Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 11:22

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort weer een probleemje met m'n HP Photosmart 7510
Begin februari heb ik de cartridges vervangen. Printer deed al een tijdje raar en zag bepaalde cartridges steeds niet. Ik heb de printer goed schoongemaakt (contactpuntjes van printkop/cartridges, printkop in lauw water gereinigd zoals het hoort). Alles werkt weer prima, alleen krijg ik zo nu en dan zwarte vegen door de tekst (ik vermoed dat dit de normale grote zwart is). Die cartridge is prima. Het probleem is sinds een dag of twee geleden begonnen, uit het niets.

Wat nuttige informatie

- 2175 afgedrukte pagina's, niet heel veel naar mijn mening
- 542 scans
- 106 ADF scans
- Firmwareversie VEP1CN1137CR (113920)

Via de het printermenu dus allerlei 'reinigingen' en 'uitlijningen' uitgevoerd, maar dit heeft geen zin en was alleen maar een verspilling van inkt.

Ik kan wel weer de printkop laten weken in een bakje met water en alles gaan schoonmaken, maar ik weet niet of dit gaat werken. Nieuwe cartridges en/of nieuwe printkop wordt ook wel duur zonder dat ik weet of dit daadwerkelijk gaat helpen.

Heeft iemand advies?
De HP pagina biedt weinig uitkomst en herhaalt alleen bepaalde stappen of raadt aan om bij de klantenservice aan te kloppen. Er zit al lang geen garantie meer op en reparaties van HP zijn bijna net zo duur als een apparaat zelf weet ik uit ervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Processorkoeler op 08-03-2018 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb de cartridges en de printkop even opnieuw geplaatst en weer een reiniging uitgevoerd. Dit hielp niet.
Heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Het probleem is nog niet opgelost, ik kan zelf ook geen oplossingen meer bedenken en HP biedt ook (zonder betaling) geen steun.

Is er écht niemand die kan helpen? Anders moet ik maar een nieuwe kopen, maar dit vind ik ook zonde van het geld. Apparaat doet het nog helemaal prima op deze ene issue na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Heb je onderdelen los gehaald die met de hand los te halen zijn of heb je er ook echt met een schroevendraaier ingezeten?

Waarom wil HP je niet helpen? Garantie verlopen of een andere redenen?

Als het veegt zou je denken dat er iets overheen schuift en dus te laag hangt. Wellicht heb je bij het terug erin zetten te hard gedrukt en de kop naar beneden geduwd? Wellicht loopt er teveel inkt doorheen (misschien zit er nog wat water in ergens)? Het gaat een lastige worden, ik gheloof dta je via HP ook die printkoppen weer kan kopen (of andere chinezen supplier). Misschien dat dat helpt?

Als dat allemaal te duur wordt zou ik lekker kijken naar een andere, anders moet je er een hoop tijd, geld en moeite insteken dat het wellicht helemaal niet eens waard is.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Kadardar schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:10:
Heb je onderdelen los gehaald die met de hand los te halen zijn of heb je er ook echt met een schroevendraaier ingezeten?

Waarom wil HP je niet helpen? Garantie verlopen of een andere redenen?

Als het veegt zou je denken dat er iets overheen schuift en dus te laag hangt. Wellicht heb je bij het terug erin zetten te hard gedrukt en de kop naar beneden geduwd? Wellicht loopt er teveel inkt doorheen (misschien zit er nog wat water in ergens)? Het gaat een lastige worden, ik gheloof dta je via HP ook die printkoppen weer kan kopen (of andere chinezen supplier). Misschien dat dat helpt?

Als dat allemaal te duur wordt zou ik lekker kijken naar een andere, anders moet je er een hoop tijd, geld en moeite insteken dat het wellicht helemaal niet eens waard is.
Nee, niets losgehaald of lopen klussen, alleen de printkop even eruitgehaald en schoongemaakt, nooit problemen gehad als ik dat doe, behalve nu. HP wil alleen helpen als ik 'm natuurlijk weer opstuur, onderzoekskosten betaal, et cetera. Ga even kijken naar een goedkope China-printkop, maar ik denk zelf ook niet dat ik zonder enigszins veel kosten te maken deze printer nog goed kan maken. Zonde, want zoals ik al zei werkt alles perfect behalve dus af en toe een veegje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat deze reactie een beetje laat is, maar ik zat zelf naar een gelijk probleem te zoeken.

Ik heb een HP Photosmart c309g, al tien jaar oud bijna. Ik heb mijn printkop eruit gehaald, omdat hij mijn cartridges niet accepteerde. Daarna kreeg ik een zwarte band in al mijn uitdraaien.

Ik ben er net achter gekomen dat een van de wieltjes waar het papier doorgaat, vlakbij de printkop zwart/vuil is geworden.

Ik hoop dat het ter zijner tijd opdroogt en niet meer afgeeft op mijn uitdraaien.

Ik wilde graag weten hoe het bij jou verlopen is.
Pagina: 1