet 100% garanderen dat het werkt op jouw pc
Dit is zonder de virtual machine gedaan.
maar als je toch de virtual machine gebruikt dan weet ik niet dat dit beter helpt of erger maakt voor deze guide.
Ik heb geen oude windows computer. Ik heb deze stappen met de top of de line hardwere gedaan.

Het enige softwere wat je nodig heb is:
Razer cortex en Dgvoodoo 2 maak niet uit welke versie het is.
Maar voor de zekerheid, ik had Dgvoodoo 2.55.4
Gebruik de laatste versie van razer cortex

VOORDAT JE RAZER CORTEX installeert. Moet je Dgvoodoo 2 all geïnstalleerd hebben.
En hij moet op de juiste settings worden gezet. lees door dan begrijp je het.

Tip.
Welicht kans op verbetering run dgVoodooCpl.exe as administrator.
Virus scanner/antimalwere uit zetten bij het installeren van het spel en DgVoodoo 2 en razer cortex.
en maak een exclusion map in a4 racer 4 voor het geval dat.

A2 racer IIII heeft extra aandacht nodig.
beetje te extra...
Maarja hier is het:

Voordat je deze stappen volgt. verwijder A2 racer 4 en installer opnieuw voor een clean start.
Dit geldt ook voor DgVoodoo 2 en Razer cortex.

Dit is wat ik gedaan heb voor de hoogste kans mogelijk.

DgVoodoo 2
Als bij general zit hoef je helemaal niks te doen.
Ga allen naar DirectX en zet hem op jou gewenste resolutie. Bij mij werkte die op 3440x1440.
Bij DirectX zet de videocard op ''dgvoodoo virtual 3D Accelerated card''
Gebruik Minimaal 64mb vram.

Je moet de volgende 5 bestanden die in je DGvoodoo download bestand zitten hebben die zijn:
1. Dgvoodoocpl.exe
2. Dgvoodoocpl.conf
Je heb allen MS file nodig, bestanden zijn:
3. DDRAW.dll
4. D3DLMM.dll
5. D3d8.dll
En sleep deze bestanden naar je a4 racer IIII map
maar je wellicht wis je dit all. ;)

Razer cortex.
Als je klaar bent met het instaleren van razer cortex
Ga naar library click op + genaamd ''add new game mannually''
Selecteer A2Racer4.exe en klaar. DRUK NIET OP PLAY BLIJF ER VAN AF aub... _/-\o_

Heb je toch per ongeluk de play knop geklikt dan moet je alles opnieuw installeren ja alles.
dg voodoo 2 en razer cortex, A2 racer 4
DRUK ALLEN OP PLAY als je deze guide goed helemaal klaar gelezen heb en geprobeerd heb zonder succes.

En dan ga naar de volgende twee stappen.
1. A2racer4.exe -> compatibility OP ''windows 98/windows me''
Do not run as administrator.

2. Menu.exe -> compatibility OP ''windows XP (Service pack 2)''
Run as adminstrator.

Start de game
maar dan ben je er nog niet klaar want je krijgt de geliefde ''DIError: failed to get keyboard data'' error.... Druk op OK.
En schiet je weer terug op menu zonder flikkeringen. Witte flikkeringen tellen niet.
Dit is goed want dit betekend dat de menu.exe compatibility naar windows xp is gezet,
wat ik wil zeggen is, dat je zet soms de compatibility op ''windows 98/windows me'' maar hij blijft op win 10 staan terwel die wel op ''windows 98/windows me'' staat
Vraag niet aan mij waarom die spel dat doet ik weet niet.

Je zou ongeveer 1 tot 7 of meer van deze error krijgen.
en dan start die!
Helaas is dit bij elke map die je start.
Kan helaas niet beter... :'(

Maar je merkt wel dat de controls vertraagt zijn.
*update* De controles zijn echt erg ... nou bij mij tenminste. |:(

Maar meestall werkt die goed dus geen zorgen!

Werkt die nog niet?
1. Lees de guide opnieuw goed
2. Maak een Screenshot van je dgVoodoo setting van allen general en DirectX laten zien voor mogelijke oplossingen.

Dit heeft beetje te veel tijd gekost.
Maarja ik hoop dat dit helpt!

Mvg,
Een geobsedeerde ''A2 Racer 4'' speler
8)7 8)7 8)7

[Voor 98% gewijzigd door Unseenlegend op 14-12-2020 20:19]

• R.Evil
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-09 19:57
Unseenlegend, username checks out :-D

wat een mooie omschrijving om de game enigszins werkend te krijgen, waarvoor dank! Ik was bezig om de allereerste A2 Racer op Win7 werkend te krijgen ook uiteindelijk kwam ik het verste met dgVoodoo in ddraw mode. Alleen ontbreken essentiële graphics zoals de weg en de autos. Maar net als jij, de aanhouder wint, ik ga gewoon door proberen.
PerlinNoise schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Misschien een idee om hier op Tweakers bij te houden hoe ver iedereen is met de compatibiliteit te upgraden van deze games? Ik was eergisteren druk bezig, pas nu zie ik op Tweakers.net mooie artikelen die tot dezelfde conclusie komen als ik na uren van proberen.

Aangezien dat we met vele Tweakers, op de 1 of andere manier, hier nu mee bezig zijn.

• PearZeaL
Dat is helemaal geen gek idee. Ik was aan het Googlen en kon eigenlijk niets vinden dus dacht: laat ik eens een threadje op Tweakers beginnen. En ik moet zeggen er was veel meer animo voor dan ik in de eerste instantie dacht!

Afijn ontopic:
Heb een andere versie van A2 Racer De Politie Slaat terug gekocht want ik heb het nog steeds niet aan de praat. Ik heb nu een cd versie met versie 1.0.0 en een versie met MMICDR 5811. Ik ga het weer proberen en zal terug rapporteren.
R.Evil schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:40:
Unseenlegend, username checks out :-D

wat een mooie omschrijving om de game enigszins werkend te krijgen, waarvoor dank! Ik was bezig om de allereerste A2 Racer op Win7 werkend te krijgen ook uiteindelijk kwam ik het verste met dgVoodoo in ddraw mode. Alleen ontbreken essentiële graphics zoals de weg en de autos. Maar net als jij, de aanhouder wint, ik ga gewoon door proberen.

[...]

Misschien een idee om hier op Tweakers bij te houden hoe ver iedereen is met de compatibiliteit te upgraden van deze games? Ik was eergisteren druk bezig, pas nu zie ik op Tweakers.net mooie artikelen die tot dezelfde conclusie komen als ik na uren van proberen.

Aangezien dat we met vele Tweakers, op de 1 of andere manier, hier nu mee bezig zijn.

TheBase.

• R.Evil
PearZeaL schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:24:
Dat is helemaal geen gek idee. Ik was aan het Googlen en kon eigenlijk niets vinden dus dacht: laat ik eens een threadje op Tweakers beginnen. En ik moet zeggen er was veel meer animo voor dan ik in de eerste instantie dacht!

Afijn ontopic:
Heb een andere versie van A2 Racer De Politie Slaat terug gekocht want ik heb het nog steeds niet aan de praat. Ik heb nu een cd versie met versie 1.0.0 en een versie met MMICDR 5811. Ik ga het weer proberen en zal terug rapporteren.

[...]
versie 1.0.0 en een versie met MMICDR 5811 heb ik ook, onder "The Ultimate Race Collection", daarnaast heb ik er nog 1 waar op de cd staat "VERSIE 1.0.0" / "A2RAC4". Misschien dat ik ergens op zolder en bigbox editie van deze game heb als die er was, maar die zal zeer waarschijnlijk juist 1.0.0 bevatten als die er is en ik die heb :)

[Voor 19% gewijzigd door R.Evil op 23-12-2018 22:11]

• R.Evil
PearZeaL schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:24:

Afijn ontopic:

[...]
Gisteren de doos gevonden, dat is ook v1.0.0 helaas.

• Unseenlegend
R.Evil schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 16:13:
[...]

Gisteren de doos gevonden, dat is ook v1.0.0 helaas.
R.Evil
1. Welke OS gebruik je.
2. Welke video kaart heb je in gebruik
Ik denk ook dat het spel jou video kaart memory niet kan lezen of zien.

voor het geval download a2 racer via het web.

[Voor 12% gewijzigd door Unseenlegend op 27-02-2019 23:07]

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:40
Ik lees even mee. Raar eigenlijk dat het niet werkt, ik heb laatst meerdere oude spellen erbij gepakt en deze deden het allemaal nog in compatibility mode, behalve A2 racer. Uit dezelfde periode bijv Porsche 2000 gewoon met gemak werkend gekregen

• R.Evil
Unseenlegend schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:04:
[...]

R.Evil
1. Welke OS gebruik je.
2. Welke video kaart heb je in gebruik
Ik denk ook dat het spel jou video kaart memory niet kan lezen of zien.

voor het geval download a2 racer via het web.
1. Ik test het meeste onder Win7, hangt er van af op welk OS het chronologisch eerst faalt voor de game. Soms Win10 als het wel werkt onder Win7 bv.
2. Er staan aardig wat computers hier, test onder ATI/Nvidia bepaalde fixes die ik maak

Ik probeer overigens niet meer het spel te spelen, mij ging het enkel om deel 1 en die werkt hier ondertussen prima! "EXTRA BENZINUH!"

• PearZeaL
Ik ben nu net overgestapt naar Ryzen vanaf intel dus ik zal ook weer een poging wagen om het aan de praat te krijgen. Veel oude games krijg ik aan de praat maar A2 Racer blijft gewoon vervelend 😢

TheBase.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Unseenlegend
PearZeaL schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:01:
Ik ben nu net overgestapt naar Ryzen vanaf intel dus ik zal ook weer een poging wagen om het aan de praat te krijgen. Veel oude games krijg ik aan de praat maar A2 Racer blijft gewoon vervelend 😢
Ik ga er van uit dat je die ''Not enough texture memory error'' heb
dan een andere cpu fix dit probleem helaas niet.

ik ga ervan uit dat je Nvidia hebt.
Nvidia control panel->Manage 3D settings->Program settings-> Add, zoek je a2 racer op.
Ga naar ''OpenGL rendering GPU'' zet hem op jou video kaart

En dan ga naar
''Texture filtering - Anisotropic sample optimization'' Zet hem op ''ON''

Het idee is om het spel te forceren op die memory van je video kaart te kunnen lezen

En als dat niet lukt doe Texture Filtering uit :Y

• PearZeaL
Dit ga ik morgen gelijk proberen! A2 racer zal draaien haha! >:)
Unseenlegend schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:45:
[...]

Ik ga er van uit dat je die ''Not enough texture memory error'' heb
dan een andere cpu fix dit probleem helaas niet.

ik ga ervan uit dat je Nvidia hebt.
Nvidia control panel->Manage 3D settings->Program settings-> Add, zoek je a2 racer op.
Ga naar ''OpenGL rendering GPU'' zet hem op jou video kaart

En dan ga naar
''Texture filtering - Anisotropic sample optimization'' Zet hem op ''ON''

Het idee is om het spel te forceren op die memory van je video kaart te kunnen lezen

En als dat niet lukt doe Texture Filtering uit :Y

TheBase.

• game_master001
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 23-05-2019
Ik heb de stappen van Unseenlegend gevolgd en voor 1 race werkte het: na een paar keyboard errors (maakt mij niet uit) kon in Scheveningen racen zonder problemen!

Helaas stopte de oplossing er toen mee. Als ik weer een race probeerde kreeg ik "oneindig" veel keer de keyboard error (probeerde zo'n 30 keer). Ik heb het meerdere keren geprobeerd (in verschillende sessies verspreid over verschillende dagen), maar geen enkele keer kwam ik er meer doorheen.

Dus hopelijk kan iemand daar nog een oplossing voor vinden: zo dicht bij om dit spel goed te kunnen spelen...

EDIT: Ik heb iets interessants ontdekt met de error. Ik ging terug naar een ander Davilex spel: Europe Racing. Dat spel heeft het probleem dat auto's te snel gaan dankzij geen FPS limiet. Hierdoor beuk je alles weg dat in je pad staat als een razende stier waardoor het spel nogal belachelijk wordt (maar zelfs op lage, normaal gesproken haalbare snelheden gaat het al een stuk makkelijk, waarschijnlijk doordat het spel denkt dat je eigenlijk langzamer gaat waardoor de berekeningen niet meer kloppen), en turbo laat je zo snel gaan dat de race physics het niet meer aankunnen en je met de achterkant van de auto over de weg sleept en hierdoor juist langzamer gaat (en dan werkt botsen wel zoals het hoort).

Dus ik probeerde dgvoodoo2 uit om te kijken of dit het probleem oplost. Helaas, dat doet het niet (maar lost wel het probleem op dat het spel vaak crasht na een race), maar ik heb ontdekt: als ik in-game of in dgvoodoo2 in de DirectX tab V-Sync aan heb staan, krijg ik een vergelijkbaar keyboard error. Staat V-Sync uit, dan kom ik probleemloos in de race!

Helaas helpt dit mij niet met De Politie Slaat Terug omdat ik geen V-Sync aan had staan, maar misschien is de ontdekking hiervan een eerste stap naar een oplossing?

[Voor 52% gewijzigd door game_master001 op 22-03-2019 05:03]

• WouterSmits
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 06-06-2019
hallo ik probeerde hem ook werkt niet niets hielp ik kom no wel verder bij laaden
aan het einde krijg ik dit
Unhandled exception!
dus het lukt mij om a2 racer 3 gedeelte te fixing kunnen jullie mij helpen dat zall fijn zijn ik gebruik
nvidia gforce gtx 980m
windows 10

• Clearasil
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 03-09 19:42
De laatste tijd was ik ook aan het proberen om A2 Racer 4 te spelen op Windows 10, zonder resultaat.

Daarna wat virtuele machines geprobeerd (Virtualbox en VMware), Windows 98 (geen 3D acceleratie mogelijk), Windows 2000 met VMware (Wel 3D, maar graphical glitches), geen succes met VMware en Windows XP.

Maar met VMware en Windows 7 (32 bit) doet hij het! Met de hoogst mogelijke settings. Ik zat veel te veel te denken aan oudere besturingssystemen.

Wat ik heb gebruikt:

VMware Workstation Player: https://www.vmware.com/nl...on-player-evaluation.html

Windows 7 Ultimate (andere edities zullen ook wel werken) 32 bit op de virtuele machine geïnstalleerd met behulp van een .iso bestand. Daarna in Windows 7 de VMware tools geïnstalleerd (voor drivers en om 3D acceleratie aan te zetten).

Daarna A2 Racer 4 er op geïnstalleerd, en kon ik het spelen zonder problemen!

• PearZeaL
Het is mij nog steeds niet gelukt al heb ik het ook al een tijdje niet meer geprobeerd. Ik ga vanavond kijken of het lukt op Windows 7, bedankt voor de tip!

Je hebt verder niks gedaan met compatibiliteit instellingen voor A2 racer?

TheBase.

• Clearasil
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 03-09 19:42
Nee, op Windows 7 kon ik 'm gewoon direct draaien zonder problemen. Na installeren van de VMware tools tenminste.

Als je daar dxdiag opstart, en kijkt bij het tabje display, en als er bij 3D Acceleration enabled staat, moet het spel het gewoon doen denk/hoop ik.

• Unseenlegend
PearZeaL schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:01:
Het is mij nog steeds niet gelukt al heb ik het ook al een tijdje niet meer geprobeerd. Ik ga vanavond kijken of het lukt op Windows 7, bedankt voor de tip!

Je hebt verder niks gedaan met compatibiliteit instellingen voor A2 racer?
VirtuaIceMan van VOGONS
heeft ook fix dit is meer focus op A2 racer III maar welicht is deze toepassing ook op a2 racer IIII
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee