cijfers.tweakers.net of .nl?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Op de whitelist instructies staat dat cijfers.tweakers.net voor anoniemen bezoekers gewhitelist moet worden. Alleen zie ik in uBlock nu cijfers.tweakers.nl staan. Ik had tweakers.net al gewhitelist.

Tip: Op https://tweakers.net/info...s/Instructie-whitelisten/ staat dus het verkeerde adres ten opzicht van wat er nu actief is.
Tip 2: misschien handig om alles op 1 domein te houden?

Beste antwoord (via Jelv op 10-03-2018 08:24)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jelv schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:20:
Gaat dat ook goed als je cookies van derde weigert? Zoals ik heb ingesteld.
Het is onze analytics omgeving Webtrekk; om de privacy-impact te beperken kunnen ze op verzoek met een uniek domein voor een klant werken. Zo weet je nog zekerder dat cookies die je via Tweakers van Webtrekk krijgt, ook alleen bij Tweakers werken en niet gedeeld kunnen worden met andere derden. Ook is het mogelijk makkelijker Webtrekk specifiek voor ons te whitelisten.

Omgekeerd geldt natuurlijk dat voor ons de kans dat Webtrekk geblokkeerd wordt wat kleiner is, wederom omdat de cookies niet met nog meer derden gedeeld kunnen worden.

Alle reacties

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast naar tweakers.nl op die pagina.

En nee, het nadeel van alles op 1 domein houden is dat we sessies op tweakers.net houden, en alle 3de partijen dus niet de sessies van onze bezoekers krijgen (en dus in theorie je persoonsgegevens).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Geen idee, ik block ook alle 3rd party cookies en heb daar (op tweakers) nooit problemen mee iig :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • Beste antwoord

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Jelv schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:20:
Het is onze analytics omgeving Webtrekk; om de privacy-impact te beperken kunnen ze op verzoek met een uniek domein voor een klant werken. Zo weet je nog zekerder dat cookies die je via Tweakers van Webtrekk krijgt, ook alleen bij Tweakers werken en niet gedeeld kunnen worden met andere derden. Ook is het mogelijk makkelijker Webtrekk specifiek voor ons te whitelisten.

Omgekeerd geldt natuurlijk dat voor ons de kans dat Webtrekk geblokkeerd wordt wat kleiner is, wederom omdat de cookies niet met nog meer derden gedeeld kunnen worden.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Geen bug :)
Pagina: 1