Het issue is hier dan niet zozeer die tankpas, maar het niet kunnen betalen van de reiskosten.
Ik kan niet in je financiën kijken, maar hopelijk heb je een goed inzicht in je (toekomstige) inkomsten en uitgaven. Op basis daarvan kun je kijken wat je maandelijks overhoud op basis van je nieuwe baan (gefeliciteerd btw, ik ga er iig vanuit dat je er blij mee bent

)
Als dit een redelijk bedrag is, dan kun je overwegen om dit bedrag bij familie of vrienden te lenen. Hierbij kun je dan duidelijk maken dat je dit terug kunt betalen op basis van je toekomstig overschot. Bespreek ook de situatie als je onverhoopt over twee maanden toch weer op straat zou staan.
Heb je geen overschot, dan gaat er sowieso iets fout. Woonkosten zijn tegenwoordig een bitch, maar zelfs dan zou er nog ruimte moeten zijn. Bekijk zelf ook kritisch waar je eventueel kunt besparen. Misschien heb je dat al wel gedaan, maar nogmaals, ik ken je situatie niet, dus ik kan alleen maar algemene tips geven. Besparen is heel vaak meer een kwestie van dingen op te durven geven, dan het wel of niet meer kunnen besparen.
Stap iig niet in de valkuil om tekorten met schulden op te vangen, als je al weet dat je die schulden niet terug kunt betalen. Dan stap je op een glijdende schaal waar het moeilijk uitkomen is. Hierboven werd de creditcard genoemd, maar naast dat je vaak al kosten moet maken om het ding te hebben, zijn de rentes op het bedrag dat je einde maand niet terug kunt betalen, belachelijk hoog. Denk aan 12% minimaal. Daarom ben ik, ondanks het risico op geruzie over het geld, toch voorstander om dit eerst met je omgeving te proberen op te lossen, MITS je zeker weet dat je het met de huidige omstandigheden wel weer terug kunt betalen.
Andere mogelijkheden die ik hier al (deels) genoemd zag:
- Voorschot van je nieuwe werkgever. Heb je jouw situatie al uitgelegd en dit voorstel voorgelegd?
- UWV. Ik zit er vraagtekens bij, maar vragen kan altijd of zij iets kunnen betekenen.
- Gemeente! Die geven onder voorwaarden ook leningen van 500-4000. Let op, vraag wel expliciet naar het rentepercentage, sommige gemeentes vragen hier ook schandalige rentes voor, vooral als je bedenkt dat het voor de financieel zwakkeren in de samenleving is.
- Uiterste redmiddel: rood staan / creditcard bij de bank. maar los dit altijd zo snel mogelijk af. Prioriteit 1, 2 en 3. dan heel lang niks en dan pas weer andere dingen.
Er zal wel iets tijdsdruk opstaan, dus ga al je mogelijkheden direct al af. Als je dan ergens nee vangt, kom je niet direct in tijdsnood.
Sorry voor het offtopic gaan, maar ik denk dat je beter de oorzaak aan kunt pakken dan een pleistertje plakken

En dat je uiteindelijk met die 0,19 per kilometer beter af bent dan een tankpas van de baas (tenzij je een zuipschuit van een auto hebt, maar ik hoop toch echt dat je wel 9 kilometer uit een liter haalt, anders heb je een ander bespaardoel op de langere termijn

)