Beste mensen,
Ik heb een interessant probleem aan de hand waar ik al een week mee worstel. Het wordt dus hoog tijd voor het Tweakers intellect.
Het betreft een HP EliteBook 8760w draaiend op Windows 10 Pro versie 1709. De laptop valt geheel willekeurig uit, dus zonder blue screens of vastlopers, maar gewoon pats.. uit!
Na de uitval volgt direct een reboot die meestal tijdens het laden resulteert in nieuwe uitval. Dit proces herhaalt zich een paar keer tot Windows er genoeg van heeft en opstart met recovery opties. Als ik de laptop dan uit- en weer aanzet, start hij vaak weer gewoon op. Dan kan het uren of dagen goed gaan en draait de laptop stabiel en snel.
Wat heb ik al gedaan om dit probleem op te lossen:
- netvoeding gewisseld
- RAM geheugen vernieuwd
- Windows DISM RestoreHealth, alles goed
- Windows SFC en RAM check, alles goed
- HP hardware diagnose gedraaid, alles goed
- Intel CPU testing tools, alles goed
- Furmark CPU en GPU Burner laten draaien
- geen uitval bij stresstest en goede temperaturen
- nieuwe hdd met oud goed image
- nieuwe hdd met ge-update image
- ander sata slot van het moederbord
- originele HP drivers voor Windows 8.1 x64
- met group policy update video driver voorkomen
- ander goed werkend moederbord geplaatst
Na het monteren van het moederbord en het plaatsen van de accu startte de laptop 2x vanzelf om direct weer uit te vallen. De laptop lag nog omgedraaid op tafel met het scherm dicht. Na openen van het scherm startte hij niet op met de power button. Dus de netvoeding aangesloten en daarna startte hij direct en snel op. Alles werkte perfekt gedurende enkele uren en ik werd al lichtelijk lyrisch, totdat opeens pats.. reboot..
Ik heb toen besloten om een clean install van Windows 10 Pro versie 1709 te doen. Dit lukte prima, maar na het ophalen van diverse updates viel hij na de reboot, tijdens de installatie van de updates, weer opeens uit!
Niet te geloven.. hoe kan dit bestaan? Wat is hier aan de hand?
Zit ik in Banana Split?
Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?
Wie van jullie slimmeriken heeft de gouden tip? Alvast veel dank voor jullie reacties!
Groeten,
Paul
Ik heb een interessant probleem aan de hand waar ik al een week mee worstel. Het wordt dus hoog tijd voor het Tweakers intellect.
Het betreft een HP EliteBook 8760w draaiend op Windows 10 Pro versie 1709. De laptop valt geheel willekeurig uit, dus zonder blue screens of vastlopers, maar gewoon pats.. uit!
Na de uitval volgt direct een reboot die meestal tijdens het laden resulteert in nieuwe uitval. Dit proces herhaalt zich een paar keer tot Windows er genoeg van heeft en opstart met recovery opties. Als ik de laptop dan uit- en weer aanzet, start hij vaak weer gewoon op. Dan kan het uren of dagen goed gaan en draait de laptop stabiel en snel.
Wat heb ik al gedaan om dit probleem op te lossen:

- netvoeding gewisseld
- RAM geheugen vernieuwd
- Windows DISM RestoreHealth, alles goed
- Windows SFC en RAM check, alles goed
- HP hardware diagnose gedraaid, alles goed
- Intel CPU testing tools, alles goed
- Furmark CPU en GPU Burner laten draaien
- geen uitval bij stresstest en goede temperaturen
- nieuwe hdd met oud goed image
- nieuwe hdd met ge-update image
- ander sata slot van het moederbord
- originele HP drivers voor Windows 8.1 x64
- met group policy update video driver voorkomen
- ander goed werkend moederbord geplaatst
Na het monteren van het moederbord en het plaatsen van de accu startte de laptop 2x vanzelf om direct weer uit te vallen. De laptop lag nog omgedraaid op tafel met het scherm dicht. Na openen van het scherm startte hij niet op met de power button. Dus de netvoeding aangesloten en daarna startte hij direct en snel op. Alles werkte perfekt gedurende enkele uren en ik werd al lichtelijk lyrisch, totdat opeens pats.. reboot..

Ik heb toen besloten om een clean install van Windows 10 Pro versie 1709 te doen. Dit lukte prima, maar na het ophalen van diverse updates viel hij na de reboot, tijdens de installatie van de updates, weer opeens uit!
Niet te geloven.. hoe kan dit bestaan? Wat is hier aan de hand?

Wat zie ik over het hoofd of doe ik verkeerd?
Wie van jullie slimmeriken heeft de gouden tip? Alvast veel dank voor jullie reacties!
Groeten,
Paul