Videokaart en RAM voor OptiPlex 3040

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-01 12:28
Ik zoek een?
Op een werkplek heb ik een Dell OptiPlex 3040 met I5 6500 en 4 GB DDR3 staan.
Hiervoor ben ik op zoek naar videokaart en uitbreiding van RAM geheugen.

Wat is je budget?
Circa 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan een merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het enige doel is het streamen van videobeelden op Full HD. Op dit moment kunnen we wel beelden zien,maar in een lage kwaliteit. Hiervoor ben ik op zoek naar 8 GB RAM en videokaart. Het moederbord is een LGA1151, zover ik weet kan hier DDR4 @ 2133 Mhz worden aangesloten toch?

Zouden onderstaande opties voldoen in mijn systeem of zijn er betere opties?
pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213
pricewatch: MSI GeForce GT 1030 AERO ITX 2G OC

Edit:
Typenummer van de PC is D11S001, Afmeting: 292.0 x 92.6 x 290.0
Typenummer van het moederbord: Dell 05XGC8

[ Voor 5% gewijzigd door Audiowaste op 08-03-2018 14:14 ]

Alle reacties

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 01:50
Als ik zo snel kijk zie ik geen mogelijkheid om een Videokaart aan te sluiten. alles zit al intern op het moederbord. Geheugen gaat ook niet werken, je hebt DDR3 nodig en je hebt nu DDR4 gekozen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 17:25

xAn52

Whatever...

Die dingen komen in een aantal formaten. Het is praktisch deze hier neer te zetten, of even bij Dell te kijken met de servicetag wat er aan componenten in zit.

• Audiowaste
Kadardar schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:06:
Als ik zo snel kijk zie ik geen mogelijkheid om een Videokaart aan te sluiten. alles zit al intern op het moederbord. Geheugen gaat ook niet werken, je hebt DDR3 nodig en je hebt nu DDR4 gekozen.
Videokaart zou ik dan even moeten nakijken.
Maar hoezo gaat DDR4 geheugen niet werken?
xAn52 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:10:
Die dingen komen in een aantal formaten. Het is praktisch deze hier neer te zetten, of even bij Dell te kijken met de servicetag wat er aan componenten in zit.
Toegevoegd aan OP.

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-01 15:48
@Audiowaste omdat het moederbord dat niet ondersteund. http://www.dell.com/suppo...mpatibility-guide?lang=en

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:15:
[...]

Videokaart zou ik dan even moeten nakijken.
Maar hoezo gaat DDR4 geheugen niet werken?
Zoals je zelf ook al zegt:
Op een werkplek heb ik een Dell OptiPlex 3040 met I5 6500 en 4 GB DDR3 staan.
Mengen van verschillende soorten geheugen werkt al niet, mengen van verschillende generaties aan geheugen al helemaal niet ;)

Fixing things to the breaking point...

• Audiowaste
RGAT schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:25:
Mengen van verschillende soorten geheugen werkt al niet, mengen van verschillende generaties aan geheugen al helemaal niet ;)
Het was ook de bedoeling om het te vervangen dan, zeker niet twee verschillende types te mengen ;)

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-01 14:15
Ik ga er even vanuit dat je de Small Form Factor uitvoering hebt. Ik zie op foto's van de achterkant dat er blijkbaar 2 slots vrij zijn.

Qua videokaart moet je zoeken naar een kaart in een low-profile uitvoering. Aangezien de slots vlak langs de voeding zitten denk ik niet dat een 2-slots (inclusief fans) gaat passen. Je moet dus naar een 1-slots kaart zoeken. Voor de rest heb je niet veel nodig om Full HD video's te streamen, een 1030 of iets dergelijks zal wel volstaan.

Tip: ik zou wel goed kijken of je er daadwerkelijk een low-profile bracket bij krijgt. Volgens mij is dit niet bij alle merken vanzelfsprekend.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Audiowaste schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Het was ook de bedoeling om het te vervangen dan, zeker niet twee verschillende types te mengen ;)
Dan nog steeds kan je het nergens kwijt, DDR4 en DDR3 kan je niet mengen, DDR4 in een DDR3 slot gaat alleen met een hamer passen ;)

Fixing things to the breaking point...

• Audiowaste
Ik heb even gekeken, maar het is helemaal niet mogelijk om een videokaart erin te zetten. Daar is simpelweg geen ruimte meer voor. DDR3 RAM bijprikken kan nog wel, maar dat gaat niet voldoende zijn om full HD videobeelden te streamen.

Even gaan overleggen of het mogelijk is om een nieuwe PC te kopen c.q. samen te stellen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:17
Er kan wel een dedicated graphics card in, echter wel low profile.
https://www.pcmag.com/article2/0,2817,2499325,00.asp

[ Voor 29% gewijzigd door mitsumark op 08-03-2018 18:46 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
Ja wacht even, een low profile videokaart past dan wel, maar het is mij nog niet duidelijk waarom die videokaart nu eigenlijk nodig is.

Want deze uitleg maakt voor mij niet duidelijk waarom een videokaart beter zou zijn dan de iGPU van de CPU:
Het enige doel is het streamen van videobeelden op Full HD. Op dit moment kunnen we wel beelden zien,maar in een lage kwaliteit
Wat bedoel je eigenlijk met streamen van videobeelden? Moet de pc iets van omzetting doen van de videobeelden waardoor het trager gaat? Ondersteunt je software wel videokaarten? Wat is de software?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Audiowaste schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:39:
Ik heb even gekeken, maar het is helemaal niet mogelijk om een videokaart erin te zetten. Daar is simpelweg geen ruimte meer voor. DDR3 RAM bijprikken kan nog wel, maar dat gaat niet voldoende zijn om full HD videobeelden te streamen.

Even gaan overleggen of het mogelijk is om een nieuwe PC te kopen c.q. samen te stellen.
@Audiowaste er gaat wel degelijk een Low Profile (LP) videokaart in (zoals al eerder door diverse personen is aangegeven), mits deze voorzien is van een single-slot koeler. Dit omdat de voeding te dicht bij het PCIe slot zit waardoor een dual-slot koeling niet gaat passen (te breed).

Niet dat dit er verder toe doet, de interne videokaart van de Intel processor (iGP HD 530 genaamd), is tot heel wat in staat v.w.b. weergave van video-beelden.
  • 4K Support Yes, at 60Hz
  • Max Resolution (HDMI 1.4); 4096x2304@24Hz
  • Max Resolution (DP); 4096x2304@60Hz
  • Max Resolution (eDP - Integrated Flat Panel); 4096x2304@60Hz
Mogelijk geeft een extra geheugen reepje nog wat meer snelheid aan de iGP maar Full-HD streamen (mits de bron daarvan ook fatsoenlijk is), mag werkelijk geen enkel probleem zijn.

Testing, one, two ...

• Mitskovitch
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik heb dezelfde dell 3040 sff en het afspelen van fullhd en zelf 4k video is geen enkel probleem op de intel HD530,

Misschien heb je een defecte harde schijf of een ander component wat niet meer goed functioneert?

Ik ben zelf ook tegen het probleem aangelopen dat je in deze pc geen dual slot videokaarten kwijt kunt idd omdat de voeding te dicht op de pcie slot staat. Ik was namelijk van plan er ook beetje op te kunnen gamen. standaard is een gt 1030 van nvidia het hoogst haalbare.

ik ben zelf van plan de case wat te modden en een gtx 1050ti via een pcie x16 riser kabel te verbinden ;)
Pagina: 1