Advies homecinema set 5.1.2

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 20:40
Hoi tweaker,

Sinds de aanschaf van mijn LG OLED tv ben ik mij eigen aan het oriënteren voor een nieuwe homecinema set.
Dit kan een soundbar zijn met achterspeakers of een losse receiver met boxen.
Mijn budget is +- €1200,-

Mijn huidige setup is als volgt:

AppleTV 4K > HDMI > LG OLED
LG OLED > optisch > Logitech Z5500

Zelf heb ik al het e.e.a. doorlezen hierop tweakers over 5.1 / 5.1.2 / 5.1.4 / 7.1 / 7.1.2 en het Dolby Atmos verhaal.

Zelf wil ik wel graag een dolby atmos set. Alleen heb ik geen ruimte om plafond speakers te plaatsen en zullen het dus upfiring speakers worden. Dit om wat meer toekomst bestendig te zijn.

Nu heb ik een keuze om te kiezen voor een dolby atmos soundbar zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Samsung HW-K950

Ik kan ook nog kiezen voor een receiver met aparte boxen.

Nu had ik een complete set gezien de pricewatch: Onkyo HT-S7805

Of een losse receiver pricewatch: Denon AVR-X2400H met losse boxen voor het 5.1.2 geluid. voor het 5.1 geluid had ik deze op het oog pricewatch: Harman Kardon HKTS 16 BQ (Zwart) met daarbij 2 upfiring pricewatch: Onkyo SKH-410 (Zwart).

Zelf neig ik wel wat meer naar de losse receiver met separaten boxen.

Voorwaarde van de receiver zijn:
Dolby vision
Airplay

Graag zou ik van jullie willen weten wat een verstandige keuzen is om te maken. Misschien is er wel iets beters te verkrijgen qua boxen of receiver. Zelf heb ik ook nog deze set boxen gezien pricewatch: Harman Kardon HKTS 65 (Zwart) maar is dat de meerprijs waard ?

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.