Offerte Vereniging Eigen Huis zonnepanelen Enie.nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:21

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Wij hebben eindelijk de collectieve inkoop zonnepanelen terug van Vereniging Eigen Huis en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Dit jaar is Enie.nl de beste bieder. Ik heb daarbij een offerte van 13 zonnepanelen op mijn dak. Ze kiezen voor de Talesun TP-660 met een Wp van 275. Dit zijn blauwe panelen. Het modulerendement is 16,9% met een productgarantie van 10 jaar.

De omvormer betreft een Growatt omvormer met wederom 10 jaar garantie en passieve koeling. Het montagemateriaal dat de kiezen is de Esdec ClickFit EVO en FlatFix Fusion.

Al met al kost dit geintje me in de BTW €4.312,- met een uiteindelijke aanschafprijs na terugvragen BTW van €3.563,-. Ik kan ook zwarte panelen nemen (boeit me weinig eigenlijk) voor €30,- extra per paneel.

Wat vinden jullie van de prijs en is iemand bekend met de genoemde namen?

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-06 19:52
prijs is rond de euro per watt. Inclusief installatie noem ik dat marktconform.
Panelen zijn niet uitmuntend, gewoon een middenklasser. Growatt doet het, hoewel ik persoonlijk vind dat er betere omvormers zijn, maar ze doen ook gewoon hun werk. Als ik de installatie mag vergelijken met een auto zou ik dit een Dacia noemen. Prima spul, maar aan de onderkant van de markt. Prijs is er dan ook naar.
Geen slechte deal.

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:45
Lardman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:02:
Als ik de installatie mag vergelijken met een auto zou ik dit een Dacia noemen. Prima spul, maar aan de onderkant van de markt. Prijs is er dan ook naar.
Behalve dat er bij een auto meer te beleven is dan bij zonopgewekte stroom. Stroom = stroom. Of dat nu uit een goedkoper systeem komt (= meestal minder opbrengst) of uit een duur systeem.

Voor die panelen en omvormer vind ik het ook marktconform. Als ze het volgens de regels installeren met een steiger, dan komen die kosten er ook bij. Je ziet ze het ook met een ladder doen en over het dak lopen.

Vraag vooral naar de garantieafwikkeling, maar daar heb je al wat over gelezen in mijn topic.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Inderdaad, ik heb al een vragenlijstje klaar liggen. Komende woensdag is de informatieavond in Apeldoorn, ik ben zeer benieuwd. :) Thanks voor de info tot dusver.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
En hopelijk laat je het niet bij één offerte? Ik zou nog minstens 2-3 partijen bij je in de buurt benaderen om een offerte op te stellen. Op die manier kun je pas echt vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:21
CurlyMo schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:08:

Vraag vooral naar de garantieafwikkeling, maar daar heb je al wat over gelezen in mijn topic.
Kun je hier een linkje van geven? Kan het zo snel niet vinden...
Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:45
deBennie schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:33:
[...]

Kun je hier een linkje van geven? Kan het zo snel niet vinden...
Thx! :)
CurlyMo schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:55:
Adviseur X
Hij noemde zichzelf een vakidioot. Werkt alleen met LG hoge rendementspanelen en met micro-omvormers. Reden was dat LG de beste fabrieksgarantie levert. Ik vroeg hem waarom dat me zou moeten boeien en het antwoord was dat hij als installateur alleen maar fabrieksgarantie geeft. Mijn antwoord was dat ik dat niet interessant vond, want als je zonnepanelen verkoopt aan consumenten dan moet je ook de garantie voor je rekening nemen en niet doorverwijzen naar een fabrikant. Dat werd dus een wel-eens / niet-eens spelletje waarbij de voordeur snel gevonden was. Ook het gezeik met zo duur mogelijke spullen proberen te verkopen was ik vrij snel klaar.

Over mijn stellige houding tegenover die adviseur X. Het is toch niet zo dat voor een installateur opeens andere regels gelden qua garantielevering aan consumenten dan bij bijvoorbeeld een televisie gekocht bij de mediamarkt. Volgens mij is alle verkoop aan consumenten gehouden aan dezelfde wetgeving?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkroon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
ReSpawN schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:09:
Inderdaad, ik heb al een vragenlijstje klaar liggen. Komende woensdag is de informatieavond in Apeldoorn, ik ben zeer benieuwd. :) Thanks voor de info tot dusver.
Hopelijk is dit ook aan te sluiten op Toon (helaas is de informatie-avond al volgeboekt). Hoop dat die vraag aan de orde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Komende woensdag is de informatieavond in Apeldoorn, ik ben zeer benieuwd. :) Thanks voor de info tot dusver.
[/quote]

Ben benieuwd, ben je nog bij de informatieavond geweest? Heb je nog nuttig info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
@robkroon helaas is de vraag m.b.t. Toon niet aan bod gekomen. Of er gekoppeld kan worden weet ik ook niet. Ik ben helaas niet bekend met Toon, maar een vriend van me heeft er wel een. Ik zal eens kortsluiten met hem voor je. Ik kan altijd de vraag nog aan mijn eigen lijstje toevoegen om in te dienen.

De informatieavond was voornamelijk een grijze en zilveren zee waar de eerste vraag "Wat is "Wp"" was. De rest moest toen nog komen.

De jongens van Enie zijn wel lekker vlot volk, goed in taal en antwoord. Er liep nog iemand rond die het woord deed, vermoedelijk van Vereniging Eigen Huis, maar dat weet ik niet zeker.
Veelal vragen vanuit onzekerheid over de dak situatie (bitumen daken met een lichte hellingshoek kwamen vanwege slechte ervaringen bij Enie niet door de situatiekeuring heen) en wat wel en niet kon qua aansluiting en bekabeling.

Een aantal vragen vond ik persoonlijk wel interessant, welke het verspreiden of verderop plaatsen van de panelen waren. Zo was er een heer die wou de panelen op zijn garage/carport leggen, zo ongeveer 10m van het huis. Dat was geen probleem, maar had wel meerkosten. Ook was er een die had al een setje liggen maar wou deze omvormer er naast hangen. Allemaal vragen die prima konden, maar soms zat het gewoon niet bij in de strakke prijs van Enie. Over de meerprijs van dit soort projecten werd dan weer niet gesproken.

Ook werd er wat aandacht besteed aan serieel of parallel schakelen van de panelen met zogenoemde boosters/optimizers. Mijn kennis was dat serieel geschakelde panelen efficiënter zijn, maar ik heb me ook ooit laten vertellen dat wanneer er schaduw op een sector in paneel "4" valt, dan paneel 1, 2 en 3 prima functioneren maar 5, 6, 7 en 8 bijvoorbeeld uitgeschakeld werden. Helaas vanwege de brutaalheid van een stel opdringerige, ouderlijke kakkers kwam mijn vraag niet aan bod en heb ik het moeten doen met wat ik via anderen te horen kreeg.

Eén punt van aandacht wat mij wel aan ging, is dat ik vanuit 2008 nog een ZZP ben die op dit moment niets doet. Wel een BTW nummer, wel een KvK nummer. Kortom, indien we de zonnepanelen kopen komt het er op neer dat in het huishouden één persoon moet zijn die geen bedrijfsvorm heeft. Als dat wel zo is, dan moet je het dus onder je bedrijf kopen (wat voor mij geen optie is gezien ik 0 draai).
Betreft het terugvorderen waren ze vaag. Het werd verkapt als grapje maar voor zover ik begreep kost de BTW aangifte via hun 120 euro incl. BTW. "En de BTW dan?" Ja, die krijg je dan gewoon weer terug.
Ik vind het een vreemd verhaal, dus dat zijn vragen die nog open staan.

Mijn vriendin stelde uiteindelijk nog een vraag, namelijk het opslaan van de gewonnen energie zodra die systemen (Lex, Tesla) er klaar voor zijn. Dat was geen probleem en hun verwachting was dat die bedrijven er juist alles aan zouden doen om dat mogelijk te maken. Hoe, dat konden ze nog niet zeggen.

Waarschijnlijk vergeet ik wat, dus als er mensen zijn met meer vragen; laat je horen, misschien kan ik ze alsnog beantwoorden indien de vraag gesteld is.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Thx!!
Ik heb ook een offerte van Enie gekregen, 8 panelen voor rond de 2900 euro.
Ook gaven zo ons de optie om de BTW voor ons terug te vragen, de hele rompslomp voor het aanmelden bij de KvK etc doet Enie dan voor ons. Kost 100 euro...
Ex BTW kost het plaatsen van die 8 panelen ons een dikke 2400 euro. Zelfde panelen/omvormer als die van jou (topicstarter) :)

Ik ben nog wel heel benieuwd hoe ze bij ons een kabel van zolder naar de meterkast gaan trekken. We hebben wel een schacht van zolder naar de meterkast en daar lopen ook diverse kabelleidingen, maar ik ben benieuwd wat de installateur doet ingeval hij daar problemen ziet. Problemen als dat hij (om welke reden dan ook) geen kabel van mijn zolder naar de meterkast kan trekken. De persoon van Enie die ik sprak zei dat hij het nog niet had meegemaakt dat dit een probleem gaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Het komt inderdaad soms voor. Gisteren was er een vent die had een alles netjes gestuuct en daar moest koste wat kost geen schade aan komen. Dat was een onoverkomelijk scenario. Andere alternatieven die ze kunnen aanbieden is b.v. via een mechanische ventilatie uitlaat (schoorsteentje) naar binnen toe, onder de dakrand door of zelfs achter een regenpijp langs via buiten. Vrijwel alles was mogelijk.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkroon
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09-2024
@ReSpawN Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling. Ik hou dit topic in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:48

R-B

Blokkert

deBennie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:27:
Thx!!
Ik heb ook een offerte van Enie gekregen, 8 panelen voor rond de 2900 euro.
Ook gaven zo ons de optie om de BTW voor ons terug te vragen, de hele rompslomp voor het aanmelden bij de KvK etc doet Enie dan voor ons. Kost 100 euro...
Ex BTW kost het plaatsen van die 8 panelen ons een dikke 2400 euro. Zelfde panelen/omvormer als die van jou (topicstarter) :)

Ik ben nog wel heel benieuwd hoe ze bij ons een kabel van zolder naar de meterkast gaan trekken. We hebben wel een schacht van zolder naar de meterkast en daar lopen ook diverse kabelleidingen, maar ik ben benieuwd wat de installateur doet ingeval hij daar problemen ziet. Problemen als dat hij (om welke reden dan ook) geen kabel van mijn zolder naar de meterkast kan trekken. De persoon van Enie die ik sprak zei dat hij het nog niet had meegemaakt dat dit een probleem gaf...
Ze mogen tegenwoordig ook de (aparte) groep van de wasmachine gebruiken??

Tenminste dat is mij verteld bij een huis-bezoek t.b.v. panelen..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morion
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-06 13:11
R-B schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Mits de wasmachine op een eigen groep zit en niets anders op die aansluiting draait geloof ik. In ons geval is het een wasmachine en een droger op die aansluiting, onze leverancier (hele andere leverancier trouwens) gaf aan dat dan niet de wasmachine meer tegelijk mocht draaien met de droger, vond ik toch wel jammer.

De optie van buiten langs achter de regenpijn is bij ons toen niet genoemd, dat is nog best interessant. De enige schacht van dak naar benedenverdieping die we hebben is volledig dicht, dus daar komtie niet doorheen zonder op iedere verdieping de muur door te breken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Morion schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:05:
[...]

Mits de wasmachine op een eigen groep zit en niets anders op die aansluiting draait geloof ik. In ons geval is het een wasmachine en een droger op die aansluiting, onze leverancier (hele andere leverancier trouwens) gaf aan dat dan niet de wasmachine meer tegelijk mocht draaien met de droger, vond ik toch wel jammer.

De optie van buiten langs achter de regenpijn is bij ons toen niet genoemd, dat is nog best interessant. De enige schacht van dak naar benedenverdieping die we hebben is volledig dicht, dus daar komtie niet doorheen zonder op iedere verdieping de muur door te breken :(
Twee apparaten op 1 groep, dat is sowieso knap als hij dat houdt :) Als ze toevallig gelijk pieken, dan klapt de boel eruit :) Maar inderdaad, dan houdt die optie absoluut op. :/
Heb zelf bij verbouwing huis 2 aparte groepen naar zolder getrokken, Wasmachine en droger draaien al altijd apart hier :) ).

Alternatief is om in hoekje van de kamer 1e verdieping een platte goot te plaatsen, wit. Daarin de kabel te laten zakken. Achteraf kit je die goot netjes af, en dan ziet het er strak uit. Alleen gaatje boren door de vloer, maar dat moet geen probleem zijn.
Dan is alleen de vraag of je er van de onderkant (bij beneden verdieping / meterkast) bij kan en op kan pakken etc.. Vanaf zolder zal dat wel lukken.

[ Voor 5% gewijzigd door R-B op 16-03-2018 10:18 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
R-B schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:28:
[...]

Dus je bedoelt dat ze niet een kabel trekken, maar de bestaande kabel van de wasmachine gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

deBennie schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Dus je bedoelt dat ze niet een kabel trekken, maar de bestaande kabel van de wasmachine gebruiken?
Yes. Zolang de wasmachine een aparte groep heeft, zonder andere gebruikers, dan kan dat.
Dan plaatsen ze extra kastje op zolder om de boel netjes te scheiden.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:
Afbeeldingslocatie: https://www.bespaarbazaar.nl/kenniscentrum/wp-content/uploads/2013/05/Omvormer-op-eigen-groep.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
R-B schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:08:
[...]

Yes. Zolang de wasmachine een aparte groep heeft, zonder andere gebruikers, dan kan dat.
Dan plaatsen ze extra kastje op zolder om de boel netjes te scheiden.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:
[afbeelding]
Ah, ik zie dat het op een andere manier niet eens mag?
https://www.bespaarbazaar...len-aansluiten-meterkast/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

inderdaad, anders is er altijd mogelijkheid tot overbelasting en op deze manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
]
ReSpawN schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 13:02:
Wij hebben eindelijk de collectieve inkoop zonnepanelen terug van Vereniging Eigen Huis en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Dit jaar is Enie.nl de beste bieder. Ik heb daarbij een offerte van 13 zonnepanelen op mijn dak. Ze kiezen voor de Talesun TP-660 met een Wp van 275. Dit zijn blauwe panelen. Het modulerendement is 16,9% met een productgarantie van 10 jaar.

De omvormer betreft een Growatt omvormer met wederom 10 jaar garantie en passieve koeling. Het montagemateriaal dat de kiezen is de Esdec ClickFit EVO en FlatFix Fusion.

Al met al kost dit geintje me in de BTW €4.312,- met een uiteindelijke aanschafprijs na terugvragen BTW van €3.563,-. Ik kan ook zwarte panelen nemen (boeit me weinig eigenlijk) voor €30,- extra per paneel.

Wat vinden jullie van de prijs en is iemand bekend met de genoemde namen?
Lardman schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 14:02:
prijs is rond de euro per watt. Inclusief installatie noem ik dat marktconform.
Wacht even, de offerte van enie.nl is collectieve inkoop, wat betekent dat je dankzij die collectieve inkoop korting hebt.
Maar de aangegeven prijs is marktconform. Wat is de korting dan? Dan is deze offerte toch eigenlijk te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Dat zou je dan wel verwachten ja? Mijn opgaven die ik heb gehad van andere partijen liggen rond de 4700 en 5100 euro excl. teruggaaf. Bij Enie is dat dan ongeveer 3700 euro. Hun noemden hun korting rond de 21% goedkoper dan de markt, dus do the math. Of het inderdaad klopt weet ik niet. Het kan ook zijn dat mijn offertes behoorlijk pittig geprijsd waren.

Wij zijn er in ieder geval nog niet over uit of we het gaan doen, het lijkt een mooi aanbod maar ik verwacht toch addertjes.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Welke addertjes verwacht je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Het addertje bij de aanbiedingen van vereniging eigen huis is de belangrijkste vraag " Hoe lang bestaat deze installateur nog."

Van de acht a negen partijen die de afgelopen vijf a zes jaar de aanbieding hebben gedaan, zijn er al zeker vijf failliet.

Die garantie neemt VEH vast niet over.

RUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Absoluut nemen ze niet over, dan heb je gewoon pech. Net als dat je dat bij een lokale boer zou doen en zelfs bij een grote partij die wankelt op faillissement. Je kan natuurlijk de jaarstatestieken van een bedrijf opvragen, maar wil je echt zo veel moeite doen? 't Blijft toch deels een gok.

Het addertje wat ik verwacht zijn additionele kosten n.a.v. de situatie waarin de zonnepanelen geplaatst moeten worden. Daarover ga ik ze nog een bericht sturen.

Wel rest nog steeds mijn vraag wat er gebeurt als ik kies voor 14 serieel geschakelde panelen en er schaduw valt op (in de reeks) nummer 4. Werkt dan 5-14 niet goed, wordt 4 compleet uitgeschakeld? Hoe zit dat?

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
Het aanbod van Enie is gebaseerd op enkel standaard installatie en geen aanpassingen hierop. Hier biedt Enie ook geen ruimte in. Dit is wel een addertje, niet flexibel bij aanpassing van het systeem of wijze van plaatsen. Enie bepaalt en keurt bij het minste of geringste aanpassing de hele offerte af. Althans dat zijn de geluiden die ik hoor en zelf heb ondervonden. Zijn er mee die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
TiSaE schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:22:
Het aanbod van Enie is gebaseerd op enkel standaard installatie en geen aanpassingen hierop. Hier biedt Enie ook geen ruimte in. Dit is wel een addertje, niet flexibel bij aanpassing van het systeem of wijze van plaatsen. Enie bepaalt en keurt bij het minste of geringste aanpassing de hele offerte af. Althans dat zijn de geluiden die ik hoor en zelf heb ondervonden. Zijn er mee die dit hebben?
Hoe zie ik dat voor me? Ik heb een offerte van Enie, ik ga akkoord, er wordt een afspraak gemaakt, de installateur komt, die ziet dat er aanpassingrn gedaan moeten worden, koppelt hij dit dan direct terug naar Enie en als Enie dan zegt dat dit niet binnen de offerte valt dan gaat de installateur weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
[quote]deBennie schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:50:
[...]

Bij acceptatie van de offerte, betaling €150, moet je online een vragenlijst invullen. Als hierin zaken naar voren komen zoals: type dak, extra aansluiting meterkast etc dan kan op basis daarvan de offerte via mail ontbonden worden. In mijn geval belde ze nog met een diepere vraag waarbij ik terug gebeld zou worden. Dit gebeurt niet maar wel een email dat de offerte ingetrokken is.

[ Voor 12% gewijzigd door TiSaE op 27-03-2018 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
@ReSpawN
Als één paneel in een string het minder doet (schaduw, defect whatsoever) dan doen al die andere panelen het net zo slecht als de rest.

RUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
@TiSaE de geluiden die jij beschrijft heb ik nog niet gehoord, maar het verbaast me niets. Enie bied natuurlijk een zo goedkoop mogelijk alternatief aan waar ze nog net leuk aan kunnen verdienen. Als ze er dan zelf bij in schieten zullen ze het niet doen, en als er wat extra's verkocht wordt zullen ze het ook absoluut niet laten...
Ik twijfel nog of ik het doe gezien wij een ietwat uniek scenario hebben. Uiteindelijk krijg ik wel meer feeling voor een lokale betrouwbare zonneboer dan een goedkoop-topper zoals Enie.

@rubbish1973 het kwartje valt bijna. Ik schets een scenario:

10 panelen, fictief 250Wp per paneel, zou een totaal bij 100% van 2500Wp opleveren, correct?
Indien er schaduw valt op het serieel geschakelde (string) paneel nummer 4, waardoor deze 50% efficient is, is dan de berekening als volgt: (?)

9x250Wp + 125Wp (50% efficiëntie) = 2375Wp
of
10x125Wp = 1250Wp (zo sterk als de zwakste schakel in de ketting/string)

Met de éérste kan ik prima leven, met de 2e absoluut niet. Dan ga ik liever voor boosters/optimizers er bij, want we zitten met een paar kleine schoorsteentjes en een puntje dak van de buurman.

Ik heb via VeH nog gevraagd wat ze doen met een half plat, half schuine installatie - of dat mogelijk is of niet. Daar hebben ze niet volledig op gereaguurd.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Topicstarter
Mag het natuurlijk niet bumpen, maar ben wel benieuwd naar mijn calculatie over opbrengst in de string panelen. Zit ik goed qua denkwijze?

We zijn overigens het aanbod aangegaan en wachten op een contactmoment met Enie. Als daar geen problemen uit terugkomen dan gaan we door.

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1081085

Offerte getekend. Proberen tot afspraak te komen voor installatiedatum. Enie niet thuis. Houdt je aan het lijntje. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1084825

Ook via VVE aangemeld maar helaas de eerste montagedatum werd afgezegd en ruim 2 weken later werd ook de 2 maal montage van de panelen afgezegd doorEnie.nl reageerden niet op mijn 3 mails pas na bellen kreeg ik te horen dat de 2de montagedatum niet door kon geen. Geen personeel dus otaal geen vertrouwen meer in Enie.nl en afgezegd.

Klacht ligt oom bij VVE dus denk goed na kostte mij 2 vrije dagen en een hoop ergenis. 8)7

Ik hoop dat het bij anderen beter gaat.
Zijn volgens mij ook niet aangemeld bij SGZE
Heb nu offerte van Energiewonen

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1084825 op 15-06-2018 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Om op de vraag terug te komen, is de prijs goed?
Best netjes ik ga er van uit dat het een platdak betreft.
Ikzelf heb hetzelfde systeem minus 1 paneel 12 stuks dus, echter heb ik wel rec panelen ietsje duurder misschien iets duurzamer(dit gaat discussie uitlokken).
Ik was zelf 2200€ euro exbtw. (kompleet) kwijt en een goede dag arbeid samen met mijn dochter.
Dus lijkt mij een redelijk goed aanbod, als er geen verdere kosten bijkomen.
Ov

Ov

[ Voor 16% gewijzigd door Supertip op 15-06-2018 14:45 ]

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Lol.

Die foto...
Daar worden we niet blij van als dat zo vervoerd wordt...(en uit de bus getrokken wordt)
https://www.energienieuws...d-holland-en-zeeland.html

[ Voor 8% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-06-2018 20:42 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:57
Hoe loopt dit een beetje af?
Stiefvader heeft ook aanbod geaccepteerd. Ben aan het oriënteren voor als mijn regio aan bod komt.
Maar zie hier nu alleen een negatief einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1126385

Hierbij wil ik mijn eigen ervaring kenbaar maken over Enie.
Enie is niet meer dan een handelsmaatschappij welke via lokale installateurs hun installatie laat installeren. Afspraken en planningen worden absoluut niet nageleefd. Bij problemen duurt het weken zoniet maanden voordat er een actie ondernomen wordt. Veelal wordt er niet op mails of telefonische meldingen gereageerd en legt men problemen naast zich neer. Verkopen staat op de 1e plaats van service verlening is men niet gediend en heeft daar ook niet de kwaliteit en kennis voor.
Absoluut geen aanrader om met Enie zaken te doen.
Ook de installateur welke door Enie is ingeschakeld meld mij dat het een organisatorische wanboel heerst bij Enie
Pagina: 1