Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

DUMMY vraag: Huurcamper en wil graag zonnepaneel gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• petertje123
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-04-2018
Hoi!

Ik heb voor deze zomer een huurcamper voor ons gezin gehuurd en we gaan 4 weken naar Noorwegen.
Nu wil ik graag zelf energie kunnen opwekken en daarvoor ben ik op zoek gegaan naar een Zonnecel oplossing.

Het is een huurcamper en maar voor 4 weken dus monteren gaat niet en graag koop of huur ik iets wat aansluit op de camper en warmee ik de laptop, telefoon, verlichting en koelkast kan laten draaien. Wellicht nog de waterpomp.

Wie o wie kan mij (ik heb geen geen electro ervaring) helpen met advies?
Op zich is de prijs niet het allerbelangrijkste. Een goeie prijs kwaliteit verhouding is wel handig en ik wil het graag kunnen gebruiken voor de caravan later.

Ik denk zelf aan een draagbare oplossing. Misschien denk ik verkeerd.
Ook hoor ik graag of er extra spullen nodig zijn om de accu op de laden.

De camper is een Bürstner Ixeo 726

Superbedankt!
Peter :)

Alle reacties

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14
Dan gaat een zonnecel je niet zo veel helpen.
Denk eerder aan een dikke batterij die al dat moois een dag kan voeden.
Voor een koelkast heb je nogal wat vermogen nodig, dus je zal al met een uit de kluiten gewassen paneel moeten af komen om voldoende energie op te kunnen wekken.

Zit er geen batterij in die camper?

Sony A7 iv en wat recycled glas

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 14:40
Camper heeft twee batterijen, een voor de motor (starten) en een voor de woonmodule. Hierop kun je alle binnenverlichting en pompjes dagen draaien.

Voor de koelkast, warm water en verwarming gebruik je je gasfles.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is je budget? Hoe denk je die spullen mee te nemen naar Noorwegen? Wat is de reden dat je zelf de energie op wil wekken, in plaats van te werken met de reeds aanwezige voorzieningen in de camper?

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:33
Normaal gesproken hebben al die campers een huishoudbatterij, die opgeladen wordt tijdens het rijden. Aangezien je dat dagelijks doet, blijft die wel op peil.

Ga niet klooien aan het electrisch systeem van een gehuurde camper, je krijgt er gegarandeerd gezeik mee.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• petertje123
Bedankt voor de bovenstaande reacties! Supersnel :)

Ik was in de veronderstelling dat ik nooit genoeg stroom zou hebben om alles te kunnen laten draaien. Ik wil graag onderweg kunnen overnachten zonder de Camper aan het stroom te zetten en daarbij dus de laptop en andere zaken te kunnen gebruiken.

Het advies is dus: (>?)
Neem een extra accu mee als ik verwacht dat het niet genoeg is?
Wek geen stroom op met een zonnecel in een huurcamper

Hoeveel gas moet ik meenemen om de koelkast, warm water en verwarming te kunnen gebruiken? Of is dat in Noorwegen goed verkrijgbaar?

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Je bent gelukkig niet de eerste camper die er naar toe gaat, flessengas is er wel te verkrijgen ja :P

Wat niet wil zeggen dat het erg leuk is om er mee aan te klooien, tegenwoordig heb je voor €100-200 al een kant en klaar setje(afhankelijk van het vermogen).

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:35
Afgelopen zomer een dikke maand lang rond getourd met een camper door Australië en geen enkel probleem gehad met het stroom.
De accu's kunnen doorgaans wel een dag of twee á drie zonder opladen (al naar gelang je gebruik), deze worden ook gewoon opgeladen als je rijdt en op elke camping waren plekken met stroomaansluiting.

Kortom, als je niet te lang op één plek blijft en/of een overnachtingsplek hebt met stroom is er niets aan de hand.

Overigens heb ik daar wel locals gezien welke een soort van uitklapbare zonnepanelen hadden, het is dus wel te koop. Alleen brengen dat soort mensen veel tijd door in de middle of knowhere waardoor het wat meer relevant is.

Kortom, vraag jezelf eerst eens af of je werkelijk denkt in de problemen te komen ;)

• petertje123
Bedankt! Ik neem jullie advies ter harte.
Pagina: 1